2945
Sök

Ang Saab 95

29 Inlägg
27 oktober 2006
Trådstartare
#1
Hej vart ställer man upp laddtrycket på en saab 95 den e helt orginal.. tror d e en 01a..

Ölbryggare
339 Inlägg
27 oktober 2006
#2
_skar_ skrev:
Hej vart ställer man upp laddtrycket på en saab 95 den e helt orginal.. tror d e en 01a..
Haha, det är en saab min vän. Trionic är inget gammalt Bosch styrsystem som man bara kan lura hur som hellst...

Du får köpa ett chip till den så kommer den gå fint, lr iaf förhoppningsvis lite bättre än nu...

Lycka till!


538 Inlägg
27 oktober 2006
#3
Pepe skrev:
_skar_ skrev:
Hej vart ställer man upp laddtrycket på en saab 95 den e helt orginal.. tror d e en 01a..
Haha, det är en saab min vän. Trionic är inget gammalt Bosch styrsystem som man bara kan lura hur som hellst...

Du får köpa ett chip till den så kommer den gå fint, lr iaf förhoppningsvis lite bättre än nu...

Lycka till!
vilket är bättre Trionic eller bosch styrsystem?vilket pallar mest? har en 9-5 2.3T som jag tänkta chippa med bsr:s  ppc, är det nåt man borde tänka på? kommer saker och ring att hålla?

Avstängd
196 Inlägg
27 oktober 2006
#4
men vafan, för att öka laddtryck behöver man INTE chippa bilen,, sätt T-kors på slangen mellan Wastegaten och kompressordelen.. ju längre slang på t-korset, ju LÄGRE laddtryck

10 287 Inlägg
28 oktober 2006
#5
Skriv vettiga beskrivande rubriker.

Se: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=18184

Tråd låst

Göran
Moderator

I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI


Sök