3828
Sök

Montering av dekaler

8 Inlägg
9 juni 2005
Trådstartare
Låter lite amatörigt, men tänkte kika om det var någon som kunde förklara väldigt enkelt hur man får fast små vanliga dekaler som är "dubbelklistrade" liksom..

Håller på och flippar ur snar smile

MVH Irriterad

Alla med hjärna kör bil med stjärna.

202 Inlägg
9 juni 2005
Hmm, skall försöka förklara enkelt..   

1. torka rent ytan du skall klistra på med lite t-sprit
2. Måtta in dekalen
3. Tejpa en remsa av "maskeringstejp" längs antingen överkanten eller nederkanten för att "fixera" den.

Tejpen du har satt nu funkar som ett "Gångjärn" kan man säga och håller allt på plats
4. Vik upp hela dekalen
5. Dra försiktigt bort "bakpappret" Alltså baksidan av dekalen och se till så inte något av själva dekalen följer med.
6. Vik ner dekalen igen men du får inte lägga den emot ytan du skall ha den på. Då kan det bli pannkaka smile
7. Skrapa dit dekalen från den sidan där du har maskeringstejpen.

8. Nu skall allt sitta på sin plats och du kan dra bort "Appliceringstejpen" ( det översta lagret papper kan man säga som håller ihop själva dekalen ) och maskeringstejpen.

9. Nu skall du vara klar och bara det som är "utskuret" och som är själva dekalen är kvar.

**** Edit

Hittade en liten beskrivning här, har inte gjort någon egen http://www.dekorexperten.se/butiken/howto.asp
Senast redigerat av Pitzon (9 juni 2005)

Man nog att våga köra en tjejbil :)

8 Inlägg
9 juni 2005
Trådstartare
Hehe tusen tack pitzon!, ska fan ge mig mig på det nu direkt smile

202 Inlägg
9 juni 2005
Lugnt

Kika så du ser min update ovan med smile

Andra tips är ju om man har stor text så kan du efter du har tejpat dit allt klippa eller skära mellan bokstäverna och sen lägga en liten del i taget.

Och klistrar du på en bil så gå gärna en bit ifrån o försök se en helhet innan du bestämmer dig o klenar dit dekalen för gott smile

Man nog att våga köra en tjejbil :)

8 Inlägg
9 juni 2005
Trådstartare
Perfekt, nu borde det bli pannkaka längre smile riktigt tacksam för hjälpen!

Sök