Denna veckan har jag börjat kika närmre på hur jag skall få till lite bättre fitment. Då jag har några 100kg extravikt i bakänden var bilen långt ifrån stum där bak. De senaste veckorna har jag därför jagat hårdare fjädrar men efter många samtal och en del mailande så står jag här, än idag, utan några nya fjädrar
Jag testade mig först fram med den graciösa lösningen att klämma in gummimellanlägg från biltema utav bara F*# och det hjälpte lite, men det tog emot balkarna och de kändes som de kunde trilla ur rätt lätt om bilen fjädrade ut. Men mitt i alltihopa kom jag på det självklara valet, hockeypuckar, inte som genomslagsgummin på dämparen utan inuti fjädern.
Jag körde in en tre-fyra stycken i var fjäder och herrejösses vad stumt det blev (krävs förvisso inte en raketforskare för att räkna ut det, menmen). Grabbarna i garaget applåderade, jag tror tillochmed jag hörde grannkärringen klämma ur en fanfar!
Jag testade mig fram till en rimlig höjd och med en hockeypuck på vardera sida smällde jag på "finfälgarna" och där låg bilen som ett lejon på savannen!
Tanken är nu att skruva fast pucken i justeringen så den inte kan hoppa ut. Med lite finjusteringar kan det nog bli riktigt bra. Fram håller jag fortfarande på o valsa skärmarna, dem har tagit lite stryk under förra säsongen så dem vill inte riktigt som jag. Med lite tur är tanken i alla fall att sänka ner den ett par millimeter till utan att däcket tar i!