Har pratat lite med han som ska sköta transsporten av mitt lik hem till mej, sist jag pratade med honom så trodde han att bilen skulle komma upp till sthlm idag. Har inte pratat med honom idag, vill inte vara en sån där irriterande person under semestertider..
Med lite flax så får jag hem bilen under nästa vecka. Med lite tur så har jag även styrt upp ett garage med, väntar på slutgiltigt besked inom kort.
Så fort jag får upp bilen till firman så ska motorn ur, huven och lysena ska demonteras, sen så ska bilen dras hem i väntan på transsport till garaget.
Har hunnit med och surfat runt efter delar till SR20 motorer, satan så billigt det är i Japan. Visst så rullar det iväg fort men det finns betydligt mer att välja på och lite billigare än till CA18 motorn. Misstänker att det kommer stå stilla ett tag framöver med bilen, tills lusten kommer tillbaka samt att delarna börjar komma hem med.
Måste ha tag på ett enkelt redigeringsprogram så jag kan få upp klippen här på garaget..
Har fortfarande inte hört något från bärgaren, är bra sugen på att få hem bilen nu. Är fortfarande i valet eller kvalet om att sälja bilen och köpa V8 eller handla hem en SR20...
Ja vill du sitta livrädd varenda kurva du tar.. Köp en jänk... Vill du sitta och skratta varenda kurva du tar... Behåll 200:an
Så enkelt är det.
Skulle aldrig klara att köra en jänk ("aktivt") efter man kört en vettig bil. Jag tycker att bruksbilen (Volvo 740) känns som en båt... Tänk dig då vad en ännu störe, tyngre och äldre bil är då!
Portal: Vi får se hur det blir. Visst ligger det en jävla massa tid och pengar i bygget, till vilken nytta egentligen? Håller en månad sen så är det något annat som strular..
tecman: Det går faktiskt att svänga med jänkare med. Visst väger de lite mera än 200an men en Nova är inte speciellt mkt tyngre..
Kanske blir så att jag tar hem en SR20 och skrämmer upp den lite grann, åker en säsong med den för att ha något att jämföra med.. Men det lär dröja innan det händer något med 200an..
Jadu, ska inte lägga mig i dina planer om hur du ska göra.. men tycker du gjort ett jävligt bra jobb och kämpat på med 200an! du är en stor idol faktiskt som man föllt och du har aldrig gett upp du har bara lagat och donat och gjort den jävligt fin!
Så även om du säljer den så är det du som gjort den så fin och jag tycker du ska göra som du vill då det krånglat mycket med 200an, men en jänk kan ju krångla de med..
Men som sagt! oavsätt va du gör så tycker jag du gjort ett jävligt bra jobb! Mvh Kim
Behåll 200;an, du behöver den och den behöver dig. Så, slå ur dig jänke tanken. Och lyssna till ditt inre, kan nog tro att det skriker "Behåll bilen"..
kimpan: Tackar, det är fina ord att läsa.. Det är en riktigt kul bil att köra, när den väl går.. Det är ju därför jag har hållt på och slitit för att få kunna åka. 2 säsonger med en hel del strul och trassel tär på tålamodet.
darkwizard: Vi får se hur det hela slutar..
MaCCe: Jo jag har sett att Airtune tar hem motorer, dock så är de för dyra. Jag får hem ett komplett "swap kit" för under 20.000kr tullat och momsat.
Idag ska jag stressa på han/de som ska få hem min bil. .Saknar faktiskt Corbeaustolen lite...
Måste ha tag på ett enkelt redigeringsprogram så jag kan få upp klippen här på garaget..
Har fortfarande inte hört något från bärgaren, är bra sugen på att få hem bilen nu. Är fortfarande i valet eller kvalet om att sälja bilen och köpa V8 eller handla hem en SR20...
Körde en Pontiac Trans Am i helgen... Helvete.. e som ett skepp att köra... den går ju bra rakt fram men i kurvorna e man jävligt skraj ska jag säga dej
Jag fick hjälpa kompisen att sälja hans Corvette -92:a förra sommaren och den var skaplig på vägarna men inget direkt underverk gällande väghållningen. En kul bil i alla fall med ca 300-350 hästar, men man märker av tyngden hos den. Det är lite av ett landsvägslok (nu finns säkert bättre exemplar än hans, speciellt de nyare versionerna).
När jag hade min Hemi Cuda så hade garagekompisen en Stingray -70:a. Den var vansinnigt potent och hade en ganska bra väghållning. Greppet på strippen var absolut toppklass. Ska du köpa en jänk så tycker jag du ska försöka få tag på en 70-talare med enorm drivlina och motor. Väghållningen är sådär men du ska ju ha något att pilla med också
Emmiz_: Jo det kan jag tänka mej, har kört lite jänkare och från fabriken så är det inte direkt några bilar med "väghållning"..
shogun: Okej, C4orna ligger ganska bra på vägen, dock så ställer motorhuven till det lite. Bilen jag har spanat in mej på är 60 tals Nova, lagom stor jänk att börja med. Är inte speciellt sugen på ett stort slagskepp för att glida runt i. Tycker fortfarande om att gasa..
Vi får se hur det blir med bilen, får jag bara hem den så får vi se om jag glömmer bort mitt "snedtramp" eller inte..
Har pratat med bärgaren idag.. Det var ungefär lika givande som att prata med en sten.. Bilen skulle ha kommit upp till sthlm i fredags, det gjorde den inte. Efter lite mera prat så kröp det fram att bilen fortfarande står kvar på Mantorp!!
Hade jag vetat att det skulle bli såhär så hade jag styrt upp en egen transsport. Ska ringa och kolla med försäkringsbolaget imorgon och se vad de har att säga..