Känns som att min 200sx ska dö.

kl0mp3n
31 oktober 2006 · 186 Inlägg

Tjena tjena.
Min bil står på verkstad för lite lackskador, förflyttade bilen igår och la märke till att den vill inte ge fullt ös när jag gasar på mellan 1000-2500 varv men efetr det går den kalas bra som vanligt.
Någon som vet vad det kan bero på?
Tack på förhand.

MVH / Micke

B M W
BMW 325 (1992)
ANEA
1 november 2006 · 10 Inlägg

kan vara tändstiften....
när bytte du ut dem senast? smile

MAPPA DIN BIL HOS....

WWW.G-R.SE
OPTIMERING . EFFEKTMÄTNING . PRESTANDA
N_Helin Avstängd
1 november 2006 · 67 Inlägg

tror den är helt slut

kl0mp3n
6 november 2006 · 186 Inlägg

Hört att det kan vara luftmassemätaren.. är det möjligt?

Ohoj!

B M W
BMW 325 (1992)
insane_1 Min dröm, din vardag.
7 november 2006 · 641 Inlägg

Om LMM är defekt går bilen in i "limp home" läge och du kan inte varva mer än 2500-3000rpm.

Nissan 200sx s13 "Chuki" (1992)
x_master90
7 november 2006 · 9 Inlägg

har samma problem med min bil.. Hade den inne på verkstad. bilmekaniken trodde det var Spjällpotentiometern.

kl0mp3n
7 november 2006 · 186 Inlägg

insane_1 skrev:
Om LMM är defekt går bilen in i "limp home" läge och du kan inte varva mer än 2500-3000rpm.

Då kan jag utesluta det då smile Tack för svaret.
Kom nyss på ett mitt öppna luftfilter hålle rpå att rasa... glappar i fästet. Kan det vara det?

Ps. Ni får skratta om ni vill.. jag är inte allt för bilkunnig.. men är grymt intresserad och vill lära mig wink

B M W
BMW 325 (1992)
Android
7 november 2006 · 892 Inlägg

Om ditt luftfilter glappar se då till att fixa det så snabbt du kan, om det inte redan är för sent! Ett filter fyller ju som en rätt viktig funktion. En motor håller inte ett längre tag utan ett filter som får bort alla små partiklar Om det glappar, som du säger, så kanske den drar ofiltrerad luft och då kan det hända otrevliga grejjer.

"Nä det här suger. Farväl grymma värld! Nu raderar jag kontot." *dramatiskt musklick* - Sandman
Min projekt tråd
kl0mp3n
7 november 2006 · 186 Inlägg

Android skrev:
Om ditt luftfilter glappar se då till att fixa det så snabbt du kan, om det inte redan är för sent! Ett filter fyller ju som en rätt viktig funktion. En motor håller inte ett längre tag utan ett filter som får bort alla små partiklar Om det glappar, som du säger, så kanske den drar ofiltrerad luft och då kan det hända otrevliga grejjer.

Den står på plåtverkstad för tillfället men får nog köpa mig ett nytt filter och montera det när den stårpå verkstan.
Tack för hjälpen!

B M W
BMW 325 (1992)
Granholm Dude
7 november 2006 · 197 Inlägg

det är lungt

Ät aldrig snö som blivit gul!
Volvo 945 Turbo "Sleepern" (1995)
Fimpha
8 november 2006 · 557 Inlägg

Mitt råd är att skita i Sportluftfilter (Öppet filter) helt!... Kör med original, du kommer i längden pajja både Luftmassemätaren samt Främre lambdasonden. Tro mig, det är inte värt det... Reperationen på min S40 gick på nästan 9.000:- och det var luftfiltret's fel. Så byt ut till original om du inte har massa pengar och e redo att betala stora summor... Jag personligen tycker inte det e värt att ha ett coolt ljud när man gasar/släpper på gasen då det kostar för mkt att laga skiten sen...

//Jerry
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang