Går sakta men säkert framåt, bara hemma på helger och då ska man hinna med ölen också. Har pysslat med bakluckan på senaste tiden och så här ser de ut.
Lite skillnad mot de rostiga avgrunden vi såg tidigare:)
Kapade bort ena hörnet som jag gjorde förra gången för jag var inge nöjd. Nu har jag gjort om det fast det glömde jag ta kort på..
Undersidan på bakluckan är nu klar iaf, så i helgen ska jag malla upp ovansidan och börja på den. Ska släpa ut systemkameran så ni kan få lite ordentliga bilder också!
Jo tack, det rullar så sakta framåt. Bakluckan är klar och har börjat slipa ner huven och kan konstatera att den är i väldigt bra skick så där kommer jag inte behöva byta någon plåt. Men plugg har gjort att det blivit lite avbrott även nu under lovet.
Bakluckan färdig!
Huven är bättre än väntat..
..Bortsett från en liten spricka. Men det är bara att svetsa igen.
Nu har farsan plockat ur motorn ur sin DeSoto -55 så nu ockuperar han garaget, alltså kan jag inte hålla på med stora delar som huv, dörrar, osv..
Plockat isär lyktramarna. Tänkte låna grannens blästerskåp för ändamålet. Vet inte hur fan man vänder bilden...
Farsans bilutknuffad i kylan en vända så jag hann laga upp förardörren. Den var småbulig och välsignad med människans bäste vän: spackel. Säkerligen 4-5 mm på det värsta stället. Främre hörnet lagat. I mitten på dörren ser man en gammal lagning. Ser rätt OK ut så den kanske jag låter vara, får se när man slipat rent runt skarven.
Vart inte så mycket gjort som jag hoppades på. Vart sjuk och DeSoton var orubblig återigen. SÅ istället har jag gjort klart oken, med renoveringssats å nya luftnipplar.
Ett jävla pillande va det
Men tillsslut så!
Ramarna till strålkastarna slipades rena från rost och fick en skvätt färg.