4412
Sök

Ford Focus 2.0 Zetec 01 dör vid frikoppling efter höga varv

227 Inlägg
26 augusti 2013
Trådstartare
#1
Hej!
Som rubriken lyder: har ägt forden nu över sommaren och har stött på lite patrull.

När jag är ute och kör på lite högre varv och ska frikoppla så dör motorn, varvmätaren drar spikrakt i botten  och man måste hoppa igång bilen igen. Är det någon här som har stött på detta tidigare? ellerär det ett vanligt problem?

har bytt både Luftfilter och stift, kikat på LMM efter tips och den verkar fungera. Kört STP i tanken och inte heller det har hjälpt.

Tackar på förhand för er hjälp smile
// Oskar

It's Gonna Be A Bompyride!
Kika på mitt lilla projekt där jag gör lite småfix på Volvon

227 Inlägg
25 oktober 2013
Trådstartare
#2
Bump, ingen som kan något om detta?

It's Gonna Be A Bompyride!
Kika på mitt lilla projekt där jag gör lite småfix på Volvon

En Medlem
405 Inlägg
25 oktober 2013
#3
Lyser motorlampa?

227 Inlägg
25 oktober 2013
Trådstartare
#4
-matte skrev:
Lyser motorlampa?

Ingen motorlampa som lyser...

It's Gonna Be A Bompyride!
Kika på mitt lilla projekt där jag gör lite småfix på Volvon

En Medlem
405 Inlägg
25 oktober 2013
#5
Då skulle jag kolla efter tjuvluft, enklaste sättet är att starta bilen och pumpa bromsen snabbt, rusar varven mer än vad man kan säga är "normalt" så drar den tjuvluft.

Andra metoder kan vara att spraya startgas runt packningarna eller fylla insuget med rök. Du kan även prova koppla bort lmm och se om det hjälper mot tjuvstoppet.

227 Inlägg
25 oktober 2013
Trådstartare
#6
-matte skrev:
Då skulle jag kolla efter tjuvluft, enklaste sättet är att starta bilen och pumpa bromsen snabbt, rusar varven mer än vad man kan säga är "normalt" så drar den tjuvluft.

Andra metoder kan vara att spraya startgas runt packningarna eller fylla insuget med rök. Du kan även prova koppla bort lmm och se om det hjälper mot tjuvstoppet.

Tackar för tips, kikar under kvällen smile

It's Gonna Be A Bompyride!
Kika på mitt lilla projekt där jag gör lite småfix på Volvon

En Medlem
405 Inlägg
25 oktober 2013
#7
Glömde säga det men "bromstestet" fungerar bara om motorn är varm och går i sk closed loop. så ta en tur runt kvateret innan du testar.
Ta gärna en titt på lmm själva tråden efter smuts samt att kontakten sitter på ordentligt, om den glappar så ger den inte alltid felkod.

6 638 Inlägg
25 oktober 2013
#8
Ny tomgångsmotor vore väl inte helt fel.

De/Dem


Sök