Du kan ta bort den helt och hållet eftersom den ska igentligen ta varmluft från grenröret in till luftfiltret som bara är negativt för motorn...
Något som för övrigt ska ge lite jämnare gång och avgasvärden vid kallstarter. Brukar sitta en ventil som styr det där. (som iaf funkade när bilen var ny)
Du kan ta bort den helt och hållet eftersom den ska igentligen ta varmluft från grenröret in till luftfiltret som bara är negativt för motorn...
Något som för övrigt ska ge lite jämnare gång och avgasvärden vid kallstarter. Brukar sitta en ventil som styr det där. (som iaf funkade när bilen var ny)
ska man plugga igen hålen eller ska det vara öppet
Du kan ta bort den helt och hållet eftersom den ska igentligen ta varmluft från grenröret in till luftfiltret som bara är negativt för motorn...
Något som för övrigt ska ge lite jämnare gång och avgasvärden vid kallstarter. Brukar sitta en ventil som styr det där. (som iaf funkade när bilen var ny)
ska man plugga igen hålen eller ska det vara öppet
Nej du behöver inte göra nått eftersom hålet går innan luftfiltret som är viktigast.
Tomgången kommer vara som förut ingen skillnad nu som då!
Luftförvärmningsslang heter den. Tar varmluft från grenröret som sedan sugs in i luftboxen. En ventil styr blandningen av varmluft från grenröret och kalluft från fronten.
Bara att ta bort om slangen är trasig, enda egentliga skillnaden är att det tar lite längre tid för motorn att komma upp i arbetstemp.