3607
Sök

Ford focus flexifuel, vilken bränslepump?

9 Inlägg
30 september 2013
Trådstartare
Tjena!
Min morsa har nyss köpt en Ford focus 1.6 flexifuel årsmodell 2003 och nu har bränslepumpen säckat ihop.
Hon snackade med någon mekaniker hon känner och han sa att man kunde bara köpa en bränslepump från Ford, ingen annan fick sälja den eller något sånt sa han, men det jag undrar är om man bara tänkte köra på bensin om man kan sätta i en bensinpump istället, för den som ford säljer kostar 7500 spänn med rabatt!
Såg en annan som kostade runt 2200 på mister-auto.se, denna:
http://www.mister-auto.se/sv/branslepum … _g458.html

Tänkte höra om någon vet om den skulle funka eller om det finns någon annan pump som passar, hittade på ebay för under tusingen inkl frakt men jag vet inte hur man ser vilken som passar, jag har inte sett pumpen i bilen för den pajade idag..

Och om någon vet om det är något speciellt med att ta ner tanken på en sån bil, har bytt tank på 2 renaulter tidigare och det var lättare än jag trodde. Öppnade till pumpen uppifrån, bort med slang och sladd, kapa avgassystem, ner med värmeskyddet och bromswirar sen var det bara några skruvar.

Skulle verkligen uppskatta om någon kunnig kan hjälpa mig med det här för nu måste hon åka taxi till och från jobbet.

604 Inlägg
30 september 2013
Ring vilken bildelskrämare som helst och kolla. Bara för en gubbe säger att det inte finns så behöver det ju inte vara sanningen.

Luktar det skit och smakar det skit, då är det nog skit!

9 Inlägg
30 september 2013
Trådstartare
Okej, tänkte ba om någon hade gjort detta förut som kunde berätta lite, kanske till och med hittade en billigare och bättre pump, antar att dom flesta inte betalar 8900 som den kostar utan rabatt när bilen kostade 12500.

Sök