3812
Sök

Inkoppling HKS 38mm Wastegate

4 670 Inlägg
27 september 2013
Trådstartare
Skulle vilja ha lite hjälp angående extern wg och hur man får rätt laddtryck. Aldrig ägt en med extern wg innan. Ägaren innan visste absolut inte hur det skulle sitta. Så rådfrågar innan jag ger mig på o koppla in så allt blir rätt.

Inkopplat just nu som denna bild visar

http://forumbilder.se/images/f9420101231113273.jpg

När pysventilen "Regulatorventilen" är stängd skenladdar bilen. Så vill dubbekolla här ska pysen va helt öppen för? Ju mer man stänger ju högre ladd blir det eller hur funkar detta?

Kopplade om nu innan man får svar om hur man ska koppla så nu går endast en slang mellan kompressordel och undre nippel på wg så den laddar 0,55bar. Dock vill jag ha ett laddtryck på 1,1 bar

Tacksam för hjälp
Senast redigerat av mickius (27 september 2013)

4 670 Inlägg
27 september 2013
Trådstartare
Fick hjälp på annat forum. smile

Besiktningstekninker
4 Inlägg
27 september 2013
Måste bara fråga, min laddar mer när ja öppnar pysen, hur kan de komma sig att din funka tvärt om?

Arg som fan...

4 670 Inlägg
27 september 2013
Trådstartare
Alltså min ventil släpper inte ut någon luft. Blir ju ett slutet system. Suttit o funderat lite på att någonstanns måste ju luft ta sig ur men när man läst hur folk kopplat, bilder osv finns inte detta med någonstanns.

Grejen är jag måste köra dubbla ventiler för o få det o funka med mottryck. Slang mellan insug o övre anslutning på wastegaten. På denna slang en strypventil. Efter denna emot wg ännu en ventil som läcker ut luft i tomma intet för att på så vis inte få ett slutet system. Slutet system så bygger den ju massa tryck i wg. Vill ju bara få lite grann. Så när jag satt dit ventil 2 så kommer den funka rätt. Ju mer jag öppnar ju högre laddtryck big_smile

Därför sprut använder magnetventil "pyser" ut sen luft man ej behöver enkelt förklarat. Dubbla ventiler blir samma sak bara lite träligare o ställa in rätt!

Besiktningstekninker
4 Inlägg
27 september 2013
aha fyfan, måste ta en närmare koll på min, för de e bara en ventil som släpper ut som går till t korset... Lycka till big_smile

Arg som fan...

4 670 Inlägg
27 september 2013
Trådstartare
ArgaBesiktarN skrev:
aha fyfan, måste ta en närmare koll på min, för de e bara en ventil som släpper ut som går till t korset... Lycka till big_smile

Har du extern wg?

Besiktningstekninker
4 Inlägg
29 september 2013
Nej kan iofs va därför de e annorlunda ^^ funtar dock på att smälla på en o dra ett screemer pipe tongue

Arg som fan...

Sök