4189
Sök

Kenwood stereo startas om

23 Inlägg
7 september 2013
Trådstartare
Hejsan! Jag har installerat min Kenwood stereo i min Saab 93:a (-00 modell) och ifall om jag kör via aux så startas oftast stereon om vid en viss volym....och det är knappt hög volym när den dör. Jag kör med bara de fyra orginal högtalarna som sitter i Saaben, så inga andra högtalare eller baslåda inkopplat. Innan jag köpte min Saab hade jag en Golf 4:a som hade en 12" baslåda och 2 bättre högtalare inkopplat, och kunde spela på hög volym med samma stereo utan att den startades om.

Det börjar bli ganska irriterande...någon som har en lösning vad problemet kan vara?

//Adam

1 468 Inlägg
7 september 2013
zacke999 skrev:
Hejsan! Jag har installerat min Kenwood stereo i min Saab 93:a (-00 modell) och ifall om jag kör via aux så startas oftast stereon om vid en viss volym....och det är knappt hög volym när den dör. Jag kör med bara de fyra orginal högtalarna som sitter i Saaben, så inga andra högtalare eller baslåda inkopplat. Innan jag köpte min Saab hade jag en Golf 4:a som hade en 12" baslåda och 2 bättre högtalare inkopplat, och kunde spela på hög volym med samma stereo utan att den startades om.

Det börjar bli ganska irriterande...någon som har en lösning vad problemet kan vara?

//Adam

troligen är:

1: Ett delningfilter gånget och beter sig inte som det ska så det slår ut resten av sakerna
2: Dålig jord
3: Fel kopplat med strömmen

Lösningar:

1: Byt ut högtalarna så du får nya fräscha filter och högtalare som är helt.
2: Kontrollera jorden och gör en bättre jord
3: Kolla så alla kablar verligen sitter där de ska sitta då kopplingscheman kan variera lite från stereo till stereo ibland.

Alternativt. pröva en annan stereo.

Dessa saker är det som JAG skulle tittat på först och säger inte att ALLA gör det och detta gör det då till min personliga åsikt och att jag inte talar för alla.

mvh

Sök