robzter skrev:
Evildan skrev:
robzter skrev:
skillanden är att det var ingen ambulans utan en brandbil just för 5 år sen eller vad det var. han vart fördröjd kanske 1 minut. har hänt 1 gång på 40år? hur ofta har inte missar på banor hänt? förare som kört på funktionärer osv. senast var det väll hamilton eller vad var det som körde på någon av sina egna i teamet.
var just inget välordnat race det handlade om nu när en babbe smällde. därför fördöms det av alla som arrangerar seriösa race. sen så var det inte under själva raceandet som olyckan hände. utan det var just svinåkande på allmän väg. dom krockade ju inte ens på själva sträckan där dom kör.
försvarar inte föraren av bilen som orsakade det här. jag hoppas att han blir en jävla morot i en respirator som får elfel.
blackrace vart ju förstört av just polisen själva. när inga av dom bilarna som kör "riktigt" street race inte var välkomna. blackrace var mer för publiken som möjligtvis hade chippat bilen. polisen stog ju och körde flygande osv. var bilen inte besiktigad så fick man inte köra osv.
1 gång som nämnts nu i tråden, har garanterat hänt flera gånger för både brandbilar och ambulanser, jag har sett det mer än en gång när det har stått en märklig skara individer ute i skogen nattetid när jag varit på väg förbi, har själv fått vänta flertalet gånger, dessa raceputtar bry sig inte, dom agerar som om en annan bilist inte har rätt att passera, som att dom äger vägen, fast dom i slutänden bara förstör för sig själva angående bilhobbyn.
Bara för att det inte står skrivet på internet kan det inte ha inträffat mer än en gång?
Spelar tydligen en stor roll för dig vilket ursprung plattarslet som fullständigt gjorde bort sig har då du återkommande nämner det?
Du har väl förhoppningsvis så här långt in i tråden förstått att även den juvenila k*kmätningen sker på allmän väg? Även om det var direkt efter k*kmätningen detta hände, direkt i samband med det av dig såkallade racet.
jasså? av alla år jag varit ute på race så har jag aldrig sett en enda ambulans eller brandbil blivit blockad. men det kanske skiljer sig mellan eskilstuna och stockholm. kanske eskilstuna som arrangerar kalle anka race. att du som privatbilist får vänta en snabbis har ju ändå inte med saken att göra.
menar att med hans ursprungsland så är det en stor majoritet av dom som delar ursprung med honom som kör som idioter på race.
förstör för bilhobbyn. det har polisen och politikerna redan gjort. och nu idioten i mercan ytterligare. SBF är ju inte speciellt hjälpsamma heller.
Du gör väldigt många löst baserade antaganden när du svarar på ett inlägg.
Jag har inte skrivit att det inträffat i E:A eller att jag var där som "privatbilist" .
De gånger jag nattetid inte blivit framsläppt (notera att jag varit förbipaserande på flera race) har jag kommit i det tidigare arbetsredskapet TAXIbil, 2gånger utanför Nyköping på den såkallade svärtarakan (en mkt glest trafikerad landsväg) och 2gånger på motorväg utanför just Sthlm, 1gång i Norrköping.
Dumjävlarna stod ivägen och vägrade flytta på sig samtliga 5gånger när jag behövde passera.
Sällar mig till den skara som tror att det är F&F wannabees som hålller på så här, tidigare innan plast och pys var så vanligt förekommande var det inga problem när man skulle förbi ett nattrace, då det kördes USA-bilar under betydligt bättre ordnade former (även om det då också var olagligt) med kommunikation före sträckan och efter stäckan med walkie-talkies och väldigt lite publik, då var det dom närmast sörjande som visste när och var det skulle köras.
Aldrig några problem att komma förbi eller dårar som försökte hävda sig utanför "banan", den åkte mer eller mindre på stryk och blev bannlyst som publik och visade sig den personen väntade startern tills han (ja alltid en han) hade åkt därifrån.
Vilken nationalitet har han då denna MB-förare, så vi vet vilka vi ska akta oss för i trafiken?
Polisen gör sitt jobb, att hindra olagliga aktiviteter med de medel dom har.
Politiker gör även dom sitt jobb, att skydda de av dig så kallade "privatbilister" vad nu det innebär.
Att det svinas och körs illa i samband med ett race oavsett om denne har kört eller varit wannabeepublik så förstör detta för bilhobbyn då många ser just denna delen av nöjet att köra rakt fram istället för att hyra en bana, köra under kontrollerade former utan risken att bli tagen av polis samt med större säkerhet i form av utb personal och som bonus riktig tidtagning så föraren vekligen vet vad bilen går för.