#edit- osäker på om den bilden kommer fram automatiskt för alla eller bara för mig, men ifall den öppnar en bild med en röd och en blå cirkel så är det den bilden jag menar.. you'll get it.
#edit- osäker på om den bilden kommer fram automatiskt för alla eller bara för mig, men ifall den öppnar en bild med en röd och en blå cirkel så är det den bilden jag menar.. you'll get it.
Den röda ringen på bilden är en temperaturgivare för insugsluft, är det en sådan istället för lmm?
#edit- osäker på om den bilden kommer fram automatiskt för alla eller bara för mig, men ifall den öppnar en bild med en röd och en blå cirkel så är det den bilden jag menar.. you'll get it.
Den röda ringen på bilden är en temperaturgivare för insugsluft, är det en sådan istället för lmm?
Vet faktiskt inte om du är säker på att det inte är LMM, när jag kollade på bilden så tyckte jag att det borde varit den så jag snabbgooglade och hamnade på ett forum där någon skrev att det var LMM där och den blåa var gasspjällsgivaren. När jag granskar bilden ser det faktiskt ut att vara en konstig kontakt för en LMM. Aldrigt skruvat i en golf annat än golf ettan jag hade som lek-slit-och-slängbil för många år sedan så då vet jag inte.
#edit- osäker på om den bilden kommer fram automatiskt för alla eller bara för mig, men ifall den öppnar en bild med en röd och en blå cirkel så är det den bilden jag menar.. you'll get it.
Den röda ringen på bilden är en temperaturgivare för insugsluft, är det en sådan istället för lmm?
Vet faktiskt inte om du är säker på att det inte är LMM, när jag kollade på bilden så tyckte jag att det borde varit den så jag snabbgooglade och hamnade på ett forum där någon skrev att det var LMM där och den blåa var gasspjällsgivaren. När jag granskar bilden ser det faktiskt ut att vara en konstig kontakt för en LMM. Aldrigt skruvat i en golf annat än golf ettan jag hade som lek-slit-och-slängbil för många år sedan så då vet jag inte.
Jag trodde också att det där var lmm-kontakten så jag tog bort den och testade köra. Ingen skillnad med mitt problem som bilen har, men jag körde min felkodsläsare för att ta reda på vad kontakten var och då fick jag just "engine intake air tempature sensor" och den kostar ca 300:- på autoexperten. En lmm kostar typ 2000:- ny. Det lutar åt att bilen inte har lmm för när jag skriver in bilens reg.nr på autoexperten / mekonomen så finns inte ens lmm som alternativ. Tack för att idéerna iallafall.
Nej bilen har ingen LMM (engelska MAF) utan den har en MAP sensor som sitter inbyggd i boxen, på baksidan av insuget har du en vakuum slang som går in i bilen, den slangen går till MAP sensorn, är slangen dålig/trasig får du skumma problem,