2926
Sök

Bmw e36 328 touring automat, vill inte växla upp på driven!

105 Inlägg
27 maj 2013
Trådstartare
Hallå där! Var iväg och köpte en 328a av en bekant till mig, bilen är i allmänt bra skick.
Hämtade bilen nere hos honom i småland och körde upp den till stockholm och allt fungerade klockrent. Bilen är inte vinterkörd i hans ägo och den har stått hela vintern i garage, men han starta upp den och testade så allt fungera innan jag åkte ner och hämtade den. Men dagen efter jag fått hem den så åkte jag en sväng och stannade ett tag sen när jag skulle iväg igen så ville inte lådan växla upp på driven helt plötsligt? Stannade till och stängde av bilen och testade igen men utan resultat, sätter jag han på 2-3-4an så växlar den normalt men inte på driven.

Har hört runt med folk och dom säger att det oftast är olje nivån i lådan som inte stämmer, men 2011 så var bilen inne på service och då bytte dom olja i lådan pga att lock-upen inte gick i som den skulle men efter det så har lådan fungerat kalas bra fram tills nu då...

Någon som har tips på vad det skulle kunna vara? Någon kabel/sladd som ärgat? något klassiskt fel på just zf-automat lådorna? Alla tips är bra förutom dom dumma! Help me out! / Mikiver

Sök