3211
Sök

Streckkodens 200SX S13 - Bilen såld!

2 655 Inlägg
19 juli 2008
Trådstartare
Fick god hjälp av "MicrO" idag och med gemensam kraft så fick vi ur motorn idag.

En relativ smidig operation vart det och nu ligger motorn nerplockad i kartong eller påsar.

Bärgningsbil läge på Coiloversen fram. smile Därför är bilen döpt till SUVen.
https://www1.garaget.org/gallery/archive/11588/405615_m4sfhl.jpg

Inte undra på att tomgången var lite dålig och att stiften var svart.. sad
https://www1.garaget.org/gallery/archive/11588/405621_9k6udw.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/archive/11588/405625_unf4ld.jpg

Naturligtvis så skulle toppen få på nöten med.
https://www1.garaget.org/gallery/archive/11588/405627_mqbjep.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/archive/11588/405631_m2u2e8.jpg

Har inte hört några spikningar men man smälter inte ner en utsida på kolven bara sådär.. Har lyckats fått hål ner till kolvringen.

Med dessa bilder avslutar jag sommaren -08.

MadLamb Racing
372 Inlägg
19 juli 2008
ja d såg ju väldigt bra ut det dära..smile haha... gick förvånat snabbt å få ut den.. men d var ju ingen vxllåda lr nått som störde så d var ju skönt... ha d bra MR kolvsallad!

"De är polerat!"

Hur tänkte du nu?!
423 Inlägg
19 juli 2008
Fyfan, de där ser inte kul ut sad

2 655 Inlägg
19 juli 2008
Trådstartare
MicrO: Jo "Snedden" och grabbarna i THR underlättade ju lyftet en hel del.. smile

Puff2k: Nej det finns ju roligare saker att titta på, kolven kommer att tvättas ren och sparas som minne.. smile

Alla delar till CA18 motorn kommer att vara ute på annons inom kort.

4 670 Inlägg
19 juli 2008
aj fan ingen vacker syn o här klagar jag på mina läkage!

Hoppas du behåller bilen o bygget nån annan rolig motor istället smile

Lackerare/Bilrecondare
4 190 Inlägg
19 juli 2008
Fyfan, surt, men se nu till att behålla den grymma bilen och byt motor. den kan ju ingen chans i världen krångla lika mycket som denna, tänk så här, den motorn kommer inte från den här bilen.. så den kan ju inte krångla den med.. wink

Kämpa på!
Mvh Kim

2 655 Inlägg
19 juli 2008
Trådstartare
mickius: Nej det finns ju roligare saker att kolla på.. smile Jag tror att jag leder på läckagefronten va? Nej du har det inte lätt med din 200a heller, får hoppas att det bara är cylindern som läcker.

kimpan: Säg inte det, brukar kunna vara en del trassel med en nybyggd motor med..

Bilen kommer stå kvar på firman till slutet av veckan, då ska den dras hem i väntan på garagesäsongen.
Kanske bjuder på lite fler bilder imorgon om det är dåligt väder.

2 655 Inlägg
20 juli 2008
Trådstartare
Idag ska jag in till verkstan igen för att pilla lite till på motorn, klurar på att spola lite under huven så man får lite snyggt därunder.. smile

Har även passat på att rösta på min egna bil till Action Meet, http://www.bilsport.se/runnerups.php ... smile
Är lite sugen på att åka till SCF i Barkarby, skulle vara ett gäng i 200or i en klubbmonter, allt hänger på om jag lyckas muta någon med BE kort..

Filkörning?
852 Inlägg
20 juli 2008
ouch... de där såg inge roligt ut... skummt att du inte hörde något konstigt från motorn när du körde.

MadLamb Racing
372 Inlägg
20 juli 2008
röstat på dig...smile

"De är polerat!"

2 655 Inlägg
20 juli 2008
Trådstartare
Portal: Det finns roligare saker att titta på, det kan gå bra om man ser det i forum och så länge det inte är ens egen motor.. Har kollat på filmen från Japmeet flertalet gånger och jag hör inga spikningar. Brukar vara svårt att höra spikningar uppe i registret. Dock så knackar motorn till strax före inången till depån.

MicrO: Det tackar jag för. Får se om jag är välkommen ner till Action Meet.. smile

Har gjort en närmare koll på blocket nu och det är märken på 2ans och 3ans lopp med. Blocket går att använda men då måste det borras.

Lägger upp lite bilder från dagens skruvande så fort jag kommer hem.

2 655 Inlägg
20 juli 2008
Trådstartare
Blev inga roliga bilder idag, höll mest på och bar upp alla delar från verkstan upp till "förrådet" på firman.
Blir dock tvungen att bära ner lite grejer imorgon, är visst fler som behöver grejer till sin S13.. smile

Har tvättat någorlunda rent under huven, ska försöka låna en hetvattentvätt så det blir ordentligt rent så fort jag har bilen hemma.
Passade på att tvätta rent tråget och gördeln idag, lite roligare att bära på rena saker än skitiga.

1 503 Inlägg
20 juli 2008
Usch inga roliga bilder..blir nog bättre med andra motorn ska dus e smile Btw, kolvsallad låter ganska gott!

RB25DET, probably the best motorsound in the world!

2 655 Inlägg
21 juli 2008
Trådstartare
oboy6: Nej det blev en dyr helg nere på Japmeet.. Vet inte om jag är speciellt sugen på en sönderspikad kolv.. smile

2 655 Inlägg
21 juli 2008
Trådstartare
Idag när jag var ut på verkstan och tittade till 200an så lade jag märke till nästa överraskning, på vänster bakskärm nästan från dörrhandtaget och ca 15cm så har jag fått en fin repa!! Den var inte där när jag lämnade bilen nere på Mantorp. Har ringt försäkringsbolaget idag och frågat lite, de var väl inte direkt sugna på att hjälpa till..

Så med lite otur får jag fira 2års dagen med att försöka polera på den "lilla" repan.
Har ägt bilen i 2år nu den 24e.. smile

MadLamb Racing
372 Inlägg
21 juli 2008
med bara motgångar..sad eller har jag fel?

"De är polerat!"

Lackerare/Bilrecondare
4 190 Inlägg
21 juli 2008
Men åh! mad

Blir så less när detta händer, de verkar inte vara rädda om bilarna när inte ägaren är med och bärgar hem bilen..

Hoppas det löser sig och de kan stå på din sida och du talar vett me den där bärgaren..

Mvh Kim

2 655 Inlägg
21 juli 2008
Trådstartare
MicrO: Jo det kan man väl säga, hade hoppats på att de skulle sluta vid det här laget..

kimpan: Håller med till fullo. Det värsta av allt är att det tog bärgarjäveln nästan 2 veckor att få hem bilen, men det tog 3 dar att skicka räkningen.. Känns som att jag inte direkt är sugen på att pröjsa den lika snabbt som han skickade den.

Får se vad försäkringsbolaget säger, skadan inträffade under tiden bilen stod och väntade på att bärgas hem till mej..

Ser fram mot att få hem bilen och dra täcket över henne...

MadLamb Racing
372 Inlägg
21 juli 2008
idioti...

"De är polerat!"

2 655 Inlägg
21 juli 2008
Trådstartare
MicrO: Kan nog hålla med på den..

Ska ringa och snacka med bärgaren imorgon och se vad han har att säga. Har en känsla av att jag kommer få höra lite undanflykter..

Sök