3664
Sök

Eu vill spärra hastigheten

Ubåtsingenjör
7 344 Inlägg
4 september 2013
Vettemannen skrev:
CHEEVA skrev:
bättre att låta alla som är över 40 ta om sitt körkort ... finns knappt en ända 40+are som kan trafikreglerna

+ att det är grymt ovanligt att de kan köra i rondeller.

Haha!!! Säger du det. Vi har ju trots allt lite mer erfarenhet än alla valpar. Jag har haft körkort c:a 39 år och kör dagligen vår, sommar, höst och vinter. Både privat och i tjänsten. smile

Jaa, jag kan köra i rondeller men blir lika förvånad som du förmodligen blir......de flesta kan inte köra i rondeller och det är oavsett ålder allt från 18 år och döden.

/Benny

jadu ... de flesta runt 40 som jag har åkt har noll koll på trafik regler sen att de sitter och värker ur sig en massa om all erfarenhet de har spelar väl mindre roll om de ej kan reglerna. De blir för slappa helt enkelt

Med handen på hjärtat ... hur hade det gått på en uppskrivning ? vart 20onde år bör man ta nytt körkort

Ubåtsingenjör
7 344 Inlägg
4 september 2013
horbybonnen skrev:
CHEEVA skrev:
bättre att låta alla som är över 40 ta om sitt körkort ... finns knappt en ända 40+are som kan trafikreglerna

du påstår att med över 200 000 mil bakom ratten. så kan jag inget.
det är som att säga att alla 18åringar är bäst på att köra kan allt vet allt .

att du just du inte kan något har jag inte utalat mig om ...  men då bör en uppkörning samt ett teori prov inte va några problem för dig ?

664 Inlägg
4 september 2013
kanske dags och slänga tillbaka fögge motorn istället då wink

>>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
14 259 Inlägg
4 september 2013
CHEEVA skrev:
Vettemannen skrev:
CHEEVA skrev:

Haha!!! Säger du det. Vi har ju trots allt lite mer erfarenhet än alla valpar. Jag har haft körkort c:a 39 år och kör dagligen vår, sommar, höst och vinter. Både privat och i tjänsten. smile

Jaa, jag kan köra i rondeller men blir lika förvånad som du förmodligen blir......de flesta kan inte köra i rondeller och det är oavsett ålder allt från 18 år och döden.

/Benny

jadu ... de flesta runt 40 som jag har åkt har noll koll på trafik regler sen att de sitter och värker ur sig en massa om all erfarenhet de har spelar väl mindre roll om de ej kan reglerna. De blir för slappa helt enkelt

Med handen på hjärtat ... hur hade det gått på en uppskrivning ? vart 20onde år bör man ta nytt körkort

1988 tog jag BE och det var att ta om körkortet från början + extrafrågor för tungt släp, det gick bra vid första uppkörningen.

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!

1 160 Inlägg
4 september 2013
Trådstartare
CHEEVA skrev:
horbybonnen skrev:
CHEEVA skrev:

att du just du inte kan något har jag inte utalat mig om ...  men då bör en uppkörning samt ett teori prov inte va några problem för dig ?

inga problem.har ju bara a be ce-kort,ykb,truckkort ,adr,arbete på väg,ecodriving med tungt fordon+vi på åkeriet går på kurs en gång om året.
big_smilebig_smilebig_smile men det är ju klart en fjunig 21åring kör bättre big_smilebig_smilebig_smile
ps. du får gärna följa med i lastbilen o bedöma mig
Senast redigerat av horbybonnen (4 september 2013)

>>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
14 259 Inlägg
4 september 2013
horbybonnen skrev:
CHEEVA skrev:
horbybonnen skrev:

inga problem.har ju bara a be ce-kort,ykb,truckkort ,adr,arbete på väg,ecodriving med tungt fordon+vi på åkeriet går på kurs en gång om året.
big_smilebig_smilebig_smile men det är ju klart en fjunig 21åring kör bättre big_smilebig_smilebig_smile

Hahaha!!! Den var bra!!

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!

1 160 Inlägg
4 september 2013
Trådstartare
titta vid 3,20 ps gissa åldern.tror du hen vill ha hastighetsbegränsning.

http://www.youtube.com/watch?v=-7tS26aYdCw

1 354 Inlägg
4 september 2013
Kan bara säga suck vad trött man blir på att vi mindre och mindre får bestämma över oss själva..
Det är mer skrattretande än upprörande, det här är precis samma sak som när EU ville förbjuda oss svenskar att snusa. Vad i h-lvete hade dom med det att göra? Inte ett skvatt, det här är samma sak. EU kan ta sig, EU ger endast vinning för u-länder och förlust för i-länder.

Människan är inte felfri av naturen och man bör låta det förbli så.
Tack för mig.

Dumpersförare.
970 Inlägg
4 september 2013
matteeee skrev:
Då blir bilarna som alla lastbilar som har 90-spärr. Vissa kör i 90, andra i 89 o nån i 88... O sen kan vi ligga där o köra om varann med minimal hastighetsskillnad, och sen smäller det på alla 2+1-vägar när det blir en fil. Fantastiskt smile

Vilka alla lastbilar menar du? Har inte legat nästan bakom någon som inte ligger i minst 100 på landsväg.

2010/08/27 kom vår dotter Linnea.
2013/06/13 kom vår son Jacob
Opel Omega 2,0 16V /97

7 435 Inlägg
4 september 2013
saab_sonett skrev:
Omkörningsolyckorna kommer att öka drastiskt. Kör om en långtradare på en tvåfilig väg med en bil som stoppar vid 120....

precis det jag tänkte på,, helt jävla livsfarligt  mad är nog illa som det är idag

7 435 Inlägg
4 september 2013
OmegaCoffe skrev:
matteeee skrev:
Då blir bilarna som alla lastbilar som har 90-spärr. Vissa kör i 90, andra i 89 o nån i 88... O sen kan vi ligga där o köra om varann med minimal hastighetsskillnad, och sen smäller det på alla 2+1-vägar när det blir en fil. Fantastiskt smile

Vilka alla lastbilar menar du? Har inte legat nästan bakom någon som inte ligger i minst 100 på landsväg.

på hastighetsmätaren eller gps?? wink wink för i de flesta bilar så visar hastighetsmätaren ca 10 km/h fel wink

Offroad Racing
3 122 Inlägg
4 september 2013
granadadr skrev:
OmegaCoffe skrev:
matteeee skrev:

på hastighetsmätaren eller gps?? wink wink för i de flesta bilar så visar hastighetsmätaren ca 10 km/h fel wink

Tänkte precis detsamma... Lastbilar har kalibrerade mätare till skillnad mot personbilar. Många som tror att lastbilar kör som dårar, när det i själva verket är dom själva som kör 10 km långsammare än dom tror...

Den som spar han har, fast inte lika roligt...

7 435 Inlägg
4 september 2013
henke_99 skrev:
granadadr skrev:
OmegaCoffe skrev:

Tänkte precis detsamma... Lastbilar har kalibrerade mätare till skillnad mot personbilar. Många som tror att lastbilar kör som dårar, när det i själva verket är dom själva som kör 10 km långsammare än dom tror...

å mer därtill wink värst är ju de som kör i typ 90 på 110 väg å när man kör om ser man en gps,, SUCK
Senast redigerat av granadadr (4 september 2013)

111 Inlägg
4 september 2013
90% kör jag efter GPSen. Det händer att jag ställer farthållaren på vägens hastighet och jag få helljusblink and andra bilister för att jag kör så "fort". Sjukt irriterande.

Angående den där spärren. Konstnaden att montera spärren i en bil borde vara runt ett par tusen. Avbitartång = 29 spänn...

Foto/Bilnörd
1 541 Inlägg
4 september 2013
Nissan GTR har i japan fartspärr på 180km/h och sen känner navigatorn av när du befinner dig på en motorbana och släpper denna spärr.

Något att ta efter?

Om inte annat så sätt en hastighetspärr på runt 150.. Då finns gott om utrymme för omkörningar. Sägs om GPS-styrning här? spärrad till 45-50 på 30väg.. 65-70 på 50väg osv. Marginaler och håller "dårarna" från att köra på tok för fort.

Turbo-konverterad miata. Busbil :) --> http://www.garaget.org/?car=247712

502 Inlägg
5 september 2013
myran skrev:
Nissan GTR har i japan fartspärr på 180km/h och sen känner navigatorn av när du befinner dig på en motorbana och släpper denna spärr.

Något att ta efter?

Om inte annat så sätt en hastighetspärr på runt 150.. Då finns gott om utrymme för omkörningar. Sägs om GPS-styrning här? spärrad till 45-50 på 30väg.. 65-70 på 50väg osv. Marginaler och håller "dårarna" från att köra på tok för fort.

man vet ju hur bra teknik kan fungera ibland, speciellt GPS-mottagare när det blir dålig mottagning, helt plötsligt kanske den får för sig att det är 30 på motorvägen tongue

957 Inlägg
5 september 2013
horbybonnen skrev:
CHEEVA skrev:
horbybonnen skrev:

Allt det du har  har jag med  är 24 bast!!  Vad vill du komma fram till??  Bara för du har allt det där och en hel del mil bakom ratten betyder verkligen inte att du är duktig  på köra bil/lastbil.  Jag själv kör  24-25 metare  och har kört  3 år  men  jag e långt ifrån någon jävla KING OF THER ROAD man lär sig så länge man lever .   Ålder  miltal  hastighet  erfarenhet.  Det spelar inte så stor roll när man har ingen vett i huvet,.  Jag håller med  första inlägget  när det gäller  person bilar så är det fan i med  gubbarjävlar och tantar   som e värst.  För de  sniglar sig i 60km/h  på en 90 väg   eller 70km/h  på motrväg  på en fin härlig sommar dag.  Vinter tid är det  100 gånger värre.  De  kör änu långsammar och änuvärre jag mins  inte ens  hur många bilar jag kör om under en månad period  för de kör försakta.

957 Inlägg
5 september 2013
Sen finns det  jätte många lastbilchaffisar som kör som idioter som  borde inte ens finnas på vägen  så  dit skitsnack om  CE kort miltal och grejer kan du hänga  i  julgran

183 Inlägg
5 september 2013
Har kört yrkesmässigt nu i 20 år, många år ute i Europa trots allt detta så lära jag mig nya saker varje dag.
Oavsett vilka kort man har och hur länge man har kört och hur många mil man har bakom sig så är man inte färdig lärd.
Visst vi kanske kan läsa trafiken på ett annat sätt, men inte är vi bäst för det.

Det är inte laddet som dödar.

957 Inlägg
5 september 2013
TimeJudge skrev:
Har kört yrkesmässigt nu i 20 år, många år ute i Europa trots allt detta så lära jag mig nya saker varje dag.
Oavsett vilka kort man har och hur länge man har kört och hur många mil man har bakom sig så är man inte färdig lärd.
Visst vi kanske kan läsa trafiken på ett annat sätt, men inte är vi bäst för det.

+1000000000000;D Där satten den perfekt du

Sök