4150
Sök

Ljud från Bakaxeln

5 Inlägg
5 augusti 2013
Trådstartare
Tjenare!
Jag tror det är något fel på bakaxeln/Högerbakhjul på min ny inskaffade BMW E46 -02.
Bromsarna ska vara nytt alltihopa.

Nu till problemet: Det låter som bromsskivan är sne och det änna låter och rycker lite ifrån hjulet. Så jag blir orolig.
Är detta något vanligt fel på bmw? Någon som skulle kunna veta eller tro vad det kan vara.

Tack på för hand!

17 Inlägg
8 augusti 2013
är bromsskivorna också nya eller bara bromsklossarna? sitter hjulbultarna tillräckligt hårt fast?

17 Inlägg
8 augusti 2013
hur låter det för det första? har du kollat så att det inte är hjullagret för då är ljudet brummande.
för det andra kan det vara obalans i däcken så att det vibrerar och skakar, så att det kan låta högt.
smile

5 Inlägg
8 augusti 2013
Trådstartare
Asså hela bromsarna är bytta!  Hur menar du med obalanas i däcken? Kille jag köpte bilen av snackade om gummi ringar till framhjulen som gör att ratten inte är så ryckig.

Tack på förhand!

17 Inlägg
8 augusti 2013
att man måste balansera däcken om de är i obalans annars ökar däckslitaget avsevärt mycket. ja förstås om du har lättmetallfälgar där finns såna där centreringsringar så att det skall vara tätt mot navet. Och lycka till smile

5 Inlägg
10 augusti 2013
Trådstartare
Vet du vart man kan köpa sig sådana packningar?

Evildan
10 augusti 2013
Ocke70 skrev:
Vet du vart man kan köpa sig sådana packningar?

Vad för packningar?

5 Inlägg
10 augusti 2013
Trådstartare
De som ska sitta tätt mellan navet?

Evildan
10 augusti 2013
Ocke70 skrev:
De som ska sitta tätt mellan navet?

centreringsringar

Dessa finns hos din lokala fälghandlare.

5 Inlägg
11 augusti 2013
Trådstartare
Kan det vara att ringarna saknas som gör att det låter?

408 Inlägg
11 augusti 2013
för att se detta är väl enklast att ta av bultarna å sedan röra hjulet, sitter centrumhålet på fälgen som en smäck på navet är detta nog inte problemet :-P kärvande bromsok ? kan ju vara färg eller dylikt som gör att bromsskivan blir het som fään å börjar vibrera, hända på min bil idag fast fram som sedan försvann efter lite pumpningar utav pedalen å seg körning för kylning utav bromsar :-P

fast om det nu skulle vara bromskärv typ, så går det att känna på fälg, bultar/muttrarna om dom är heta. Då är det hjullager eller bromskärv :-P

om det inte något utav dessa.. ja du..

- Nuvarande:
- Sålda:Peugeot 208 GTi LE -13,Peugeot 205 GTi -92 flyttgods - Pug 205 CTi-89, Peugeot 206 GTi-99,Toyota MR2 Turbo-91,Volvo V70 AWD -98 mfl.
www.peugeot-sport-club.se

17 Inlägg
14 augusti 2013
jajjamänsan det kan hända att du inte har centreringsringar kolla efter om du har isåfall går du till närmaste bildelsbutik och skaffar dig såna så skall du se att ditt problem försvinner

Sök