Skulle vilja ha lite hjälp angående extern wg och hur man får rätt laddtryck. Aldrig ägt en med extern wg innan. Ägaren innan visste absolut inte hur det skulle sitta. Så rådfrågar innan jag ger mig på o koppla in så allt blir rätt.
Inkopplat just nu som denna bild visar
När pysventilen "Regulatorventilen" är stängd skenladdar bilen. Så vill dubbekolla här ska pysen va helt öppen för? Ju mer man stänger ju högre ladd blir det eller hur funkar detta?
Kopplade om nu innan man får svar om hur man ska koppla så nu går endast en slang mellan kompressordel och undre nippel på wg så den laddar 0,55bar. Dock vill jag ha ett laddtryck på 1,1 bar
Alltså min ventil släpper inte ut någon luft. Blir ju ett slutet system. Suttit o funderat lite på att någonstanns måste ju luft ta sig ur men när man läst hur folk kopplat, bilder osv finns inte detta med någonstanns.
Grejen är jag måste köra dubbla ventiler för o få det o funka med mottryck. Slang mellan insug o övre anslutning på wastegaten. På denna slang en strypventil. Efter denna emot wg ännu en ventil som läcker ut luft i tomma intet för att på så vis inte få ett slutet system. Slutet system så bygger den ju massa tryck i wg. Vill ju bara få lite grann. Så när jag satt dit ventil 2 så kommer den funka rätt. Ju mer jag öppnar ju högre laddtryck
Därför sprut använder magnetventil "pyser" ut sen luft man ej behöver enkelt förklarat. Dubbla ventiler blir samma sak bara lite träligare o ställa in rätt!