Ser ut att spricka både med Action Meet och SCF Barkaby i helgen, har inte fått tag i någon som kan köra ner mitt lik, varken till Barkaby eller Mantorp.
Portal: Loppet är inte vackert, 3ans lopp har också begåvats med lite smårepor. Jo det är spikat att jag tar hem en annan motor, som kommer att byggas upp med smidd botten till en början. Kommer bli ett stort hål i plånboken men det är den enda vägen att gå om jag ska kunna hänga av Mr. Murphy en gång för alla.
Den gamla motorn har jag inte så mycket delar kvar av, har sålt en hel del bitar så det är point of no return nu.
Har inte fått hem nya räsern, får den idag. Så ikväll kommer det lite nya bilder i tråden igen.
Ingen i Uppsala med BE-kort som är sugen på att göra en insats i helgen?
Tecman: Det låter bra det, lutar åt att jag hinner komma ut till nästa sommar. Planerna på utsidan ligger på is igen. Folk tycker bilen är clean som den är och så blir det ett tag till. Siktar in mej på lite mera smådetaljer istället för ett kjolpaket. Roligare att bygga lite diskret med lite smådetaljar än bara ett stort skrikigt kjolpaket.
Måste vänta i någon månad till sen så kan jag styra upp en SR20DET Redtop från staterna, hänger lite på att jag hittar på någon i närheten som tar hem lite delar med container som jag kan få hyra in mej i. För nu är det inte speciellt mycket delar kvar från den havererade motorn kvar..
darkwizard: Det är lugnt. Ser ut som jag får ställa in mej på lite öldricka i helgen, sånt har man inte sysslat med på länge. Har ju alltid varit ute och kört 200an på fina sommarkvällar..
Motorn kommer jag ta från staterna, blir en JDM motor men det är lättare att styra upp frakten från staterna än från Japan.
MicrO: Jadu... Orkade inte hålla mot.. Skitsamma, har inte läckt ut alla planer, bara en del..
darkwizard: Det hade varit kul med en S15 snurra men då är vi helt plötsligt uppe på dubbla summan mot en SR20 med 5 petat. Vet inte hur pass mycket en 6petad låda orkar med.
Som tur var så gick inte 200an vidare till Action Meet.
Jag vet att jag begick tjänstefel när jag köpte Ford men en 96a för några tusenlappar kan det ju vara värt att testa iaf.
tecman: Det låter bra det. Ska fixa BE kort till nästa sommar, så med lite flax kanske jag tar och lassar kärran och drar mej upp till din hemmabana. Det ska bli riktigt intressant att få se din med, framförallt att träffas. Mek. säsongen är väl hela året, om man inte räknar in tiden man väntar på delar?
Portal: Jo det finns finare bilar att titta på men för några tusenlappar så kan man ju testa iaf, bättre än en gammal Volvo.. Precis bara bilen rullar och jag kan ta mej till och från jobbet så är jag nöjd. Kommer sälja bilen så fort Asconan rullar (om den någonsin kommer göra det).
Idag ska hjulen och lite annat skruvas fast, bilen ska bogseras hem under kvällen. Bjuder kanske på någon bild senare..
Instämmer med Portal ge fan i forden om den funkar nu. Annars kommer du bara stå med tre projektbilar
Glädjer mig att du har planer på att fortsätta med 200:an trots alla motgångar. All den energi och deg du laggt på bilen kommer att ge utdelning snart och då vore det tråkigt om det var någon annan som fick uppleva det eller hur? Jänkejärn kan man alltid köpa när man börjar bli gammal som jag
MicrO: Precis.. Har införskaffat mej 2st nya xenon ballaster och en FM-Modulator idag, ikväll ska nya bilen utrustas samt städas invändigt.. Går ju inte att åka/äga en bil utan xenon ju..
MixiL: Jo Forden ska vara relativt orörd, xenon och så man kan lyssna på lite egen musik sen så blir det inte mer än tanka bilfan.. Jo det ligger för mycket tid och pengar för att bara ge upp sådär, innerst inne så gillar jag ju bilen. Som ni säger, snart så måste jag kunna slippa lite strul för ett tag.
Har många år kvar tills man fyller 30, får spara ihop till en riktig jänk när 30års krisen kommer istället.
MicrO: Precis.. Har införskaffat mej 2st nya xenon ballaster och en FM-Modulator idag, ikväll ska nya bilen utrustas samt städas invändigt.. Går ju inte att åka/äga en bil utan xenon ju..
MixiL: Jo Forden ska vara relativt orörd, xenon och så man kan lyssna på lite egen musik sen så blir det inte mer än tanka bilfan.. Jo det ligger för mycket tid och pengar för att bara ge upp sådär, innerst inne så gillar jag ju bilen. Som ni säger, snart så måste jag kunna slippa lite strul för ett tag.
Har många år kvar tills man fyller 30, får spara ihop till en riktig jänk när 30års krisen kommer istället.
musik: ja de låter rimligt städning: vem fan vill sitta inne i en smutsig bil....? så det blir ett ok på denna punkten med. Xenon: varför? ok bättre ljus... men tycker det låter onödigt... jag hade inte lagt ner pengarna på det
men de e din bil du gör som du vill
funderar lite på den motorn du tänkte beställa... hur mycket effekt tänkte du ta ut ur den? och va kostar den? va ligger den på orginal i effekt alltså? vilken bil sitter den i???? xD är det stor skillnad med motorfästena och sånt?
lycka till med bilen i alla fall
föresten det där med att köpa jänk vid 30års krisen låter bra 200an e för ungdommar jänk e för gubbar xD (no offence)