Hejsan
Har samma fel som beskrivs i ovan, har en 300 tubos diesel 1997 E, W210.Mina två nycklar funkar inte, det går inte att låsa upp eller starta med de elektroniska nycklarna. Bytt batteri i båda, den första slutade fungera för ca tre år sedan och den andra la av nu i helgen. Lampan lyser när jag trycker på knapparna, låsa upp eller låsa, ir lampan fungerar, det kan man se om man använder kameran på sin mobil, det blotta ögat kan inte se det. Det går att låsa upp bilen med den manuella nyckeln som sitter på plastnyckeln, kan starta den med den så kallade verkstadsnyckeln, den har inget elektroniskt utan är en smal plastkopia av originalnyckeln. Är det någon som vet om det går att laga dessa nycklar eller måste man köpa nya, har via mitt försäkringsbolag fått reda på att de ersätter så kallad nyckelförlust, vilket innebär att felet måste sitta i nyckeln. Har också bokat tid för kontroll av nycklarna och kommer då få svar på vad som kan vara felet hos Hedin Mölndalsvägen. När jag har ringt runt och frågat, har jag haft svårt att riktigt få reda på vad som kan ha hänt, men en trovärdig källa har sagt att på dessa nycklar så förlorar de förmågan att låsa upp när de blir gamla, alltså de slutar helt enkelt att fungera utan att det finns någon annan orsak än att de är gamla. Ett generalfel på dessa nycklar helt enkelt. Är det någon annan som har samma erfarenhet?