Har en Audi a4 avant 1.8T 2007 med 180 hästar. Men jag vill göra så att bilen låter lite mer som sportbilarna, men den här grova mörka ljudet när man gasar lite o står still. Jag vet så klart att man aldrig får det ljudet som dessa feta bilar som bugatti veyron, ferarri, aston martin osv har de har helt andra motorer och cylindrar.
Uppskattar lite tips och är tacksam för råd och svar!
Har en Audi a4 avant 1.8T 2007 med 180 hästar. Men jag vill göra så att bilen låter lite mer som sportbilarna, men den här grova mörka ljudet när man gasar lite o står still. Jag vet så klart att man aldrig får det ljudet som dessa feta bilar som bugatti veyron, ferarri, aston martin osv har de har helt andra motorer och cylindrar.
kolla upp magnaflow, inte så dyra avgas rör, slut dämpare om du vill kalla dom.
kommer få vilken bil som helst att låta som bugatti
kolla upp magnaflow, inte så dyra avgas rör, slut dämpare om du vill kalla dom.
kommer få vilken bil som helst att låta som bugatti
Tack för tipset. var kan jag få tag på en sån och vad kostar en sån och köpa in på ett ungefär? Älskar bugatti har nog en av de fetaste ljuden en motor kan få fram!
kolla upp på youtube vilken som passar dig bäst, alla låter olika grovt och sånnt.
mvh
Ser att det finns 3.5 5.0 osv - Vilken skulle du rekommendera? Blir ljudet gröver ju större eller tvärtom. Sen har jag två avgasrör om man säger så, en på varje sida av bilen där bak. ser ut så här exakt. http://rejsa.nu/im/_garage/12348-new_20 … c_0035.jpg (bilden är från google) Så jag skulle behöva köpa två då antar jag+
3.5 in eller ut? du måste mäta lite och kolla vilken som passar, jag skulle bara välja den som låter bäst i min smak. dom har alla olika ljud så kolla upp dom på youtube.
Sen är det bara mät detaljer. mät lite vad som passar dig.
wha vad e det för grejer han använder, har en exakt likadan bil fast min e combi, namn på delarna och vad har han bytt om du nu vet det?
Han kör 3"'s downpipe istället för original som katten sitter på ("testpipe" = utan katt) och efter downpipen sitter det 2.5" och sedan 2st magnaflow ljuddämpare serie 11 eller något... står i beskrivningen/kommentarerna som redan nämnts...