PITSTOP skrev:
Är det fel på produkten eller levernasen så kan man inte skylla på styling4u på den fronten!
Riktigt så kan man ju inte säga. Säljande företaget har alltid ansvar gentemot sina kunder.
En ÅF bör kanske veta om vilka leverantörer som kan vara långsamma med leveranser.
Vissa produkter tillverkas ju väldigt sällan och har därför långa leveranstider. Det kan ju vara så att tillverkaren behöver få ett antal beställningar innan man gör produkten o.s.v.
Däremot kan ju en säljare friskriva sig detta genom att informera om att leveranstiden är oviss och därför kan vara lång. Men lovar säljaren att leverera inom en viss tid så är det ett löfte som måste hållas och inte försvinner bara för att leverantören/tillverkaren inte lyckas leverera i tid.
Nu kanske inte detta är fallet i just denna topic, snarare mer generellt.
Ska väl i och för sig tillägga, gällande "fel på produkten" - det kan man inte beskylla en ÅF för.
Det kan ju vara allt ifrån DOA, leveransskada, fabrikationsfel o.s.v. Men när man reklamerar produkten gör man det ju direkt mot säljande företaget, inte mot leverantören. Så även där har säljaren ett ansvar, men det blir lite snett om man som kund skyller det felet på säljaren.