3208
Sök

VOLVO 855-512 SE 2.5 Immobilizer

18 Inlägg
16 juni 2013
Trådstartare
Tjo!

Jag har en VOLVO 855-512 SE 2.5 som jag kört med i snart ett år utan problem, igår gick larmet på bilen och slutade tjurta, efter lite tryck på larmdosar så slutade larmet men så fort jag öppnar dörren så går larmet igen. Efter några mera försök slutade larmet gå när jag gå av när dörren öppnas men när jag sätter i nyckeln och vrider på tändningen så tänds alla lampor men när jag vrider nyckeln vidare så vägrar bilen att starta. Jag läste lite fort på forum att rullstart ev skulle fungera och provade detta, mycket riktigt kan jag rullstarta bilen och köra, jag kan låsa av och på bilen med larmdosan/nyckeln men vilket som vägrar bilen att starta när jag vrider på nyckeln, inget alls händer och jag har provat med båda mina nycklar vid säkringarna läste jag att det var Immobilizer i bilen och undra nu hur jag går tillväga för att kunna starta min bil igen om det är så att detta löst ut ??

Värt att notera är att innan struled med larmet så fungerade allt utan problem, bilen startade som den skulle etc etc.

PS: det står bara Volvo Gaurd på ettiketten på rutan och det är en sådan här larmdosa jag har: http://forumbilder.se/images/4b4200992654P84b2.jpg
Senast redigerat av rizzler (16 juni 2013)

18 Inlägg
16 juni 2013
Trådstartare
Eftersom jag skulle ge mig fan på att googla och får igång bilen så hittade jag en tråd som beskrev att man tog ut relä 210/211 ut bilen, bryggade bryggade E50 & F50 kontakterna vilketj ag gjorde men en söt liten kabel och sedan skulle bilen starta vilket den nu gjorde wie!! smile men frågan är nu, startspärren är alltså utlöst och hur löser man lättast detta om jag skulle vilja använda larmet? jag funderar mest men troligen blir det biltema och köra bryggat då det verkar komplicerat och är det ens någon mening med att inte köra bryggat ?
Senast redigerat av rizzler (16 juni 2013)

Sök