3004
Sök

Hertz HX300 HX300D SX300D

59 Inlägg
18 maj 2013
Trådstartare
Tjenixen

Finns det någon som har någon erfarenhet av dessa basar?
Samt kan någon förklara vad för skillnad det är mellan enkel och dubbel talspole?

Mvh L

564 Inlägg
19 maj 2013
Skillnaden mellan Hx300 och Hx300D är att D har dubbla talspolar. Detta kan du själv googla på. Sx300 är en annan bas, som är mer gjord för att spela högt. Hx-basen spelar snyggt.

Jeremy Clarkson "A turbo: exhaust gasses go into the turbocharger and spin it, witchcraft happens and you go faster."
Projekt: Saab 900 förfining, vård & ljudbygge https://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?pid=4731481

GAS democar 2018!
8 744 Inlägg
20 maj 2013
Det är inga fördelar med dubbla spolar rent ljudmässigt, men man har större möjlighet att välja hur man kopplar en eller fler sån basar till steget.

Saab 9-3SC {SQ-edition}
Ny bil och nytt projekt, nu börjar allvaret!

59 Inlägg
20 maj 2013
Trådstartare
ChriZtoffer skrev:
Det är inga fördelar med dubbla spolar rent ljudmässigt, men man har större möjlighet att välja hur man kopplar en eller fler sån basar till steget.

Har ett Hertz HDP1 steg i nuläget. Så då rekommenderar du det med en talspole?

Mvh L

Team dBAkuten!
3 263 Inlägg
20 maj 2013
Steget är stabilt i 2ohm så det innebär att om du ska ha en bas så är dubbel talspole att föredra och är det två basar så bör du välja de med enkel talspole.

Extreme Fiestan 163.4dB
FLEXpressen 154.2dB @ 48Hz & 153.2dB @ 26Hz.
SPL-Hundkojan Svetsning pågår. 125 meter stål kan vara lagom ;)
TEAM dBAkuten

59 Inlägg
20 maj 2013
Trådstartare
ExtraKim skrev:
Steget är stabilt i 2ohm så det innebär att om du ska ha en bas så är dubbel talspole att föredra och är det två basar så bör du välja de med enkel talspole.

Tackar då får det nog bli en HX300D smile

1 400 Inlägg
20 maj 2013
lindell92 skrev:
ChriZtoffer skrev:

Mvh L

Min erfarenhet av HX basarna är att dom vill ha mycket effekt för att komma till sin rätta.
Så väljer du en Hx bas så se till att du tar en som du kan koppla till 2 Ohms belastning.

Ms-sound @www.criticalmassaudio.com

59 Inlägg
20 maj 2013
Trådstartare
micke7406 skrev:
lindell92 skrev:
ChriZtoffer skrev:

Mvh L

Min erfarenhet av HX basarna är att dom vill ha mycket effekt för att komma till sin rätta.
Så väljer du en Hx bas så se till att du tar en som du kan koppla till 2 Ohms belastning.

Om jag köper en HX300D kommer mitt steg Hertz HDP1 orka med att driva den?

1 400 Inlägg
21 maj 2013
lindell92 skrev:
micke7406 skrev:
lindell92 skrev:

Mvh L

Om jag köper en HX300D kommer mitt steg Hertz HDP1 orka med att driva den?

En HX300D kommer att funka bra till dit slutsteg så kör på det.

Ms-sound @www.criticalmassaudio.com

Sök