3723
Sök

Motorlampa tändes precis.. Saab 9-5 Sportcombi 2005

167 Inlägg
24 maj 2013
Trådstartare
Behöver ett akut svar.. Står i Tyskland och skulle precis börja rulla hem mot skåne. Motorlampan tändes precis men bilen går helt normalt..

Vågar jag köra 35 mil hem inatt om bilen går som den ska utan problem?

Snälla hjälp mig.

Of World
3 371 Inlägg
24 maj 2013
do it, jag körde från tyskland ner till balkan sen upp till sverige med tändmotorlampa..

om det har regnat så kan de ha kommit vatten någonstans.
annars om du tankat där så har dom E10 bensin.. förstör motorer...

(min tändes pga E10 och bilen blev aldrig normal igen..MEN den stanna aldrig.)

Presidento saknar signatur
Kör:
Golf 1.6 TDI 4MOTION -17
Opel Insignia AT 2.0 CDTI 4x4 OPC -13

262 Inlägg
24 maj 2013
Kört med tänd motorstyrningslampa i över tre år utan problem. Läcker i laddluftkylaren och sätter kritisk luftmassemätning. Går den som du upplever normalt så hade jag gett mig iväg hemåt, kör mjukt och lugnt bara.

Man lär sig av sina misstag, det är därför jag kan så in i h-vetes mycke´
Projekt Toxic Bird: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=231120

167 Inlägg
26 maj 2013
Trådstartare
Tack.. Kört väldigt mycket i regn senaste tiden och det har regnat nått djävulskt i Tyskland.
Men jag körde hem och bilen gick fin fint. Full kraft och turbon jobbade som den skulle..

Väl hemma igår så slocknade motorlampan så nu är jag inte orolig igen..

167 Inlägg
26 maj 2013
Trådstartare
Och nej ja tankade inte i Tyskland.. Vad menas med E10 bensin förresten? trodde det var samma bensin som hemma i Sverige..

Of World
3 371 Inlägg
26 maj 2013
saababenni skrev:
Och nej ja tankade inte i Tyskland.. Vad menas med E10 bensin förresten? trodde det var samma bensin som hemma i Sverige..

E10 bensinen ersätter 95an har jag för mig. det är ca 10% mer Etanol i den, denna skulle ochså införas i Sverige men kommer inte ihåg när.

Saab ska ju gå på Etanol sägs de men vet inte. på min MB tändes lampa pga det. konstaterades på märkesverkstad.

Presidento saknar signatur
Kör:
Golf 1.6 TDI 4MOTION -17
Opel Insignia AT 2.0 CDTI 4x4 OPC -13

Kattjäveln åt upp min kyckling!
6 170 Inlägg
26 maj 2013
opel_vectra_gts skrev:
saababenni skrev:

E10 bensinen ersätter 95an har jag för mig. det är ca 10% mer Etanol i den, denna skulle ochså införas i Sverige men kommer inte ihåg när.

Saab ska ju gå på Etanol sägs de men vet inte. på min MB tändes lampa pga det. konstaterades på märkesverkstad.

E10 är väl snarare 10% etanol, inte 10% mer etanol ...

Standard annars är väl 5% i bensin ?

"Att springa utan att man har polisen efter sig, tyder på att man har psykisk obalans" -blacken
"Köp inte en Saab utan turbo snälla, det är som att köpa en ostmacka utan ost." - Chrizz
http://glim.myminicity.com/env
Egen minecraftserver på esab86.no-ip.org :P

14 Inlägg
30 december 2013
motorlampa är normalt på saab min har lyst i 2 år varit i norge och lite överallt med den fungerar fint inför bes får man dra batteriet sen klarar den sig igenom men tänds igen efter 30 min wink

Tss...

Sök