Hallå någon som vet vanligaste felen "kända" på volvo 850 T5-R? Jag har liten läcka med olja vid kamremssidan framme vid kylet typ men kan inte se ungefär vart det kommer någon stans... Någon som haft liknande? Sen att vi stoppa i ett chip i bilen men den blöddrar fortfarande vid 0.6-0.7 i ladd men antar att en mappning skulle sitta fint? Mvh!
stift+kablar+lock är det första man byter på dessa då dom är otroligt känsliga och går illa för minsta lilla
Det är KKK24 turbo, Gröna R-spridare, 3", S60R grenrör, R-kolvar, H-stalkar, renoverad o testad topp så den drar ingen olja/vatten, R block med. Okej tack för svaret så jag vet! Varför är de så känsliga men ändå bra? XD
Är chippet anpassat för sakerna som sitter i? Annars äre nog det som är felet
Han som jag skaffa chippet ifrn sa at tde NÄSTAn va för samma setup. Jag har andra spridare som e större tror jag, annat grenrör, kolvar osv borde va de som e felet tror jag sen att jag borde skaffa en 3" lmm va?
Kör du med större spridare och original lmm-hus så har du felet där.
Asså är de så? fasen så bra tack! En polare har en 3" liggandes jag ska prova va tror du om det?
Styrsystemet har ingen aning om att du bytt till större spridare, och då kommer den att gå fett. Så att prova med en 3" lmm är vettigt.
exakt men samtidigt lär det bara hjälpa om just en 3" lmm gör att bilen får rätt mängd luft/bränsle
i det här fallet är det 3" lmm och en mappning som är det som gäller
eller byta till grejer som stämmer exakt med chipet.
finns inga bra genvägar ibland kan man lyckas få till en kompromiss som fungerar men innan man börjar med sånt så ska man förstå sig på hur saker och ting fungerar och det gör man tyvärr inte om man på måfå monterar grejer hejvilt så bilen går blött som aset.
dessutom som gjort för att stå med ett motorras pga för mycket soppa i oljan
Asså är de så? fasen så bra tack! En polare har en 3" liggandes jag ska prova va tror du om det?
Styrsystemet har ingen aning om att du bytt till större spridare, och då kommer den att gå fett. Så att prova med en 3" lmm är vettigt.
exakt men samtidigt lär det bara hjälpa om just en 3" lmm gör att bilen får rätt mängd luft/bränsle
i det här fallet är det 3" lmm och en mappning som är det som gäller
eller byta till grejer som stämmer exakt med chipet.
finns inga bra genvägar ibland kan man lyckas få till en kompromiss som fungerar men innan man börjar med sånt så ska man förstå sig på hur saker och ting fungerar och det gör man tyvärr inte om man på måfå monterar grejer hejvilt så bilen går blött som aset.
dessutom som gjort för att stå med ett motorras pga för mycket soppa i oljan
Körde så här.. Lambda hade slocknat efter vi stoppa i ett strg3 men igår när jag befann mig i Uddevalla så började den lysa helt plötsligt igen:/ får jag verkligen så kassa avgas värden? Har en3" lmm på nu och den blöddrar inte längre går riktigt gott! Men att lambda lyser:/ den ryker kanske 75% mindre nu men tror en mappning fattas nu bara va tror ni dom tar för det? När jag har boxen redan??
Jag kulle kört den till autotech när det nu inte är allt för långt. Felsökt och mappat. Om inte annat hade dom nog kunnat hjälpa dig och dom vet ju också ifall deras steg 3 chip lirar eller ej med dina uppgraderingar.