Startar en projekt-tråd om min Supra som man håller på o fixar med
Efter man köpt bilen o börjat kolla lite mer noggrant på allt som va gjort, så upptäckte ja att allt inte riktigt va gjort som ja hade velat, tex endel kabel o slang dragningar va lite skumt gjort, o hur saker o ting va fäst o upphängt gillade ja inte sen kommer ja bygga om endel saker som ja vill ha det Så man håller på o göra iordning allt nu, o kommer uppdatera här hela tiden med bilder o info på vad som görs, nu till en början kommer de primärt handla om att göra iordning Supran för utställningar/race i sommar... o sen får vi se vad som händer
Singelturbo konverterad, motor e byggd för att klara 1500hk o levererar ca 1100hk, o med "gatladdet" ca 800hk
Lite mer bilder på Supran i fråga, från när ja va o kika och provkörde den första gången
Ny instrumentpanel... men dåligt med stereo
Men men, DOWN TO BUSINESS!! Slangen för "dumpning" utav vevhusventilation gilla ja inte direkt, trädgårdsslang (why??!!) som var dragen över hela motorn va juh inte så snyggt direkt
EARL's stålomspunnen slang införskaffades
O sattes på plats istället och drogs diskret ner framför turbon, möe snyggare
Japansk trädgårdsslang he he
Nu ska vi bara fixa nått värmeskydd till den nya slangen med, kanske går o använda den där sketna värmestrumpan som satt på den gamla slangen
CAR Magazine: "Probably one of the greatest, most satisfying, most perfectly balanced and tuned drivers cars to be built this decade, if not this century."
He he jupp jäkla as te turbo alltså, o här snackar vi extrem ketchup effekt FUN FUN FUN! O jo faktiskt jädra najs me "cabbe" väldigt ovanligt med, flesta monster byggen brukar vara med hardtop, för dom väger mindre
FjonkeeN93 skrev:
Fy helsike vilken jävla turbo jävel! Najs med targa!
Vid passagerar sidan utav torpedväggen var det dragit kablar lite tvish o tväch, o längs med skärmkanten helt löst o inte fast buntat eller nått, så går juh inte att ha det
Så kablar drog om och doldes innanför skärmkanten o buntades ihop..