simlar skrev:
Byt kamaxeln mot t.ex en A eller K, M-kammen som sitter original är inte något att hänga i granen.
Ta bort puls-air och plugga hålen i toppen med 50-öringar (eller bara svesta igen puls-airrören så det ändå sitter där).
Ta bort EGR-ventilen och plugga hålen som blir (eller bara ta loss röret mellan egr och grenrör och svetsa igen röret på grenrörssidan).
Byt ut sista ljuddämparen mot en fullflödes, original-dämparen stryper ordentligt på högre varv.
Kolla så inte katalysatorn är igensatt för då blir bilen riktigt slö.
(om du tar bort EGR och puls-air så finns det risk att bilen inte går igenom bes pga ändrad avgasrening, dem kollar däremot inte funktionen så om du pluggar så bör det inte vara några problem så länge avgasvärdena är fina)
Och så har du ju redan fått tips i tråden om:
Köpa turbo-grejjer och "plocka ihop"
Byta till 531-topp
Släng ut all inredning och lätta.
Edit:
Sen så klart det viktigaste:
Ha en välservad bil, se till så att luftfilter, fördelarlock, rotor, tändkablar, tändstift, olja och oljefilter är fräscha. Se till så inga bromsar ligger på, ha rätt lufttryck i däcken och se till så att hjulen är rätt inställda.
btw det är en B230FD du har.