3883
Sök

Köpråd Diesel 150tkk

1 171 Inlägg
12 augusti 2013
#41
Tror den bara aktiveras när motorn har nått en viss temperatur och batteriet inte behöver laddas.


Allmänt envis
12 512 Inlägg
13 augusti 2013
#42
Motors skrev:
zoopåse skrev:
Jo, men det är en sådan. Bara fälgarna som inte är rätt. Start och stop och drar 109g/km.

Förstod nästan det smile, Men hur bra är start och stop om det är typ -30 ute mitt i kalla vintern ?

S/S-funktionen fungerar enbart om det är över +3 grader ute så mitt i kalla vintern skonas motorn.

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.

448 Inlägg
13 augusti 2013
#43
avskyr stop & start i Volvos bilar (driveE)

Xzit

711 Inlägg
13 augusti 2013
#44
XzitXR3I skrev:
avskyr stop & start i Volvos bilar (driveE)

Går att stänga av med en knapp i kupén. Däremot är defaultvärde att den är på - fast det går säkert att programmera bort.


448 Inlägg
13 augusti 2013
#45
mjo
fast störande att stänga av hela tiden hehe, provade att köra stadstrafik med det, helt hopplöst smile

Xzit

711 Inlägg
13 augusti 2013
#46
XzitXR3I skrev:
mjo
fast störande att stänga av hela tiden hehe, provade att köra stadstrafik med det, helt hopplöst smile

När det är köer funkar det inte alls, men när det är typ rödljus så är det ingen fara.
Dock vet jag inte om man tjänar så mycket på det i slutändan, men det är väl något EU-krav gissar jag.

Nåja, nog off topic smile


34 Inlägg
13 augusti 2013
Trådstartare
#47
Om jag köper en 08 har jag råd med en m-sport, Blir det en lite nyare så tillåter ekonomin tyvärr inte en m-sport,
Så vad hade ni gjort, Nyare eller m-sport ? smile

/mvh Motors

bilder.ulfw.se
1 103 Inlägg
13 augusti 2013
#48
320d -08 om du vill åka billigt, 325d from -07 om du vill trimma...
M-Sport är absolut en fördel som jag ser det. Xenon är ett krav halogen är ju helt värdelöst.
Det går att få riktigt bra ljud utan större problem. Byta högtalare, i med slutsteg och en processor blir ett jättelyft.

"He who sacrifices freedom for security deserves neither"

102 Inlägg
14 augusti 2013
#49
Tycker den vita 320d du länkade verkar trevlig, milen är inget att bry sig om, det är inte 90talet längre wink
En programvara från bsr eller v-Tech eller esstuning så blir det hyfsad fart i den också, ljudet i stereon är helt ok på lägre/måttliga nivåer, när man spelar högt blir det kasst däremot pga bullrig bas.

såg att denna saknade Navi/iDrive, men det kanske inte är nåt man saknar ändå om man inte har haft det från början, däremot farthållaren är en trevlig kompis smile

vägra 6*9'or

34 Inlägg
22 augusti 2013
Trådstartare
#50
Fyfan vad beslutsångest jag har, Var ska man köpa? Audi, Bmw, Mercedes?? Står hära utan bil och pengar på kontot till en ny bil, alltid samma visa tongue...

1 171 Inlägg
23 augusti 2013
#51
Första grejen har gått sönder nu på min BMW: gummisnodden till tanklocket. Får beställa en ny i samband med nästa service.


34 Inlägg
26 augusti 2013
Trådstartare
#52
Har hittat 2st exemplar som jag tycker verkar helt ok

http://www.bytbil.com/bilar/bmw/320/qvx … AAAsWgA__!

http://www.bytbil.com/bilar/bmw/320/6vc … AAAoWgA__!

Vad tycker ni om dessa? Och en fråga, Hur är dessa att köra på vintern? Jag bor långt uppe i norr

/Mvh Motors

1 171 Inlägg
26 augusti 2013
#53
Bra med dieselvärmare (det har jag). smile Tur om du hittar en sådan för det kostar massor att installera har jag hört. Har inte haft några problem på vintern själv, det går stabilt och bra och inga problem att köra förbi köer i snömodden, förrutom en sak: Antispinnen är väldigt känslig med vinterdäcken på. Spelar ingen roll vilket underlag man har. Räcker med lite uppförsbacke så aktiveras den och farthållaren pausas. Lite irriterande, men det beror på däcken, att den är extra känslig för vridningar eller liknande i mjukare däcksblandningar.



Sök