3564
Sök

Pionner AVH-X2500BT

6 Inlägg
22 augusti 2013
Trådstartare
är det någon som vet om man måste koppla den gröna kablen till handbromsen för att se på dvd eller man kan kring gå det på något sätt. kan inte så mycket om billjud har precis börjat med det men läste att man måste koppla en kabel till en ledning i handpromsen för att se dvd inte för att jag ska se på det medans jag kör men tänkte det måste finnas ett sätt som är lättare

Avstängd
10 388 Inlägg
22 augusti 2013
bullrik skrev:
är det någon som vet om man måste koppla den gröna kablen till handbromsen för att se på dvd eller man kan kring gå det på något sätt. kan inte så mycket om billjud har precis börjat med det men läste att man måste koppla en kabel till en ledning i handpromsen för att se dvd inte för att jag ska se på det medans jag kör men tänkte det måste finnas ett sätt som är lättare

Inte om det ska göras "rätt". Men att "bara jorda den på valfritt ställe" är ett sätt.

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!

6 Inlägg
22 augusti 2013
Trådstartare
är det svårt att koppla ttill handbromsen den ska sitta i en volvo v40

Avstängd
10 388 Inlägg
22 augusti 2013
bullrik skrev:
är det svårt att koppla ttill handbromsen den ska sitta i en volvo v40

Inte en blekaste om hur det är för att komma till där.

Enda funktionen den fyller är ju som sagt att kabeln gör att man inte kan titta på dvd när man kör. Jordar du den på valfritt ställe så försvinner den "säkerhetsfunktionen" (då den är jordad hela tiden tror enheten att handbromsen är dragen/bilen står stilla).

6 Inlägg
22 augusti 2013
Trådstartare
aha tack för svar. det är ju inte så att man ser på film när man kör

Avstängd
10 388 Inlägg
22 augusti 2013
bullrik skrev:
aha tack för svar. det är ju inte så att man ser på film när man kör

Nej, det är bara en säkerhetsgrej som sagt. Kan väl dock tänka mig att det kan vara smidigt att koppla förbi om man har barn och skärmar bak/i nackstöden eller liknande

6 Inlägg
22 augusti 2013
Trådstartare
precis

6 Inlägg
23 augusti 2013
Trådstartare
hur kopplar man för att gå förbi den säkerheten

403 Inlägg
23 augusti 2013
Jag vet ju inte riktigt hur det är men ska man gå vad it_mutt säger så ska den enbart jordas. Du kan helt enkelt bara skarva in den på kablage som är till stereon eller hitta valfritt ställe.

Avstängd
10 388 Inlägg
23 augusti 2013
Carl7 skrev:
Jag vet ju inte riktigt hur det är men ska man gå vad it_mutt säger så ska den enbart jordas. Du kan helt enkelt bara skarva in den på kablage som är till stereon eller hitta valfritt ställe.

Ja, det brukar vara som så att den bara "ska jordas". Men vill man vara riktigt säker så är det ju bara att titta i manualen
Senast redigerat av it_mutt (23 augusti 2013)

11 Inlägg
23 augusti 2013
Tjena .vissa Pioneer kräver en fördröjnig så då får du koppla ett relä. de va ja tvungen å gör på min.ska kolla om jag hittar kopplinsshema på de.så du kan få det.

11 Inlägg
23 augusti 2013
nightwisher skrev:
Tjena .vissa Pioneer kräver en fördröjnig så då får du koppla ett relä. de va ja tvungen å gör på min.ska kolla om jag hittar kopplinsshema på de.så du kan få det.

http://www.youtube.com/watch?v=lDGZEZrUdRo

6 Inlägg
24 augusti 2013
Trådstartare
ok ska titta på det

37 Inlägg
30 augusti 2013
man behöver inget fördröjningsrelä till denna sterion. på kablarna man får med till sterion så sitter där en "tjuvkoppling" på sladden som ska dras till handbromsen. sätt fast tjuvkopplingen på sterions jordkabel så funkar det prima. har gjort så på min e39 och det funkar utan problem

Sök