gurragas skrev:
Försök att "nolla" systemet helt, ta bort minuskabeln från batteriet i drygt 20 sekunder, sätt dit kabeln, starta och håll varven på tretusen tills nollan i värmedisplayen slocknat eller i ca: 10-15 sekunder.
Det där med att hålla varven på ca: 3000 är viktigt så att systemet får rätt info från alla givare, gjorde du det inte när du bytte turbo (jag antar att du hade bort batterikabeln då) så blir den ryckig och djävlig beroende på att systemet inte vet vilka värden det gå efter.
Vad pratar du om?
![yikes](img/smilies/yikes.png)
Menar du på fullt allvar att man ska rycka minuspolen, för att då nollställa styrboxen, och sedan lägga sig på 3000 varv vid uppstart?
Kan tala om för dig att T7 systemet som dessa maskiner använder sig av är adaptiv. d.v.s det anpassar sig efter mängd luft, typ av bränsle osv osv.
Skulle inte ens rekommendera min värsta fiende att starta bilen med ny turbo(eller gammal) @ 3000rpm...
Har själv precis monterat en TD04 i min 2.3t och dina metoder är skrattretande.
Till TS: Sluta varva din turbo vid 3000rpm omedelbart. Det om något förstör hela agget...
TK(3.7) är det första du bör skaffa dig, den är dyr att köpa, men på din beskrivning låter det som TK.
En annan sak som har liknande symptom som en kass TK är,
vevaxellägesgivaren, den är billigare att byta. Så vill du chansa, ta den först.
![smile](img/smilies/smile.png)