Dags för en uppdatering av helgens arbete.
Började lördagen med att se starten av guldrundan, det var gott om vackra bilar.
Det var en stor uppslutning av Volvo 164 men även ovanliga bilar som Mercedes 190 SL R121 och även en Mercedes 600 W100.
Fortsatte med det oändliga arbetet att tvätta chassit, kräver grymt tålamod.
Tvättade även ur inuti bilen sedan första ägaren också fyllt insidan med underredsmassa.
Bagaget fick sig också en rejäl rengöring då detta även var fyllt med underredsmassa.
Hann med att börja slipa på instrumentbrädans plåt då denna har blivit utsatt för väta då framrutan har läkt.
Nästa prio blir att försöka att fixa rosten på bilen, hade tänkt att göra detta själv men en kompis erbjöd sig att hjälpa till. Då han jobbar som svetsare och har mycket större erfarenhet av att laga rost så bestämde jag mig för att göra det tillsammans med honom. Problemet är dock att han har många andra projekt igång hemma så vi får se när han har tid.
Höger tvärbalk som blivit repad förut verkar det som. Dock ingen som vill kännas vid detta vackra skapelse.
Vänster hjulhus bak
Höger hjulhus fram, blev hål när jag tvättade underredet
Hål in till bagaget höger hjulhus bak.
Så det är en hel del jobb med rosten, så beroende på när jag får hjälp så ger jag mig på någonting annat tex. instrumentbrädan
Helhetsbild på bilen.