3653
Sök

Bmw 318is vs volvo 740 gle

71 Inlägg
9 juli 2013
Trådstartare
#1
Vilken skulle vinna Bmw 318is eller volvo 740 gle på raksträcka med likadan förare? (orginal)

Yolo

DEVIL
1 171 Inlägg
71 Inlägg
9 juli 2013
Trådstartare
#3
Legosoldaten skrev:
Troligen en 318is.

Hur snabbt går en bmw 318is 0-100? Maxhastighet? någon som vet.

Yolo

71 Inlägg
9 juli 2013
Trådstartare
#5
nixon89 skrev:
Ford escorten...

Rolig kille. Tappad i golvet?

Yolo

Hemmainstruktör
641 Inlägg
9 juli 2013
#6
Enligt Autopowers modellguide ska en 318iS från -92 göra 0-100 på 10.2 sek och toppa 213km/h.
Tror ingen surförtti åker ifrån en motsvarande bmw varken på raka eller i svängar.

"Lita aldrig på en smal kock eller ren mekaniker!"
Clubberns projekttråd

pim_pim
9 juli 2013
#7
Du skriver inte vilken årsmodell det gäller för 740in..

Evildan
9 juli 2013
#8
Det beror på hur lång raksträckan är.

Efter 2 kilometer med gasen i botten havererar säkerligen den bayerska kälken i ett moln av kokande oljeblandat vatten medans den tröga traktorn förnöjsamt vinglar vrålandes förbi med halvtom tank.

Fabrikssiffror gällande nya bilar:
http://www.cars-data.com/en/bmw-318is-specs/5330
E30 136hk -89.
0-100km/h:9.9s.
toppfart: 202km/h.

http://www.cars-data.com/en/volvo-740-gle-specs/54364
740 B230e 131hk -84.
0-100km/h 11.3s.
toppfart: 181km/h.

Bry mindre, varva mer
5 753 Inlägg
9 juli 2013
#9
Evildan skrev:
Det beror på hur lång raksträckan är.

Efter 2 kilometer med gasen i botten havererar säkerligen den bayerska kälken i ett moln av kokande oljeblandat vatten medans den tröga traktorn förnöjsamt vinglar vrålandes förbi med halvtom tank.

Fabrikssiffror gällande nya bilar:
http://www.cars-data.com/en/bmw-318is-specs/5330
E30 136hk -89.
0-100km/h:9.9s.
toppfart: 202km/h.

http://www.cars-data.com/en/volvo-740-gle-specs/54364
740 B230e 131hk -84.
0-100km/h 11.3s.
toppfart: 181km/h.

Bmw har stryktåliga motorer och drivlinor, skulle ärligt talat kunna satsa pengar på att 740in havererar före, förutsatt att dom är i samma skick... Åtminstonde utav mina personliga erfarenheter. Har aldrig kört motorhaveri/bakaxel haveri eller växellådshaveri i någon utav mina bmw medans jag har rasat motorerna/bakaxlar och växellådor på flera stycken av mina volvo bilar jag har haft..


Och nej, jag försvarar inte bmw bara för att jag själv äger bmw, snarare att "utomstående" folk inte verkar ha koll på att bmw faktiskt gör bra motorer/drivlinor..


För att svara på frågan: 318IS skulle göra sig mer rättvist mot en 740 16v/turbo, en 740 sugis har inte mycket att säga till om.
Senast redigerat av _Glenne_ (9 juli 2013)

Jag skryter inte gärna och spelar inte känd men jag är född till en stjärna och kommer dö som en legend!

349 Inlägg
9 juli 2013
#10
_Glenne_ skrev:
Evildan skrev:
Det beror på hur lång raksträckan är.

Efter 2 kilometer med gasen i botten havererar säkerligen den bayerska kälken i ett moln av kokande oljeblandat vatten medans den tröga traktorn förnöjsamt vinglar vrålandes förbi med halvtom tank.

Fabrikssiffror gällande nya bilar:
http://www.cars-data.com/en/bmw-318is-specs/5330
E30 136hk -89.
0-100km/h:9.9s.
toppfart: 202km/h.

http://www.cars-data.com/en/volvo-740-gle-specs/54364
740 B230e 131hk -84.
0-100km/h 11.3s.
toppfart: 181km/h.

Bmw har stryktåliga motorer och drivlinor, skulle ärligt talat kunna satsa pengar på att 740in havererar före, förutsatt att dom är i samma skick... Åtminstonde utav mina personliga erfarenheter. Har aldrig kört motorhaveri/bakaxel haveri eller växellådshaveri i någon utav mina bmw medans jag har rasat motorerna/bakaxlar och växellådor på flera stycken av mina volvo bilar jag har haft..


Och nej, jag försvarar inte bmw bara för att jag själv äger bmw, snarare att "utomstående" folk inte verkar ha koll på att bmw faktiskt gör bra motorer/drivlinor..


För att svara på frågan: 318IS skulle göra sig mer rättvist mot en 740 16v/turbo, en 740 sugis har inte mycket att säga till om.

Håller med dig där. Dom två bmw bilarna jag haft har jag inte varit så speciellt snäll mot.. har alltid fungerat klockrent. Enda jag råkat ut för är gnissel från bakvagnen efter plågeri på asfalt.

Däremot tiden man var epa raggare så gick ju 740 sönder lite då och då.. små enkla fel som gick fort att laga men iallafall.

Och svaret på frågan har du redan fått att en Bmw åker ifrån Volvon

671 Inlägg
10 juli 2013
#11
Men snälla kära nån menar ni att 318is åker ifrån en 740gle.
Kompisen hade en 740gle och han körde ifrån E30 323a med den på den tiden då jag var BMW frälst.
Volvon har mer vrid och vinner helt klart i längden.
Någon vid sina sinnens fulla bruk kan inte jämföra en 318is med en volvo 740 turbo.
Skärpning kom ner på jorden !
Volvo turbon åkte ifrån mina 528or med 3,5 liters M30 imonterade.
Fan vad mkt skitsnack det var här.

När jag hade BMWs så rasade topplocskpackningar, vippor bröts, ventiltätningar tog slut, kamaxlar kördes ner, oljeröret i toppen lossade, bakaxelupphängningar lossade, diffbromsar tog snabbt slut, oljelukt och bensinlukt i kupen under färd hörde till vardagen, elfel som att glödlampor gick i tid och otid mycket jobbigt på fisketurer när hemresorna skedde i höstmörker. Dessa jävla bilar som inte tålde hårdkörning utan att börja koka..
Jävla skitbilar som försvaras ända in i sin och ägarnas död !

Hemmainstruktör
641 Inlägg
10 juli 2013
#12
endorfinslaven skrev:
Men snälla kära nån menar ni att 318is åker ifrån en 740gle.
Kompisen hade en 740gle och han körde ifrån E30 323a med den på den tiden då jag var BMW frälst.
Volvon har mer vrid och vinner helt klart i längden.
Någon vid sina sinnens fulla bruk kan inte jämföra en 318is med en volvo 740 turbo.
Skärpning kom ner på jorden !
Volvo turbon åkte ifrån mina 528or med 3,5 liters M30 imonterade.
Fan vad mkt skitsnack det var här.

När jag hade BMWs så rasade topplocskpackningar, vippor bröts, ventiltätningar tog slut, kamaxlar kördes ner, oljeröret i toppen lossade, bakaxelupphängningar lossade, diffbromsar tog snabbt slut, oljelukt och bensinlukt i kupen under färd hörde till vardagen, elfel som att glödlampor gick i tid och otid mycket jobbigt på fisketurer när hemresorna skedde i höstmörker. Dessa jävla bilar som inte tålde hårdkörning utan att börja koka..
Jävla skitbilar som försvaras ända in i sin och ägarnas död !

Vad hjälper vridet när fabrikssifrorna ger BMWn övertaget i både acc och toppfart? Frågan var vem vinner i en rakftram race.

Att din kompis körde ifrån en 323 kanske hade mer å göra med förarna än bilen och att kritisera en tråd för skitsnack medans man tillför inget annat än just det är ju lite ironiskt.

"Lita aldrig på en smal kock eller ren mekaniker!"
Clubberns projekttråd

DEVIL
1 171 Inlägg
10 juli 2013
#13
endorfinslaven skrev:
Men snälla kära nån menar ni att 318is åker ifrån en 740gle.
Kompisen hade en 740gle och han körde ifrån E30 323a med den på den tiden då jag var BMW frälst.
Volvon har mer vrid och vinner helt klart i längden.
Någon vid sina sinnens fulla bruk kan inte jämföra en 318is med en volvo 740 turbo.
Skärpning kom ner på jorden !
Volvo turbon åkte ifrån mina 528or med 3,5 liters M30 imonterade.
Fan vad mkt skitsnack det var här.

När jag hade BMWs så rasade topplocskpackningar, vippor bröts, ventiltätningar tog slut, kamaxlar kördes ner, oljeröret i toppen lossade, bakaxelupphängningar lossade, diffbromsar tog snabbt slut, oljelukt och bensinlukt i kupen under färd hörde till vardagen, elfel som att glödlampor gick i tid och otid mycket jobbigt på fisketurer när hemresorna skedde i höstmörker. Dessa jävla bilar som inte tålde hårdkörning utan att börja koka..
Jävla skitbilar som försvaras ända in i sin och ägarnas död !

Läs tråden istället, ingen bryr sig om din kompis i sin sletna 740 som körde ifrån alla bmw.

bmw m power

74 Inlägg
10 juli 2013
#14
haha självklart bmw:n

4 190 Inlägg
10 juli 2013
#15
318 är fyrventils motor? Borde det inte då vara bättre att jämföra en 740 GLT med B234F och en bmw 323?

Samma motorstorlek och lika många ventiler?


Bry mindre, varva mer
5 753 Inlägg
10 juli 2013
#16
zemet skrev:
318 är fyrventils motor? Borde det inte då vara bättre att jämföra en 740 GLT med B234F och en bmw 323?

Samma motorstorlek och lika många ventiler?

Nja, en 323 har en sexa och 24 ventiler.

Men därimot är det mer rättvist att gemföra 318is mot b234f istället för mot en 8 ventilare smile

Jag skryter inte gärna och spelar inte känd men jag är född till en stjärna och kommer dö som en legend!

4 190 Inlägg
10 juli 2013
#17
_Glenne_ skrev:
zemet skrev:
318 är fyrventils motor? Borde det inte då vara bättre att jämföra en 740 GLT med B234F och en bmw 323?

Samma motorstorlek och lika många ventiler?

Nja, en 323 har en sexa och 24 ventiler.

Men därimot är det mer rättvist att gemföra 318is mot b234f istället för mot en 8 ventilare smile

Jaha jag trodde det var 25an som var den minsta sexan bmw hade:)


Bry mindre, varva mer
5 753 Inlägg
10 juli 2013
#18
zemet skrev:
_Glenne_ skrev:
zemet skrev:
318 är fyrventils motor? Borde det inte då vara bättre att jämföra en 740 GLT med B234F och en bmw 323?

Samma motorstorlek och lika många ventiler?

Nja, en 323 har en sexa och 24 ventiler.

Men därimot är det mer rättvist att gemföra 318is mot b234f istället för mot en 8 ventilare smile

Jaha jag trodde det var 25an som var den minsta sexan bmw hade:)

Nae, 2,0 är minsta sexan, dvs 320, 520 osv smile

Jag skryter inte gärna och spelar inte känd men jag är född till en stjärna och kommer dö som en legend!

671 Inlägg
11 juli 2013
#19
Legosoldaten skrev:
endorfinslaven skrev:
Men snälla kära nån menar ni att 318is åker ifrån en 740gle.
Kompisen hade en 740gle och han körde ifrån E30 323a med den på den tiden då jag var BMW frälst.
Volvon har mer vrid och vinner helt klart i längden.
Någon vid sina sinnens fulla bruk kan inte jämföra en 318is med en volvo 740 turbo.
Skärpning kom ner på jorden !
Volvo turbon åkte ifrån mina 528or med 3,5 liters M30 imonterade.
Fan vad mkt skitsnack det var här.

När jag hade BMWs så rasade topplocskpackningar, vippor bröts, ventiltätningar tog slut, kamaxlar kördes ner, oljeröret i toppen lossade, bakaxelupphängningar lossade, diffbromsar tog snabbt slut, oljelukt och bensinlukt i kupen under färd hörde till vardagen, elfel som att glödlampor gick i tid och otid mycket jobbigt på fisketurer när hemresorna skedde i höstmörker. Dessa jävla bilar som inte tålde hårdkörning utan att börja koka..
Jävla skitbilar som försvaras ända in i sin och ägarnas död !

Läs tråden istället, ingen bryr sig om din kompis i sin sletna 740 som körde ifrån alla bmw.

Lilla pojken jag pratar om en tidsperiod för länge sedan då dessa bilar bara hade en sådär 5-10 år på nacken.

DÅ VAR VOLVON HELT ÖVERLÄGSEN !
JAG ÅKTE BMW OCH TRODDE DET VAR DET HÄFTIGASTE
MEN KOMPISAR HADE VOLVOs OCH JAG BLEV LIKSOM KONVERTERAD MOT VOLVO.

Hhehehehhest
375 Inlägg
11 juli 2013
#20
endorfinslaven skrev:
Legosoldaten skrev:
endorfinslaven skrev:
Men snälla kära nån menar ni att 318is åker ifrån en 740gle.
Kompisen hade en 740gle och han körde ifrån E30 323a med den på den tiden då jag var BMW frälst.
Volvon har mer vrid och vinner helt klart i längden.
Någon vid sina sinnens fulla bruk kan inte jämföra en 318is med en volvo 740 turbo.
Skärpning kom ner på jorden !
Volvo turbon åkte ifrån mina 528or med 3,5 liters M30 imonterade.
Fan vad mkt skitsnack det var här.

När jag hade BMWs så rasade topplocskpackningar, vippor bröts, ventiltätningar tog slut, kamaxlar kördes ner, oljeröret i toppen lossade, bakaxelupphängningar lossade, diffbromsar tog snabbt slut, oljelukt och bensinlukt i kupen under färd hörde till vardagen, elfel som att glödlampor gick i tid och otid mycket jobbigt på fisketurer när hemresorna skedde i höstmörker. Dessa jävla bilar som inte tålde hårdkörning utan att börja koka..
Jävla skitbilar som försvaras ända in i sin och ägarnas död !

Läs tråden istället, ingen bryr sig om din kompis i sin sletna 740 som körde ifrån alla bmw.

Lilla pojken jag pratar om en tidsperiod för länge sedan då dessa bilar bara hade en sådär 5-10 år på nacken.

DÅ VAR VOLVON HELT ÖVERLÄGSEN !
JAG ÅKTE BMW OCH TRODDE DET VAR DET HÄFTIGASTE
MEN KOMPISAR HADE VOLVOs OCH JAG BLEV LIKSOM KONVERTERAD MOT VOLVO.

Du glömde trycka på caps knappen.
Volvo 8ventilare har inte en chans med en 318is och det vet jag med säkerhet då jag ägt vardera bilar.
Det mest troliga är att du är kass som förare om du nu förlorade.
Men som det sagt tidigare i tråden så skulle det vara kul och se en match mellan en volvo 16v och 318is smile

Det finns inget som gör kvinnor så vackra som alkohol och stängningsdags..


Sök