Hej! Som rubriken lyder: har ägt forden nu över sommaren och har stött på lite patrull.
När jag är ute och kör på lite högre varv och ska frikoppla så dör motorn, varvmätaren drar spikrakt i botten och man måste hoppa igång bilen igen. Är det någon här som har stött på detta tidigare? ellerär det ett vanligt problem?
har bytt både Luftfilter och stift, kikat på LMM efter tips och den verkar fungera. Kört STP i tanken och inte heller det har hjälpt.
Tackar på förhand för er hjälp // Oskar
It's Gonna Be A Bompyride!
Kika på mitt lilla projekt där jag gör lite småfix på Volvon
Då skulle jag kolla efter tjuvluft, enklaste sättet är att starta bilen och pumpa bromsen snabbt, rusar varven mer än vad man kan säga är "normalt" så drar den tjuvluft.
Andra metoder kan vara att spraya startgas runt packningarna eller fylla insuget med rök. Du kan även prova koppla bort lmm och se om det hjälper mot tjuvstoppet.
Då skulle jag kolla efter tjuvluft, enklaste sättet är att starta bilen och pumpa bromsen snabbt, rusar varven mer än vad man kan säga är "normalt" så drar den tjuvluft.
Andra metoder kan vara att spraya startgas runt packningarna eller fylla insuget med rök. Du kan även prova koppla bort lmm och se om det hjälper mot tjuvstoppet.
Tackar för tips, kikar under kvällen
It's Gonna Be A Bompyride!
Kika på mitt lilla projekt där jag gör lite småfix på Volvon
Glömde säga det men "bromstestet" fungerar bara om motorn är varm och går i sk closed loop. så ta en tur runt kvateret innan du testar. Ta gärna en titt på lmm själva tråden efter smuts samt att kontakten sitter på ordentligt, om den glappar så ger den inte alltid felkod.