LångtidsProjekt Låg. Påbörjade detta projekt 2007, men saker kom i vägen ett par år.....Planen är fortfarande samma som då, luftfjädring, vitmotor (nu 960 3.0), V40 panel... Resten får komma som det kommer.
Och till alla er över 500! följare, KUL! Tack för att ni har tålamod med mig, projektet går sakteliga framåt igen, nu bland annat med att jag slaktar min 960 donator, har fått ur drivlina och diverse, men har kabelhärvan kvar att slita ut, är väl lite osäker på vad jag ska ta, så det blir säkert en massa onödigt i en stor hög liggandes. Bättre att ta för mycket än för lite dock. Har inte tagit några foton på detta, då det egentligen inte hör till själva bygget....
Hej hopp!!
PS. Det kanske inte ens blir sexan, kan ev. bli att jag får skaffa mig en kortare motor, blir trångt för kylaren. DS.
Blev så sugen att kolla på arbetet igen så läste igenom tråden en gång till haha! bra jobbat
En fråga bara, om det nu finns någon Volvo-tok därute som läser detta: Var 940-960 karosserna galvade eller nåt -92? Tycker donatorbilen är så fin, har inte sett nån rost i princip alls på den? Finns lite på bakluckan, men karossen som sagt verkar fin?
En fråga bara, om det nu finns någon Volvo-tok därute som läser detta: Var 940-960 karosserna galvade eller nåt -92? Tycker donatorbilen är så fin, har inte sett nån rost i princip alls på den? Finns lite på bakluckan, men karossen som sagt verkar fin?
Jag har för mig att Volvo 240 fick galvad kaross 1987, och det vore konstigt ifall Volvo slutade att galva karosserna på efterkommande modeller och årsmodeller.
En fråga bara, om det nu finns någon Volvo-tok därute som läser detta: Var 940-960 karosserna galvade eller nåt -92? Tycker donatorbilen är så fin, har inte sett nån rost i princip alls på den? Finns lite på bakluckan, men karossen som sagt verkar fin?
Och till alla er över 500! följare, KUL! Tack för att ni har tålamod med mig, projektet går sakteliga framåt igen, nu bland annat med att jag slaktar min 960 donator, har fått ur drivlina och diverse, men har kabelhärvan kvar att slita ut, är väl lite osäker på vad jag ska ta, så det blir säkert en massa onödigt i en stor hög liggandes. Bättre att ta för mycket än för lite dock. Har inte tagit några foton på detta, då det egentligen inte hör till själva bygget....
Hej hopp!!
PS. Det kanske inte ens blir sexan, kan ev. bli att jag får skaffa mig en kortare motor, blir trångt för kylaren. DS.
om du inte vill ha kvar 960 motorn så skulle jag gärna vara intresserad utav tråg, olje rör,sticka kylet om du vill sälja det Mvh Pontus
kolla gärna in mitt projekttråd 245 med T5 motor :)
Mvh Pontus
Kan inte sluta tänka på de där motorerna , det var ju tanken att köra exakt den drivlinan i min bil. För lång , äsch det går nog att lösa om man tål att bygga om.
Min chef har lyckats stoppa ner en sån sexa i en amazon, med kylaren fram... Han byggde dock en ny egen torpedvägg. Det kan du göra å
Bygger jag och flyttar torpedväggen bakåt kan jag ju få plats med en hur lång motor som helst i princip. Tanken bakom v40 panelen är dock att ha allt lullull kvar, som ac osv. Flyttar jag torpeden får det inte plats med det... Hmm, Moment 22. Äh, jag ska prova kasta dit motorn, kolla hur det ser ut, och ta beslut efter det! En kylare får iofs. plats nu, men då kan jag kanske inte bygga om fronten som jag tänkt mig... Jaja, vi får se hur det blir..
Min chef har lyckats stoppa ner en sån sexa i en amazon, med kylaren fram... Han byggde dock en ny egen torpedvägg. Det kan du göra å
Bygger jag och flyttar torpedväggen bakåt kan jag ju få plats med en hur lång motor som helst i princip. Tanken bakom v40 panelen är dock att ha allt lullull kvar, som ac osv. Flyttar jag torpeden får det inte plats med det... Hmm, Moment 22. Äh, jag ska prova kasta dit motorn, kolla hur det ser ut, och ta beslut efter det! En kylare får iofs. plats nu, men då kan jag kanske inte bygga om fronten som jag tänkt mig... Jaja, vi får se hur det blir..
Du kan inte ha en liten kylare som är bred då med expansions kärl så du kan få den längre fram?