4035
Sök

Hjälp angånde oljor,stift ja bör köpa till 200sx

Rörpulare
1 453 Inlägg
7 november 2006
Trådstartare
Tjenare! som ni ser undrar ja va ja ska ha för grejer till bilen nu vid sista avpricknigen på önskelistan men vet inte va ja ska köpa för något kolla mina modds och ge förslag gärna av egna erfarenheter samt pris och vart man kan få tag i de isf..

Tack på förhand!

Hellre omkommen och bortkörd än bortkommen och omkörd:)
"Life is lika a race track, you gotta go round and round..Sure some times you crash and burn but if you don´t make the turn you ain´t never gona learn"

74 Inlägg
8 november 2006
Jag och många andra kör ju på NGK BCPR7ES-11 stift och jag har aldrig hört något negativt om dom. Dom är ett steg kallare än orginal. Går att köpa lite överallt t.ex. mekonomen.
Vilken olja man ska ha e ju en hel vetenskap. Själv kör jag på Castrol RS 15w-60.

Rörpulare
1 453 Inlägg
8 november 2006
Trådstartare
Ja men då får man väl tacka då  smile

Hellre omkommen och bortkörd än bortkommen och omkörd:)
"Life is lika a race track, you gotta go round and round..Sure some times you crash and burn but if you don´t make the turn you ain´t never gona learn"

162 Inlägg
8 november 2006
jag kör med NGK Laser platina stift och de funkar utmärkt, negativa e ju att de kostar runt 1000kr

199 Inlägg
8 november 2006
Som olja hade jag kört en av Castrols eller Mobile 1s helsyntetiska lite dyrare oljor...

Eller försöka få tag i Shells Helix Ultra Racing olja... smile
Senast redigerat av peternb84 (8 november 2006)

5 710 Inlägg
9 november 2006
Juka skrev:
Själv kör jag på Castrol RS 15w-60.

Men då kör du inte bilen på vintern va?

MVH Jonas
..............

74 Inlägg
9 november 2006
Nä, på vintern är den avsälld och då står den med någon billigare 10w-40 syntet i sig
Senast redigerat av Juka (9 november 2006)

Sök