håller på att fixa bucklor/rost på ena bakskärmen å jag testade igår att lägga 2 lager zinc och sedan rugga ytan för att spackla efter en timme men då losnade zincen väldigt lätt. Så jag slipade bort all zinc och spackel igår och la 3 nya lager runt klockan 12 och nu när jag gick ut så känns det nästan likadant. Gnuggar jag med fingrarna på zincen så får jag lite silvriga fingrar. Vad ska jag göra? ska jag måsta börja om helt igen?
Den är skit tycker jag.. torkar fan aldrig.. Hur kallt har du?
jadu det är 9 ute och jag har iallafall 15-18 i garaget
Okej, brukar dra på med mycket värme för att ett lager ska härda.. typ 25 iallafall. När du lagar rost är en 2k rostskyddsfärg bättre..
Denna zinkspray det krypa rost efter 1 halv år trotts blästrad yta..:S
får väl helt enkelt börja om för andra gången då.. Kan jag köpa något annat på macken? bor i en by och har enbart en järnhandel med strikt utbud och en okq8 mack..
jadu det är 9 ute och jag har iallafall 15-18 i garaget
Okej, brukar dra på med mycket värme för att ett lager ska härda.. typ 25 iallafall. När du lagar rost är en 2k rostskyddsfärg bättre..
får väl helt enkelt börja om för andra gången då.. Kan jag köpa något annat på macken? bor i en by och har enbart en järnhandel med strikt utbud och en okq8 mack..
Tycker någon av dom bör ha det..
vad ska jag då köpa? Har detta nu, slippapper,spackel bättingfärg och klarlack
Tycker någon av dom bör ha det..
vad ska jag då köpa? Har detta nu, slippapper,spackel bättingfärg och klarlack
Någon bättre rostskyddsgrund helst 2 komponent (torkar fortare och är bättre) Hagmans har en Ca primer som funkar fint.
Det är bäst du köper någon slipgrund ioch med att du ska spackla, Annars kan det reagera konstigt..
slipgrund? ska det vara ovanpå eller underspackel nurå? har ingen koll alls .
Jag brukar göra så här när det är plåtrent.
Spackla Primer Slipgrund rakt på Slipa Bas Klarlack
så köpte hagmans sprayfiller 1k och dupli-colours cars rust protective primer. så på med grovrengöraren av med zincen, spackla, rust primern, 1k fillern slipa jämnt basa klarlacka?
Jag lägger alltid rostskyddet under spacklet mot plåten sett flera bilar som rostat under spacklet Resonerar som så att spackel rostar inte men de gör plåt :-)
under ytan var egentligen ingen rost utan det var överspacklade buckolr med misslyckad lack. men spacklat på plåten nu då jag började om.. om inte annat får jag väl göra om skiten till våren igen då..