andreas1 skrev:
Förr fick dom ej öppna dörrar mm på en vanlig körkortskontroll.
Då kunde man kräva husransakan.
Men det har kanske ändrats? På den tiden krävde dom att se varningstriangel, då fick man öppna bagaget ha ha.
Ett tips jävlas inte med polisen så blir du inte fattig o får körförbud..
Vill dom hittar dom nåt som kostar för dig.
Tog mig 3 dyra o pinsamma år att fatta
klant varningstriangeln har man på golvet bakom passagerar stolen..alltid skoj att jävlas när dom ber att få se varningstriangeln ;-)
har man blivit stoppad så många gånger som trådskaparen blivit så kommer dom inte sluta förens kortet är borta.
ligger nog mer bakom än tonade rutor....
var rätt störig mot polisen som yngre och dom blev rätt jobbiga ibland.
men dom mesta gångerna var inte så konstiga..
som när dom kollar upp min bil när jag var 17bast.
och ägaren saknar körkort. när dom nämde det på polisradion så öste vi där ifrån. medans civilbilen skulle åka runt ett hus..blev en jävla fart på dom när dom insåg att vi drog. dock stannade vi rätt snabbt och polarn fick visa sitt körkort medans vi alla garva så vi inte kunde stå på benen..inte speciellt moget men ack så roligt och poliserna var vrålförbannade
man hamna nog på deras dödslistor många gånger.
men tonade rutor har aldrig varit ett problem där jag bor inte så pass att dom åker upp jämsides tittar in i bilen och sen stoppar personen som kör..då gillar dom INTE personen som kör bilen.
är man då så dum att man fortsätter och upprepar skiten så är man snabbt utan körkort.
om man upprepade gånger bryter mot samma lagar så brukar ett körkortsingrippande komma ganska fort!