3670
Sök

Jösses så ni stavar (inte alla) ungdomar!

SSS -12
3 217 Inlägg
3 november 2006
#61
jonesono skrev:
Fuckface skrev:
Man tackar, man tackar! Själv tycker jag inte att jag är så illa pinkad när det kommer till stavningen... Men efter som det gäller samtliga ungdomar på forumet så får jag väl ta åt mig! Även om fallet är sådant att jag sällan eller aldrig stavar fel...
Nu åkte du på en särskrivning här smile "efter som" Nä, jag ska inte va sån nu! hehe
Ursäkta mig, bugar och bockar för rättningen! smile

Edit: Brukar faktiskt inte göra en sådan miss!
Senast redigerat av Fuckface (3 november 2006)

Jag snortar inte kola, jag röker inte på... Är man redan dum i huvet, är det fel väg att gå! - Sabotage, Epilog, Här och nu

390 Inlägg
3 november 2006
#62
Pepparkakan skrev:
Allvarligt talat, din grammatik och din stavning är bättre än hos de flesta här på forumet. Helt klart! Så jag förstår inte varför du, över huvudtaget, skrev den första meningen i ditt inlägg ovan.

Ett bättre självförtroende är vad du skulle behöva, Airam.
Ja, inte har ja väl några större problem med stavningen vad jag vet men det
är bäst att gardera sig i såna här trådar smile
Känner dock personer som har väldigt stora problem med stavningen och efter allt gnäll de råkat ut för på forum och liknande så vill de inte längre skriva några egna inlägg och det tycker jag är jättesynd. Det är troligen jobbigt nog att ha läs och skrivsvårigheter utan att man ska få lov o be vänner skriva inläggen åt en när de har en fråga de verkligen vill ställa.

Jag jobbar på självförtroendebiten bara så du vet wink


AUTOBAHNRASER
3 804 Inlägg
3 november 2006
#63
Chris_Allmighty skrev:
psittacus skrev:
UseDubbelTurbo skrev:
Man kan inte inte skriva "och" med stor bokstav. Lär dig gramatiken själv innan du klagar på andra.

Mvh.
Det är ju inte de små och enkla eller de stora och svåra  misstagen som var den stora frågan här utan att skriva meningar som är läsbara.
Det är ingen som kräver doktorsavhandlingar eller så men vafan....!

Som någon sa i forumet någonstans; Varför blir det alltid sandlådenivå så fort någon har en åsikt om något?
Vet ej.

Jag syftade på din kommentar om svenskauppsTatsen.

UseDubbel: Stavas det inte grammatik?
inte en blekaste aning men jag har inte påstått att jag är duktig... då jag knappt gått i skolan.. jag bara rättade snubben som trodde han var duktig.


Bmw osv..

Personal- och beteendevetare
1 082 Inlägg
3 november 2006
#64
Fuckface skrev:
jonesono skrev:
Fuckface skrev:
Man tackar, man tackar! Själv tycker jag inte att jag är så illa pinkad när det kommer till stavningen... Men efter som det gäller samtliga ungdomar på forumet så får jag väl ta åt mig! Även om fallet är sådant att jag sällan eller aldrig stavar fel...
Nu åkte du på en särskrivning här smile "efter som" Nä, jag ska inte va sån nu! hehe
Ursäkta mig, bugar och bockar för rättningen! smile

Edit: Brukar faktiskt inte göra en sådan miss!
Hehe Jag var ironisk som få! smile Håller med det inlägget du skrev ett par sidor bakåt i tråden.

Litterarum radices amarae, fructus dulces.

SSS -12
3 217 Inlägg
3 november 2006
#65
Jag är inte fullkomlig, trots att jag gör mina försök...

Eftersom alla skriver sin åsikt och hackar ner på varandra så har jag lärt mig att strunta i all kritik utom den goda! (tack jonesono och alla som givit positiv respons på mina "uppsatser") Detta forum är en lekstuga, en sandlåda... Slår du, slår jag!

Fan! Sug och svälj för att ta nya tag och försvara ditt ord istället för att rätta varandra och hävda att den enda är dummare än den andra!

Vad i helvete tror vi att vi är egentligen?

Skärpning, åldersgränsen 18 år på forumet betyder inte ett smack... Det märks! När käftandet börjar så är majoriteten inte en dag över 14 år gamla!

Trevlig helg och tack för ettorna!

Jag snortar inte kola, jag röker inte på... Är man redan dum i huvet, är det fel väg att gå! - Sabotage, Epilog, Här och nu

892 Inlägg
3 november 2006
#66
airam skrev:
Mäki skrev:
Är det någon som ska ta åt sig av denna tråd så är det nog trådskaparen själv!? Han är den gnälligaste och tar inte åt sig ett dugg när folk vill rätta honom.
Tack för mig!
Håller med dig.

Egentligen vill ja inte ge mig in i en sånhär tråd för då får ja väl 25 rättelser på hur jag borde skriva istället.
Men men, jag tycker man borde göra sitt bästa med hur man skriver för sin egen och andras skull men har inget emot förkortningar, talskrift osv. Sen om man nu gjort sitt bästa men det ändå blir fel så är de väl inte så ansträngande att fråga vad de menar om man nu vill engagera sig. Fattar ja inte vad nån skriver men är nyfiken på vad de menar så frågar jag och hoppas de kan förklara.
Sen att man inte vet hur vissa ord stavas och att man kanske kastar om bokstäver i farten gör ju oftast inte så att man inte förstår helheten.

Vill ni verkligen att de som har svårt att stava ska dra sig för att skriva här för att de finns massa gnällspikar som anser sig vara bättre för att de kan skriva korrekt?
Håller inte med. Ja naturligtvis så gör man sitt bästa och jag tror de flesta inte alls har något emot förkortningar eller liknande. Problemen uppstår när det hela går till överdrift, som t ex använder förkortningar som är helt dragna ur röven, skiter fullständigt i att stycka upp texten med t ex punkter osv. osv.
Jag tror inte nån menar att de som faktist har svårt att stava ska bli bortjagade, utan  att man åtminstone kan läsa igenom sin text innan man postar och ev. korrigera eventuella fel innan man postar.
Jag tycker inte alls att OP'n verkar speciellt gnällig, översittare eller inte tar åt sig kritik, och jag kan helt hålla med honom när fol kin tekanl äsai genoo msin jä*laet ext oc hfixamellansla gen! Det har ju inte med stavning att göra. Fel händer, ibland ofta, men inte konstant.

Sen så verkar ju förslaget om stavningskontroll i FireFox vara skitbra. Ser man att ett ord faktist stavas på annat sätt, kanske man lär sig till framtiden. Det är ju skitbra! wink

"Nä det här suger. Farväl grymma värld! Nu raderar jag kontot." *dramatiskt musklick* - Sandman
Min projekt tråd

65 Inlägg
3 november 2006
#67
Seriöst, Freddeponken. Var glad för att du kan stava. Grattis, du är bättre än andra på en viss sak! Att du med säkerhet är sämre än dessa på en hel del saker, det nämner du inte gärna va?


383 Inlägg
3 november 2006
#68
Stavve skrev:
Seriöst, Freddeponken. Var glad för att du kan stava. Grattis, du är bättre än andra på en viss sak! Att du med säkerhet är sämre än dessa på en hel del saker, det nämner du inte gärna va?
Jaha...trodde inte tråden handla om vad man är bra/dålig på..måste ha massuppfittat allt då;/? (ironi)

If you really want to know
What I want in a guy...
Well, I'm lookin' for a dream with a mean machine
and hell in his eyes.

Better than God \o/
1 883 Inlägg
3 november 2006
#69
Ha ha, vissa stavar ju sjukt illa...  :p

Okej, slarvfel eller ett å (<--) annat fuskord är ju en sak, men när det så ofta grundar sig på ren okunskap är det illa. Håller med trådskaparen ta er i kragen för f*n...

Kunnskap e mackt!!! 

Puzz på er...      roll

Beware the lollipop of normality. Lick it once, and you suck forever.
"Ungdomar borde förbjudas, de för bara ett jävla liv..." :-)

555 Inlägg
3 november 2006
#70
Jag tycker trådskaparen får skylla sig själv att han skapade tråden, då kan han lika väl kunna bli tillsagd om hans stavning.

533 Inlägg
3 november 2006
#71
Ibland känns det som om de som inte kan skriva en någorlunda vettig mening inte heller kan läsa och förstå en någorlunda vettig mening... !!

I think I have a problem. I think I think too much...!
'And the meek shall inherit the earth.'
Min sida på www.fotosidan.se

Better than God \o/
1 883 Inlägg
3 november 2006
#72
lanred skrev:
Jag tycker trådskaparen får skylla sig själv att han skapade tråden, då kan han lika väl kunna bli tillsagd om hans stavning.
Det tragiska är ju att han skriver bättre än de som kämpar för att kunna tillrättavisa honom? Det svenska språket är på väg att holkas ur och förvanskas till ett luddigt slangspråk. Varför inte värna om det istället.

Visst, slarvfel och vissa svårare ord kan ju ställa till det men för sjutton gubbar FÖRSÖK! Man kan ju alltid göra sitt bästa?
Senast redigerat av MrTurbo (3 november 2006)

Beware the lollipop of normality. Lick it once, and you suck forever.
"Ungdomar borde förbjudas, de för bara ett jävla liv..." :-)

390 Inlägg
3 november 2006
#73
Android skrev:
Håller inte med. Ja naturligtvis så gör man sitt bästa och jag tror de flesta inte alls har något emot förkortningar eller liknande. Problemen uppstår när det hela går till överdrift, som t ex använder förkortningar som är helt dragna ur röven, skiter fullständigt i att stycka upp texten med t ex punkter osv. osv.
Jag tror inte nån menar att de som faktist har svårt att stava ska bli bortjagade, utan  att man åtminstone kan läsa igenom sin text innan man postar och ev. korrigera eventuella fel innan man postar.
Jag tycker inte alls att OP'n verkar speciellt gnällig, översittare eller inte tar åt sig kritik, och jag kan helt hålla med honom när fol kin tekanl äsai genoo msin jä*laet ext oc hfixamellansla gen! Det har ju inte med stavning att göra. Fel händer, ibland ofta, men inte konstant.

Sen så verkar ju förslaget om stavningskontroll i FireFox vara skitbra. Ser man att ett ord faktist stavas på annat sätt, kanske man lär sig till framtiden. Det är ju skitbra! wink
Ok ber om ursäkt om jag missuppfattade trådens mening.
Jag har inte sagt nått om att jag klarar av "förkortningar som är helt dragna ur röven" osv. heller. Jag var som inne på ett helt annat spår men men..
Även om han inte då är gnällig så tror ja inte budskapet når fram när de skrivs som ett påhopp, är väl bättre man säger till de fall man ser som skriver knas att de kanske ska fundera på hur de framstår och att folk kan få svårt att förstå.


Solfilmsmontör på Mellby Solfilm
605 Inlägg
3 november 2006
#74
Boktips; Världens sämsta språk av Fredrik Lindström......
Har iaf för mig att boken heter så å att författaren heter så.....*funderar*....men e det fel så rätta mig gärna!!!smile Tror nog allt ni kan lista ut vilken bok jag menar iaf! Den e riktigt kul läsning!

Ha det gött!

mellbysolfilm.se - monterar solfilm till din bil!

892 Inlägg
4 november 2006
#75
airam skrev:
Ok ber om ursäkt om jag missuppfattade trådens mening.
Jag har inte sagt nått om att jag klarar av "förkortningar som är helt dragna ur röven" osv. heller. Jag var som inne på ett helt annat spår men men..
Även om han inte då är gnällig så tror ja inte budskapet når fram när de skrivs som ett påhopp, är väl bättre man säger till de fall man ser som skriver knas att de kanske ska fundera på hur de framstår och att folk kan få svårt att förstå.
Nu håller jag till viss del med. wink
När någon skriver helt "knas" så kan man ju säga till, men jag tror att de flesta har svårt för att ta till sig det och kallar även det för påhopp. Det blir ju dessutom lite mer personligt, det är ju liksom inget snack om vem man tycker skriver "dåligt". En tråd som denna kanske blir flamekrig som bäst, men alltid är det väl nån som tar till sig från den.

Sen vill jag bara passa på att nämna att min tidigare post inte var något personligt påhopp på dig Airam. Jag reagerade bara på det du, och den du quotade, skrev. Det jag skrev var rent allmänt menat från saker jag sett tidigare. wink

"Nä det här suger. Farväl grymma värld! Nu raderar jag kontot." *dramatiskt musklick* - Sandman
Min projekt tråd

390 Inlägg
4 november 2006
#76
Android skrev:
airam skrev:
Ok ber om ursäkt om jag missuppfattade trådens mening.
Jag har inte sagt nått om att jag klarar av "förkortningar som är helt dragna ur röven" osv. heller. Jag var som inne på ett helt annat spår men men..
Även om han inte då är gnällig så tror ja inte budskapet når fram när de skrivs som ett påhopp, är väl bättre man säger till de fall man ser som skriver knas att de kanske ska fundera på hur de framstår och att folk kan få svårt att förstå.
Nu håller jag till viss del med. wink
När någon skriver helt "knas" så kan man ju säga till, men jag tror att de flesta har svårt för att ta till sig det och kallar även det för påhopp. Det blir ju dessutom lite mer personligt, det är ju liksom inget snack om vem man tycker skriver "dåligt". En tråd som denna kanske blir flamekrig som bäst, men alltid är det väl nån som tar till sig från den.

Sen vill jag bara passa på att nämna att min tidigare post inte var något personligt påhopp på dig Airam. Jag reagerade bara på det du, och den du quotade, skrev. Det jag skrev var rent allmänt menat från saker jag sett tidigare. wink
Jo det har du ju rätt i att man gör de ännu mer personligt då men jag tror iaf att om lägger fram saker på ett smidigt sätt behöver ingen ta illa upp. Finns väl alltid människor som inte kan ta nån sorts kritik alls och blir pissed vilket som.

Ne nog förstod jag att de inte var personligt men ja tycker diskutioner (kan nu säga att jag inte riktigt vet hur de stavas?) som den här är väldigt svåra, kan hålla med många även om de står på "olika sidor". Min första tanke var bara att man inte ska trycka ner dem som faktiskt inte kan stava men då påpeka ju du att de inte var det tråden handlade om och och då blev ja lite lost. Har som ingen åsikt om de här med att folk skriver taskigt trots de har kunskapen att skriva bättre, tycker det är mkt mer deras problem än mitt.


lundwall
4 november 2006
Trådstartare
#77
Det lustigaste av allt är ju att ju mer du värnar om Sverige och det svenska, ju sämre stavar du, och ju högre lutning har du på kepsen. Slår _aldrig_ fel.

Living in the fastlane
2 616 Inlägg
4 november 2006
#78
lundwall skrev:
Det lustigaste av allt är ju att ju mer du värnar om Sverige och det svenska, ju sämre stavar du, och ju högre lutning har du på kepsen. Slår _aldrig_ fel.
haha bra skrivet smile


Personal- och beteendevetare
1 082 Inlägg
4 november 2006
#79
lundwall skrev:
Det lustigaste av allt är ju att ju mer du värnar om Sverige och det svenska, ju sämre stavar du, och ju högre lutning har du på kepsen. Slår _aldrig_ fel.
Haha Det var ta mig tusan dagens sanning och 100% sant dessutom! Sen får man inte glömma hur tragiskt det samtidigt blir. smile

Litterarum radices amarae, fructus dulces.

Better than God \o/
1 883 Inlägg
4 november 2006
#80
Jaha lundwall, jag stavar illa och har keps menar du? *fnys*  he he
Vi tar det på irc ikväll, tror det blir lättast.  :p

Beware the lollipop of normality. Lick it once, and you suck forever.
"Ungdomar borde förbjudas, de för bara ett jävla liv..." :-)


Sök