Lyckades byta till mig en caddy av min granne, som har haft den några år och lagat rost på den överallt så det gjorde det till ett lämpligt projekt för mig :) projektet började helt enkelt med att jag hittade jag ett schysst... Visa mer
Är det någon som sitter på extraktor rör, vassare kammar kolvar stakar lager etc så är jag intresserad, allt i trimväg åt vw 16v är helt klart intressant?
Har själv planer på att göra i ordning en MK1 till brukis nån gång i framtiden när det finns pengar och kunskap, och om du fortsätter i samma takt så finns det risk för att du får stå för en del av inspirationen
Har själv planer på att göra i ordning en MK1 till brukis nån gång i framtiden när det finns pengar och kunskap, och om du fortsätter i samma takt så finns det risk för att du får stå för en del av inspirationen
Låter fin fint de, Ja men alltid roligt att inspirera lite
Då har jag provmonterat fälgarna och gett blocket en klick färg, har även paketera toppen och ska skicka iväg för planing, slipning. ... ska iaf slipa kammarna till 180graders duration och porta, plana samt slipa in ventilerna. Kommer även fräsa upp olje kanalerna till tryckarna bla för lite varvvilja och flöda. Kommer att bli en lagomt vass topp för bra peng kan erkänna att innerskärmar ska donas om då fram fälgarna tog i lite :p
Längesedan som jag uppdaterat bygget nu. Det har hänt lite saker: toppen är planad och portad. Nya styrningar ventiltätningar och inslipad. Kammarna har slipats om till 280grader med 11,4 i lyft. Istället för att bygga om till mekaniska tryckare så har oljekanalerna frästs upp för att tryckarna ska hänga med. Har fått arp toppbultar idag också så tänkte dra ihop topp och block snart.