För någon vecka sen gick motorn dåligt. den gick ojämn och tappade ork och var svår startad.
Började att byta ut dom vanliga reservdelar såsom Kamaxelgivare, vevaxelgivaren, temperaturgivaren, bensinpump m.m. Motorn funkade bra men efter korttid kom problemet tillbaka.
Bytte samtliga tändspolar men utan resultat till sist hittade jag felet bränsle tryckregulatorn som hade tagit skada pga E21:ans original bensinpump har en tryck på 6,5bar och M50 tryckregulatorn klarar 3,5bar +
Har även fått problem med tändningslåset också och i nuläge brottas jag med att få loss den så jag kan slänga in nytt där också. Som dom flesta vet är det en massa borrande av pinnbultar för att få loss tändningslåset på en E21
Byte samtliga 6 tändspolarna, lika bra byta alla så man vet att det är nytt och fräsch.
En så liten sak kan ställa till stora problem och kostnader
men det har resulterat att mycket nytt har tagit plats i motorn.
nya och gamla bränsletryckregulatorn
passade på och rengjorde spridarna och köpte nya tätningsringar "packningar"