2781
Sök

Två skadade i streetrace

Driver
2 111 Inlägg
29 juli 2013
Orkar inte ens svara på "HärKommerProblem's" eller någons inlägg. Två i denna tråd är helt insnöade på att staten gör si o så buhu stackars oss o då får vi göra såhär och ingen förstår oss.

Helt seriöst, någon dividerade över att jag skrev ambulans när det var en brandbil... men då var det ju lugnt, det var ju bara en brandbil (...).

Om man sköter illegala race snyggt t ex på industriområden och då kanske inte 10 mil från närmaste ambulans,brandkår så vore det väl en sak. Då har de närvarande valt att vara där.

Men att tycka att man har rätten till att spärra av farleder i centralort för att leka allan, är enligt mig väldigt skevt. Även om det bara handlar om minuter så påverkar det direkt allmänheten.
"Vad gör det om du får vänta 2 min"..."åk 5 min tidigare så slipper du vänta på racet"...

Denna tråd bjuder på logik i överflöd från vissa håll.

Reagerar mer på attityden från vissa i denna tråd än racen i sig.

Någon har redan anmärkt på att flera slänger ur sig; "men 2-1 vägar stoppar ju mer" så känns ju onödigt att en till idiotförklarar det tankesättet.

Just my hat on the rack...!

/Gnällkärringen

- Om du inte förstår vitsen med ABS och airbag så lär nog ingen här kunna förklara det för dig heller.
Rätt impad av att du lyckats logga in på ett forum och komponera flera sammanhängande meningar faktiskt. /rcy
"Opinions are like assholes. Everybody's got one and everyone thinks everyone else's stinks"

757 Inlägg
29 juli 2013
Janken skrev:
Orkar inte ens svara på "HärKommerProblem's" eller någons inlägg. Två i denna tråd är helt insnöade på att staten gör si o så buhu stackars oss o då får vi göra såhär och ingen förstår oss.

Helt seriöst, någon dividerade över att jag skrev ambulans när det var en brandbil... men då var det ju lugnt, det var ju bara en brandbil (...).

Om man sköter illegala race snyggt t ex på industriområden och då kanske inte 10 mil från närmaste ambulans,brandkår så vore det väl en sak. Då har de närvarande valt att vara där.

Men att tycka att man har rätten till att spärra av farleder i centralort för att leka allan, är enligt mig väldigt skevt. Även om det bara handlar om minuter så påverkar det direkt allmänheten.
"Vad gör det om du får vänta 2 min"..."åk 5 min tidigare så slipper du vänta på racet"...

Denna tråd bjuder på logik i överflöd från vissa håll.

Reagerar mer på attityden från vissa i denna tråd än racen i sig.

Någon har redan anmärkt på att flera slänger ur sig; "men 2-1 vägar stoppar ju mer" så känns ju onödigt att en till idiotförklarar det tankesättet.

Just my hat on the rack...!

/Gnällkärringen

MM en brandbil på 50år! har varit mer problem än så pga fotboll med mera. brandbilar osv släpps förbi och dom gångerna som dom faktiskt hamnat i en kö är fan minimala. tror jag faktiskt aldrig sett en enda själv och då brukar man vara ute varje helg det är race.

är inte insnöad på att staten inte ger oss en raka men ni kan heller inte släppa att folk inte är intresserade av att åka genom halva sverige för att köra ett par repor. om du nu tyker att folk ska hålla sig till industriområden istället för E4an, E18 eller andra stora breda fina vägar kanske du ska be vägverket att sluta sätta upp farthinder överallt i industriområdena tongue

ingen som sagt att vi skulle få göra hur som helst men däremot så får man göra en avvägning i hur nödvändigt det är för IT_MUTT att komma fram utan att bli fördröjd 2 minuter när han ska hyra en videofilm på macken. bara löjligt och gnälla att det skulle vara katastrof.  han kanske väljer att tanka film från piratebay. men tänk på företagen som lägger ner massa pengar i att göra filmer för att folk ska faktiskt betala för att se dom. nej ush hemska tanke... alla är olagliga på ett sätt eller annat.

Forummoderator
26 389 Inlägg
29 juli 2013
Herrejävlar..
Man blir ju mörkrädd när man läser i den här tråden..som för den delen skulle ha varit låst, eller åtmindstone kraftigt reviderad för länge sedan.

Det finns snälla lastbilschaufförer. Senast - läs: igår - körde jag personligen om flera stycken. De höll ut närmare kanten när de kunde och hjälpte till så gott de kunde. Jag blinkade höger-vänster-höger och de blinkade tillbaka, så jag tror inte deras beteenden var någon slump..

Och att tro att man skall acceptera - som om inget har hänt - att man skall bli stillastående på motorvägen, bara för att ett gäng "grabbar" ska köra ett par repor, oavsett mina avseenden att befinna mig på samma vägsträcka eller ej - är bara absurt.
Nej men visst..det är bara att parkera och vänta på att man skall få komma iväg. "Dom ska ju bara.."
Och förresten..jo precis. Man kan ju förstås räkna in att det skall vara ett rejs längst vägen, så man åker fem minuter innan man egentligen brukar åka iväg..ppppffft!
Nog för att man är tillräckligt kvicktänkt att man gör det i alla fall, det vill säga räknar med förhinder, men inte räknar jag då in att där skall vara ett "rejs" som hindrar min framfart.

Tack för ordet.
Senast redigerat av Mack (29 juli 2013)

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

Kapten på disco!
1 729 Inlägg
29 juli 2013
robzter skrev:
IDMUD skrev:
För det första bör inte lantisar utanför Stockholm kommentera om hur det är för räddningstjänsten att komma fram (HereComesTrouble).

Sen är det typiskt för enkla sinnen att göra kopplingen att bara för det finns andra hinder är det OK att orsaka fler. Ser ni inte den logiska bristen så finns det inget hopp för er i den här tråden.

Idag finns alternativ till illegal racing, ni som ändå vill köra på gatan får acceptera all skit som kastas över er.

du är ju någonstans i sverige så du kan ju ta och fylla i vart du är ifrån. men hur ställer du dig till att polisen använt ambulanser för span på streetrace?

Nope fanns men inte längre. stockholm har valt att inte stödja lagliga alternativ genom att banlysa just racebilar. dom som kör på gatan är inte intresserade av att åka 30 mil för att köra 5 repor tongue och ändå inte kunna tävla för dom är inte byggda för det ändamålet på strippen. nej kommunerna lösa problemet kunde dom dra in lite av finansieringen till fotbollen och bygga en stripp i arlanda eller liknande. arlanda har till och med nära för utryckning osv.

Håller med wadde lite om den där grejen med industriområden. men det funkar stort sett bara för "publikbilar"

jag är inte arg wink bara trött på moralkärringar som ska snacka om något dom inte ens varit ute och tittat/deltagit i. dom tror säkert FRA mm är jättebra med. helt söndermatade med propaganda av polisen och övriga myndigheter.

Ta och sätt dig och spärra av en motorväg i en Guy Fawkes mask och tyck synd om dig själv, om du vill ha lagliga möjligheter i storstockholm, starta en förening och börja jobba för det, annars händer det aldrig.

Vadå plåtlåda, 740 har V8:a och 286hk... Eller det kanske bara var i tyskland.

Nordic Tuning i Norrköping
839 Inlägg
29 juli 2013
Vad kul att se att ni inte kommit någonvart i "disskutionen".
Det har visserligen vaknat en hel del vettiga människor sen jag tappade orken, men jag ser at Robzter är kvar och envisas... ACAB har dock gått och lagt sig, bra det.

Discokaptenen här ovanför slog precis huvudet på spiken.

Vad är det för fel på folk?
På det här forumet diskuterar man inte längre, man skriver +1.

Livsnjutare
1 707 Inlägg
29 juli 2013
UhrJr skrev:
Vad kul att se att ni inte kommit någonvart i "disskutionen".
Det har visserligen vaknat en hel del vettiga människor sen jag tappade orken, men jag ser at Robzter är kvar och envisas... ACAB har dock gått och lagt sig, bra det.

Discokaptenen här ovanför slog precis huvudet på spiken.

Vissa har ett liv förutom att vara fjant på hel tid som vissa andra :p

Livsnjutare
1 707 Inlägg
29 juli 2013
Mack skrev:
Herrejävlar..
Man blir ju mörkrädd när man läser i den här tråden..som för den delen skulle ha varit låst, eller åtmindstone kraftigt reviderad för länge sedan.

Det finns snälla lastbilschaufförer. Senast - läs: igår - körde jag personligen om flera stycken. De höll ut närmare kanten när de kunde och hjälpte till så gott de kunde. Jag blinkade höger-vänster-höger och de blinkade tillbaka, så jag tror inte deras beteenden var någon slump..

Och att tro att man skall acceptera - som om inget har hänt - att man skall bli stillastående på motorvägen, bara för att ett gäng "grabbar" ska köra ett par repor, oavsett mina avseenden att befinna mig på samma vägsträcka eller ej - är bara absurt.
Nej men visst..det är bara att parkera och vänta på att man skall få komma iväg. "Dom ska ju bara.."
Och förresten..jo precis. Man kan ju förstås räkna in att det skall vara ett rejs längst vägen, så man åker fem minuter innan man egentligen brukar åka iväg..ppppffft!
Nog för att man är tillräckligt kvicktänkt att man gör det i alla fall, det vill säga räknar med förhinder, men inte räknar jag då in att där skall vara ett "rejs" som hindrar min framfart.

Tack för ordet.

Det existerar snälla lastbilsnissar, men att dom skulle tillhöra dom hjälpsammaste i trafiken? mja..knappast.

Livsnjutare
1 707 Inlägg
29 juli 2013
IDMUD skrev:
För det första bör inte lantisar utanför Stockholm kommentera om hur det är för räddningstjänsten att komma fram (HereComesTrouble).

Sen är det typiskt för enkla sinnen att göra kopplingen att bara för det finns andra hinder är det OK att orsaka fler. Ser ni inte den logiska bristen så finns det inget hopp för er i den här tråden.

Idag finns alternativ till illegal racing, ni som ändå vill köra på gatan får acceptera all skit som kastas över er.

Har sagt det förut och säger det igen, dom tillfällen jag tagit upp och hur det har gått till har gjort så på dom race som anordnas i det här området. Om du inte läst tråden så gör ett nytt försök att kravla dig fram under stenen igen.

Livsnjutare
1 707 Inlägg
29 juli 2013
discokapten skrev:
robzter skrev:
IDMUD skrev:

du är ju någonstans i sverige så du kan ju ta och fylla i vart du är ifrån. men hur ställer du dig till att polisen använt ambulanser för span på streetrace?

Nope fanns men inte längre. stockholm har valt att inte stödja lagliga alternativ genom att banlysa just racebilar. dom som kör på gatan är inte intresserade av att åka 30 mil för att köra 5 repor tongue och ändå inte kunna tävla för dom är inte byggda för det ändamålet på strippen. nej kommunerna lösa problemet kunde dom dra in lite av finansieringen till fotbollen och bygga en stripp i arlanda eller liknande. arlanda har till och med nära för utryckning osv.

Håller med wadde lite om den där grejen med industriområden. men det funkar stort sett bara för "publikbilar"

jag är inte arg wink bara trött på moralkärringar som ska snacka om något dom inte ens varit ute och tittat/deltagit i. dom tror säkert FRA mm är jättebra med. helt söndermatade med propaganda av polisen och övriga myndigheter.

Ta och sätt dig och spärra av en motorväg i en Guy Fawkes mask och tyck synd om dig själv, om du vill ha lagliga möjligheter i storstockholm, starta en förening och börja jobba för det, annars händer det aldrig.

Vad jag vet är det ingen som tycker synd om sig själv?

Hitintills är det bara moraltanter och grävlingar som gnäller.

839 Inlägg
29 juli 2013
Du lägger ner väldigt mycket tid på det här. Så jag vet inte om det stämmer så bra.
Det är väl den kvinnliga sidan av erat konto som skriver nu hoppas jag? Finns inte en chans att en kille larvar sig på det här viset. Vad finns det att diskutera, egentligen?

Det ni gör är
Olagligt
Omoraliskt
Fel väg att gå om ni vill få fler racetillfällen
Fel väg att gå om ni vill han någon form av respekt och förståelse från politiker mm.

Ja, jag kör för fort, varje dag. Men blir jag stoppad av polisen säger inte jag "AAAH MEN DET ÄR FÖR ATT JAG INTE HAR NÅNSTANS ATT KÖRA; FATTARU VÄL GRIS!?"
Om jag blir stoppad står jag för jag gjort också. Jag låter inte mina kompisar omringa poliserna och låta mig fly som en den lilla osäkra individ jag är.

Livsnjutare
1 707 Inlägg
29 juli 2013
UhrJr skrev:
Du lägger ner väldigt mycket tid på det här. Så jag vet inte om det stämmer så bra.
Det är väl den kvinnliga sidan av erat konto som skriver nu hoppas jag? Finns inte en chans att en kille larvar sig på det här viset. Vad finns det att diskutera, egentligen?

Det ni gör är
Olagligt
Omoraliskt
Fel väg att gå om ni vill få fler racetillfällen
Fel väg att gå om ni vill han någon form av respekt och förståelse från politiker mm.

Ja, jag kör för fort, varje dag. Men blir jag stoppad av polisen säger inte jag "AAAH MEN DET ÄR FÖR ATT JAG INTE HAR NÅNSTANS ATT KÖRA; FATTARU VÄL GRIS!?"
Om jag blir stoppad står jag för jag gjort också. Jag låter inte mina kompisar omringa poliserna och låta mig fly som en den lilla osäkra individ jag är.

Men det är moraliskt riktigt att köra för fort och att bryta mot lagen på andra sätt? wink

Och det är moraliskt riktigt att bestämma vilka lagar man får bryta mot och vilka man inte får?

Vad tror du orsakar flest olyckor, fortkörning eller streetrace? :p

Vet inte vad du har för erfarenheter av streetracing, men att döma av dina uttalanden är det mest från filmvärlden och inte från den verklighet som existerar. Luktar mansgris med som gör sådana uttalanden!

839 Inlägg
29 juli 2013
Men suck.
Självklart är det fel att köra för fort, det är ju det jag säger.
Men jag vet att det är fel och jag målar inte upp världens martyrbild som ni uppenbart älskar att göra.
Läser du vad jag skrivit igen ser du att det står så där.

Livsnjutare
1 707 Inlägg
29 juli 2013
UhrJr skrev:
Men suck.
Självklart är det fel att köra för fort, det är ju det jag säger.
Men jag vet att det är fel och jag målar inte upp världens martyrbild som ni uppenbart älskar att göra.
Läser du vad jag skrivit igen ser du att det står så där.

Jag trodde vi stod för vad vi gör och hur vi gör det? Annars hade det väl aldrig blivit någon debatt?
Men din snack så är det helt ok att göra vad man nu känner för så länge man lägger sig på sina bara knän och ber om nåd när farbror med batong dyker upp?

Det är ingen som målar upp någon martyr bild förutom du som uppenbarligen hämtar inspirationen från filmens värld. Slut med dina fantasier nu, ska du fortsätta anklaga folk för att vara världens martyrer osv så får du komma med konkreta exempel och inte bara tonårs svammel.

>>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
14 259 Inlägg
29 juli 2013
wadde skrev:
Jag sitter ju inte å försöker ändra folks åsikter, bara diskutera lite. Och tycker saker.
Alla får tycka olika, ska vi ju komma ihåg.

Vidare tycker jag ju att det finns folk som gör olagliga saker som är värre.
Och ingen av oss är helt fri från passeringar av lagens gräns, garanterat.
Allt handlar ju om vart man drar sina gränser.

Jag förespråkar dessutom smårejs i industriområden just för att inte vara ivägen för traffik också, bara för att förvirra uppfattningen om min ståndpunkt lite till.

Av två onda ting får man ta det minst onda. I detta fall så är det "Bättre" att ta det en lördagskväll i ett tomt industriområde än på en hårt trafikerad motorväg, riksväg eller en led av annat slag. Alla har ju rätt att tycka i denna tråd fast det finns några som tycker att andra ska tycka som dom.

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!

839 Inlägg
29 juli 2013
Vad är det jag svamlar om? Ni gör ju så.
Eller menar du att ni flyttar på er när polisen dyker upp, låter dom passera och plocka in alla dom vill?
Ha ha haaaaa

Du jämför äpplen och päron. Självklart om jag kör medvetet i 250km/h förbi en poliskontroll, stannar och tar skiten så är jag en idiot. Där kan man inte säga att "så¨länge man står för det man gjort är det okej".
Jag menar inte något av detta.
Det jag menade att om jag kör i 120km/h fram och tillbaka till jobbet istället för 100km/h så kan man disskutera hurvida det är okej eller inte, så länge jag inte stör andra trafikanter eller utgör en fara.

Ni däremot är både i vägen för andra bilar som vill fram inkl räddningsfordon mm, stör, utgör en risk mm.
Sen gömmer ni er bakom era uttjatade konspirationsteorier att politikerna inte vill ha er och försöker döda motorsporten (när ni i själva verket ger blanka fan i motorsport, ni vill bara gasa om nätterna ute på gatan...).
Skaffa en licens som alla andra och kör när ni får under kontrollerade former. Passar det inte eller har ni klagomål, framför dessa och försök ändra på felen.
Det blir ingen positiv förändring av att vara ute om nätterna och göra beslag på allmänna vägar som du och jag betalar för.

bilder.ulfw.se
1 103 Inlägg
29 juli 2013
Det här blir mitt sista inlägg i den här tråden.
Att den här tråden finns öht beror på att en massa F&F-wannabees som inte har bilar som har nåt på "riktiga" race att hämta kände ett behov att vara lika häftiga som på filmerna och köra streetrace.
Alltså tyckte man det var coolt som f-n att börja ha egna race 5-6 gånger i veckan med mer och mer publik som tyckte det var lika jättecoolt. Där har ni början på problemet!
Denna publik började sedan fucka upp de "riktiga" streetracen också, det är delvis för att försöka komma undan denna svans av idioter man började köra repor på motorvägarna ist för i industriområdena.
Den andra anledningen är att det pga av alla dessa Kalle Anka-race har kommit upp farthinder på alla andra ställen som gick att köra på.
Själv slutade jag åka på streetracen för snart 10 år sen, när jag mötte en av många publikbilar som körde som svin åt fel håll i en rondell på väg till första repan från samlingen på S.O. Då insåg jag att det var ohållbart...

Jaja, dessa "riktiga" race är också lika olagliga kommer ni att tjata om. Visst har aldrig påstått nåt annat!
Men dessa körs välorganiserade på nätterna några gånger per år typ, och är absolut inte att jämföra med förut nämnda uselt organiserade Kalle Anka-race kanske flera gånger i veckan.

Detta är vad jag menat när jag sagt de senaste 10 åren att F&F har förstört streetracingen.

"He who sacrifices freedom for security deserves neither"

>>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
14 259 Inlägg
29 juli 2013
Ulf_W skrev:
Det här blir mitt sista inlägg i den här tråden.
Att den här tråden finns öht beror på att en massa F&F-wannabees som inte har bilar som har nåt på "riktiga" race att hämta kände ett behov att vara lika häftiga som på filmerna och köra streetrace.Alltså tyckte man det var coolt som f-n att börja ha egna race 5-6 gånger i veckan med mer och mer publik som tyckte det var lika jättecoolt. Där har ni början på problemet!
Denna publik började sedan fucka upp de "riktiga" streetracen också, det är delvis för att försöka komma undan denna svans av idioter man började köra repor på motorvägarna ist för i industriområdena.
Den andra anledningen är att det pga av alla dessa Kalle Anka-race har kommit upp farthinder på alla andra ställen som gick att köra på.
Själv slutade jag åka på streetracen för snart 10 år sen, när jag mötte en av många publikbilar som körde som svin åt fel håll i en rondell på väg till första repan från samlingen på S.O. Då insåg jag att det var ohållbart...

Jaja, dessa "riktiga" race är också lika olagliga kommer ni att tjata om. Visst har aldrig påstått nåt annat!
Men dessa körs välorganiserade på nätterna några gånger per år typ, och är absolut inte att jämföra med förut nämnda uselt organiserade Kalle Anka-race kanske flera gånger i veckan.

Detta är vad jag menat när jag sagt de senaste 10 åren att F&F har förstört streetracingen.

Hahaha!!! Riktigt bra skrivet. Jag tror också att det bottnar mycket i alla F&F-filmer där det händer så mycket som bara inte "går att göra" i verkligheten!

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!

Evildan
29 juli 2013
robzter skrev:
Evildan skrev:
robzter skrev:

skillanden är att det var ingen ambulans utan en brandbil just för 5 år sen eller vad det var. han vart fördröjd kanske 1 minut. har hänt 1 gång på 40år? hur ofta har inte missar på banor hänt? förare som kört på funktionärer osv. senast var det väll hamilton eller vad var det som körde på någon av sina egna i teamet.

var just inget välordnat race det handlade om nu när en babbe smällde. därför fördöms det av alla som arrangerar seriösa race. sen så var det inte under själva raceandet som olyckan hände. utan det var just svinåkande på allmän väg. dom krockade ju inte ens på själva sträckan där dom kör.

försvarar inte föraren av bilen som orsakade det här. jag hoppas att han blir en jävla morot i en respirator som får elfel.

blackrace vart ju förstört av just polisen själva. när inga av dom bilarna som kör "riktigt" street race inte var välkomna. blackrace var mer för publiken som möjligtvis hade chippat bilen. polisen stog ju och körde flygande osv. var bilen inte besiktigad så fick man inte köra osv.

1 gång som nämnts nu i tråden, har garanterat hänt flera gånger för både brandbilar och ambulanser, jag har sett det mer än en gång när det har stått en märklig skara individer ute i skogen nattetid när jag varit på väg förbi, har själv fått vänta flertalet gånger, dessa raceputtar bry sig inte, dom agerar som om en annan bilist inte har rätt att passera, som att dom äger vägen, fast dom i slutänden bara förstör för sig själva angående bilhobbyn.
Bara för att det inte står skrivet på internet kan det inte ha inträffat mer än en gång?

Spelar tydligen en stor roll för dig vilket ursprung plattarslet som fullständigt gjorde bort sig har då du återkommande nämner det?

Du har väl förhoppningsvis så här långt in i tråden förstått att även den juvenila k*kmätningen sker på allmän väg? Även om det var direkt efter k*kmätningen detta hände, direkt i samband med det av dig såkallade racet.

jasså? av alla år jag varit ute på race så har jag aldrig sett en enda ambulans eller brandbil blivit blockad. men det kanske skiljer sig mellan eskilstuna och stockholm. kanske eskilstuna som arrangerar kalle anka race. att du som privatbilist får vänta en snabbis har ju ändå inte med saken att göra.

menar att med hans ursprungsland så är det en stor majoritet av dom som delar ursprung med honom som kör som idioter på race.

förstör för bilhobbyn. det har polisen och politikerna redan gjort. och nu idioten i mercan ytterligare. SBF är ju inte speciellt hjälpsamma heller.

Du gör väldigt många löst baserade antaganden när du svarar på ett inlägg.

Jag har inte skrivit att det inträffat i E:A eller att jag var där som "privatbilist" .

De gånger jag nattetid inte blivit framsläppt (notera att jag varit förbipaserande på flera race) har jag kommit i det tidigare arbetsredskapet TAXIbil, 2gånger utanför Nyköping på den såkallade svärtarakan (en mkt glest trafikerad landsväg) och 2gånger på motorväg utanför just Sthlm, 1gång i Norrköping.
Dumjävlarna stod ivägen och vägrade flytta på sig samtliga 5gånger när jag behövde passera.

Sällar mig till den skara som tror att det är F&F wannabees som hålller på så här, tidigare innan plast och pys var så vanligt förekommande var det inga problem när man skulle förbi ett nattrace, då det kördes USA-bilar under betydligt bättre ordnade former (även om det då också var olagligt) med kommunikation före sträckan och efter stäckan med walkie-talkies och väldigt lite publik, då var det dom närmast sörjande som visste när och var det skulle köras.
Aldrig några problem att komma förbi eller dårar som försökte hävda sig utanför "banan", den åkte mer eller mindre på stryk och blev bannlyst som publik och visade sig den personen väntade startern tills han (ja alltid en han) hade åkt därifrån.

Vilken nationalitet har han då denna MB-förare, så vi vet vilka vi ska akta oss för i trafiken?

Polisen gör sitt jobb, att hindra olagliga aktiviteter med de medel dom har.
Politiker gör även dom sitt jobb, att skydda de av dig så kallade "privatbilister" vad nu det innebär.
Att det svinas och körs illa i samband med ett race oavsett om denne har kört eller varit wannabeepublik så förstör detta för bilhobbyn då många ser just denna delen av nöjet att köra rakt fram istället för att hyra en bana, köra under kontrollerade former utan risken att bli tagen av polis samt med större säkerhet i form av utb personal och som bonus riktig tidtagning så föraren vekligen vet vad bilen går för.

Livsnjutare
1 707 Inlägg
29 juli 2013
UhrJr skrev:
Vad är det jag svamlar om? Ni gör ju så.
Eller menar du att ni flyttar på er när polisen dyker upp, låter dom passera och plocka in alla dom vill?
Ha ha haaaaa

Du jämför äpplen och päron. Självklart om jag kör medvetet i 250km/h förbi en poliskontroll, stannar och tar skiten så är jag en idiot. Där kan man inte säga att "så¨länge man står för det man gjort är det okej".
Jag menar inte något av detta.
Det jag menade att om jag kör i 120km/h fram och tillbaka till jobbet istället för 100km/h så kan man disskutera hurvida det är okej eller inte, så länge jag inte stör andra trafikanter eller utgör en fara.

Ni däremot är både i vägen för andra bilar som vill fram inkl räddningsfordon mm, stör, utgör en risk mm.
Sen gömmer ni er bakom era uttjatade konspirationsteorier att politikerna inte vill ha er och försöker döda motorsporten (när ni i själva verket ger blanka fan i motorsport, ni vill bara gasa om nätterna ute på gatan...).
Skaffa en licens som alla andra och kör när ni får under kontrollerade former. Passar det inte eller har ni klagomål, framför dessa och försök ändra på felen.
Det blir ingen positiv förändring av att vara ute om nätterna och göra beslag på allmänna vägar som du och jag betalar för.

Från trafikverket angående hastighet:
"Risken för att dödas vid en olycka ökar till mer än det dubbla om du kör 110 km/tim i stället för 90 km/tim. Risken att dödas som oskyddad trafikant är liten om man blir påkörd i 30 km/tim, en av tio dödas. Vid 50 km/tim ökar risken markant, åtta av tio dödas. En olycka kan bero på olika faktorer men hastigheten är helt avgörande för hur allvarliga följder en trafikolycka får."

Kanske dags att rensa i sin egen garderob innan man börjar  beskylla andra för att vara kriminella?

Det är ingen som gömmer sig bakom nånting, det är fakta att det är jävligt tungrott att försöka få till lagliga race.

Och dom flesta har eller har haft licens, men återigen..licensen är ett stort skämt i utbildningsnivå!
Vild gissning att dom flesta som deltar på tex edps kör även på natten..

839 Inlägg
29 juli 2013
Sluta nu.
Kom inte och dra upp Trafikverket undersökningar.
Det är klart att om jag somnar bakom ratten i 120km/h så är det större risk att jag dör än om jag somnar i 90km/h.
Bäst vore det väl om man låg kvar hemma i sängen?

Det är verkligen INGEN idé att diskutera med dig, då du gång på gång ignorerar allt det konkreta och ganska självklara jag skriver. Du hugger direkt på larvigheter och gör en stor grej av det för att få mig att verka som en idiot istället för att vända på myntet och se eran situation från en annan vinkel.

Jag drar mig ur nu igen. Bye bye!

Sök