tja !
för ett bra tag sedan så beställde jag en stor order påfuelcell, stolar,bälten, driftinghandbroms samt xyz drift spec coils( coilsen var jag noga med att fråga om dom hade justerbara cambertoppar runt om då jag verkligen var intresserad av det, samt att det vägde upp en stor del varför jag just valde dom dämparna ) av ett företag och blev då lovad av företagets ägare samt en i personalen att mina saker skulle komma inom två veckor.. då jag betalde räkningen på typ 20k så förväntade jag mig självklart att jag skulle få mina saker i tid då jag flera gånger frågat och poängterat att det var superviktigt att jag behövde dom inom två veckor och dom vid flera gånger sagt att det absolut inte var något problem.
efter en vecka så fick jag ett mail om att mina stolar samt bälten hade kommit men att dom väntade på att xyz dämparna fortfarande.. då sa jag att jag inte ville hämta en sak åt gången då det är en bit att åka dit dom håller till samt för att dom inte skulle hävda att jag varit där och hämtat allt på en gång osv ( helt enkelt för att slippa tjafs )
efter två veckor från första delarna kommit så har dom fortfarande inte hört av sig och jag kontaktar dom för att höra hur det går med mina dämpare samt handbromsen och får då svar att det inte är han som har hand om den delen av företaget och sen så får jag be honom kolla detta med sin kollega då han inte erbjudit sig själv, och får då svaret att jag ska kontakta honom imorn och påminna honom om detta. så då gör jag det och han svarar då att dom skulle komma nästa vecka och att dom var beställda nu ( notera då att han sa att han la in ordern till xyz redan samma dag som jag satte in pengarna och pratade med dom på telefonen )
så jag hör av mig efter återigen en vecka och får då svaret att han skulle kolla såfort han kom till jobbet, han hör då inte av sig så jag skriver igen och då får jag svaret kolla med min kollega ist.
så jag kontaktar hans kollega ist som han bad mig att göra och får då svar att han pausat beställningen då han ska skicka tbx några andra coils till dom som blivit fel för att mina ska skickas med några andras samtidigt... så jag frågar då vad dom håller på med för att dom säger att dom ska komma om två veckor samt att dom varit skickade två gånger ? och får då svaret som jag nämnde ovan att dom pausat för att troligtvis tjäna på frakten, samt att min handbroms fortfarande inte kommit ( då är detta den 26e mars )
jag tröttnar på dom och säger att dom ska betala tbx mina pengar då jag inte tänker sitta och vänta på dom då jag redan där ligger efter i mitt bygge med bilen, istället för att svara mig ringer han då upp min vän som är sponsrad av detta företag och mer eller mindre hotar honom att han tänker ta bort sponsringen för att jag skulle skicka tbx mina saker, så min vän ringer å upp mig och ber mig att ta emot beställningen och säger då att dom gett honom sitt ord på att dom skulle komma innan veckans slut och att dom tagit express lev från det landet dom skickades ifrån, så jag kontaktar dom igen för att säga att ordern kan fortsätta då jag inte vill att min vän ska få problem för att han känner mig så att säga..
självklart så får jag inte mina coils den veckan heller och inte veckan efter som dom i värsta fall sa att dom kunde komma ( vi är nu ungefär på datum 26e april ) så efter två veckor från det dom nu sa så får jag mina produkter, då körde dom dem till min vän som tog emot dom åt mig, visst att det var schysst men dom bad inte om ursäkt för försening eller något sådant..
Efter att jag öppnat mitt paket med saker så inser jag att jag inte fick några justerbara camber toppar bak till min s13 som jag bett och dubbelkollat om så jag kontaktar dom återigen..
då får jag bara svar att dom ska kolla upp det med xyz och att dom skulle höra av sig såfort dom fått svar därifrån.. vilket dom självklart inte gör ! så återigen så kontaktar jag dom och får då svar att dom träffat några av dom jag umgås med i helgen och att xyz tdligen inte levererar några dämpare med justerbara toppar bak.. ( det står på deras hemsida att xyz leverera justerbara toppar till dom flesta bilarna, kolla modeller här )
dom erbjuder sig inte att kompensera detta så då säger jag helt enkelt att jag vill skicka tbx saker eftersom att jag nu måste gräva i egen ficka och köpa toppar till mina dämpare. så jag skickar tbx sakerna och kontaktar dom att jag vill ha mina pengar för fuelcellen,bältena samt handbromsen in på mitt konto då jag sett på posten.se att paketet har levererats till dom. jag får då inget svar utav dom på deras support utan måste skriva till dom på fb och där svarar dom att dom har 30 dagar på sig att föra över pengarna och typ att jag får vänta..
eftersom dom har varit så sjukt korkade undertiden så ber jag dom att i princip gottgöra detta genom att ge mig pengarna idag då jag behöver dom, och där slutar dom svara.. så frågan är om jag kan anmäla dom för falsk marknadsföring eller något sånt då jag e sjukt jäkla trött på deras företag samt personer som man pratat med
ursäkta för långt inlägg !
mvh Leo
för ett bra tag sedan så beställde jag en stor order påfuelcell, stolar,bälten, driftinghandbroms samt xyz drift spec coils( coilsen var jag noga med att fråga om dom hade justerbara cambertoppar runt om då jag verkligen var intresserad av det, samt att det vägde upp en stor del varför jag just valde dom dämparna ) av ett företag och blev då lovad av företagets ägare samt en i personalen att mina saker skulle komma inom två veckor.. då jag betalde räkningen på typ 20k så förväntade jag mig självklart att jag skulle få mina saker i tid då jag flera gånger frågat och poängterat att det var superviktigt att jag behövde dom inom två veckor och dom vid flera gånger sagt att det absolut inte var något problem.
efter en vecka så fick jag ett mail om att mina stolar samt bälten hade kommit men att dom väntade på att xyz dämparna fortfarande.. då sa jag att jag inte ville hämta en sak åt gången då det är en bit att åka dit dom håller till samt för att dom inte skulle hävda att jag varit där och hämtat allt på en gång osv ( helt enkelt för att slippa tjafs )
efter två veckor från första delarna kommit så har dom fortfarande inte hört av sig och jag kontaktar dom för att höra hur det går med mina dämpare samt handbromsen och får då svar att det inte är han som har hand om den delen av företaget och sen så får jag be honom kolla detta med sin kollega då han inte erbjudit sig själv, och får då svaret att jag ska kontakta honom imorn och påminna honom om detta. så då gör jag det och han svarar då att dom skulle komma nästa vecka och att dom var beställda nu ( notera då att han sa att han la in ordern till xyz redan samma dag som jag satte in pengarna och pratade med dom på telefonen )
så jag hör av mig efter återigen en vecka och får då svaret att han skulle kolla såfort han kom till jobbet, han hör då inte av sig så jag skriver igen och då får jag svaret kolla med min kollega ist.
så jag kontaktar hans kollega ist som han bad mig att göra och får då svar att han pausat beställningen då han ska skicka tbx några andra coils till dom som blivit fel för att mina ska skickas med några andras samtidigt... så jag frågar då vad dom håller på med för att dom säger att dom ska komma om två veckor samt att dom varit skickade två gånger ? och får då svaret som jag nämnde ovan att dom pausat för att troligtvis tjäna på frakten, samt att min handbroms fortfarande inte kommit ( då är detta den 26e mars )
jag tröttnar på dom och säger att dom ska betala tbx mina pengar då jag inte tänker sitta och vänta på dom då jag redan där ligger efter i mitt bygge med bilen, istället för att svara mig ringer han då upp min vän som är sponsrad av detta företag och mer eller mindre hotar honom att han tänker ta bort sponsringen för att jag skulle skicka tbx mina saker, så min vän ringer å upp mig och ber mig att ta emot beställningen och säger då att dom gett honom sitt ord på att dom skulle komma innan veckans slut och att dom tagit express lev från det landet dom skickades ifrån, så jag kontaktar dom igen för att säga att ordern kan fortsätta då jag inte vill att min vän ska få problem för att han känner mig så att säga..
självklart så får jag inte mina coils den veckan heller och inte veckan efter som dom i värsta fall sa att dom kunde komma ( vi är nu ungefär på datum 26e april ) så efter två veckor från det dom nu sa så får jag mina produkter, då körde dom dem till min vän som tog emot dom åt mig, visst att det var schysst men dom bad inte om ursäkt för försening eller något sådant..
Efter att jag öppnat mitt paket med saker så inser jag att jag inte fick några justerbara camber toppar bak till min s13 som jag bett och dubbelkollat om så jag kontaktar dom återigen..
då får jag bara svar att dom ska kolla upp det med xyz och att dom skulle höra av sig såfort dom fått svar därifrån.. vilket dom självklart inte gör ! så återigen så kontaktar jag dom och får då svar att dom träffat några av dom jag umgås med i helgen och att xyz tdligen inte levererar några dämpare med justerbara toppar bak.. ( det står på deras hemsida att xyz leverera justerbara toppar till dom flesta bilarna, kolla modeller här )
dom erbjuder sig inte att kompensera detta så då säger jag helt enkelt att jag vill skicka tbx saker eftersom att jag nu måste gräva i egen ficka och köpa toppar till mina dämpare. så jag skickar tbx sakerna och kontaktar dom att jag vill ha mina pengar för fuelcellen,bältena samt handbromsen in på mitt konto då jag sett på posten.se att paketet har levererats till dom. jag får då inget svar utav dom på deras support utan måste skriva till dom på fb och där svarar dom att dom har 30 dagar på sig att föra över pengarna och typ att jag får vänta..
eftersom dom har varit så sjukt korkade undertiden så ber jag dom att i princip gottgöra detta genom att ge mig pengarna idag då jag behöver dom, och där slutar dom svara.. så frågan är om jag kan anmäla dom för falsk marknadsföring eller något sånt då jag e sjukt jäkla trött på deras företag samt personer som man pratat med
ursäkta för långt inlägg !
mvh Leo
0
0
0
0