Tjenna alla! Nu är det så här att jag behöver lite tips från er! svänghjul, tryckplatta å lamell? någon som rekommenderar något?
Iallafall far tar hem en liten ultraljuds tvätt till helgen så ska tvätta lite grejor och passar även på att tvätta vevaxel, topp å block nästa vecka för då har jag lov och då jobbar jag på mekonomen. Svin gött!
Så när allt är tvättat ska jag äntligen börja sätta ihop motorn igen! Kommer uppdate nån gång nästa vecka! Hade det gött!
Enkelmassehjul, 228 mm lamell med 20 splines som passar M90 (om du ska köra med M90?) och antingen Sachs 763 tryckplatta eller KL-racings förstärkta tryckplatta till Volvo som är 228mm Det är den kopplingen jag hade tänkt köra med innan jag bestämde mig för att bygga T5 istället
Något åt det hållet har jag funderat på, har snackat lite med danne drift, svarvat och omstiftat svänghjul och 765 tryckplatta för 4100kr med inbytes svänghjul, lät rätt hyffsat
Något åt det hållet har jag funderat på, har snackat lite med danne drift, svarvat och omstiftat svänghjul och 765 tryckplatta för 4100kr med inbytes svänghjul, lät rätt hyffsat
Men får se vad det blir, tack för tipset
Okej fast 765-plattan är väl för 240mm svänghjul? Å enkelmassehjulet är 228mm. Eller kan ha fixa ett 240mm enklemassehjul?
Tänk på att 765 komme bli riktigt jävla hård! Och du lär behöva en stålomspunnen slang mellan din kopplingscylinder och slavcylindern! Kolla mitt galleri:)
Bottendelen nästintill helt ihop satt! börjar rulla på fint nu. Blev även en beställning från KL, T3/T4 turbon, stålsombundaslangar till tryck å retur samt AN kopplingar, var även på KG trimning å köpte en förstärkt toppapackning
Hx35an är även till salu om någon är sugen! skicka ett meddelande i mp eller nåt!