Det enda jag kan anmärka på är att det förmodligen skulle åligga bilisten att betala för utrustningen. Det känns lite sådär för mig. "Betala 20 000 eller så blir bilen olaglig". Hur skall man hantera veteranbilar? Frågorna är många.
Däremot slipper jag gärna alla lobotomerade idioter som gör idiotomkörningar i 150 knyck på 70-väg. Riskerar både sitt eget liv och andras. Jag kommer bli jävligt ansatt för det här, rent utav hatad, men det finns faktiskt en anledning till att vi inte har fri fart. Hastighetsgräsen är avpassad efter vägens kapacitet och inte satt där för att djävlas med någon. Okej, jag kan förstå 130 på motorvägen, men att blåsa på för glatta livet på en landsväg med 70-skylt är så korkat att jag har svårt att finna ord för det. Eller för den delen 70 utanför skola.
Värst är alla som sätter upp skyltar hemma i villaområdet där det står "Lekande Barn - Kör sakta" men så fort BMWn är utanför det egna området så gäller inte 30-skylten längre. Som om andras barn inte är så viktiga.
Det finns ingen anledning till att inte göra någonting ordentligt bara för att ingen har vett att uppskatta det.