4139
Sök

Volvo v70 svårstartad

9 Inlägg
28 oktober 2013
Trådstartare
Har en volvo v70 99 automat som har börjat bli svårstartad..ibland så hör man hur startmotorn snurrar till sen testar man igen så är den rätt seg att få igång varm som kall..någon som vet vad felet kan vara?

9 Inlägg
31 oktober 2013
Trådstartare
Kan även till lägga att idag när jag skulle köra till jobbet så total vägrar den att starta..känns som om att start motorn inte greppar svänghjulet sen blinkar larm diodern i fram rutan när jag försöker starta,,Tips och trix tack hmm

Lastbilsmekaniker
5 243 Inlägg
31 oktober 2013
Vanligt fel på dessa bilar är antenringen för imoblizen som är påväg att gå sönder hade så på min gammle svarte v70

Lastbilsmekaniker
5 243 Inlägg
31 oktober 2013
Kan vara kontakten bak på tändningslåset också som är slitet

9 Inlägg
31 oktober 2013
Trådstartare
Okej svårt att byta eller? trodde annars att start motorn bråkade med mig

Lastbilsmekaniker
5 243 Inlägg
1 november 2013
Klickar den bara eller vad, när du försöker få igång den första gången går motorn runt eller är det bara starten då

9 Inlägg
1 november 2013
Trådstartare
det är bara startmotorn som snurrar.sen andra försöket så greppar den s-hjulet. upptäkte igår att jord kablen hadde gått av som sitter under start motorn satte en start kabel i mellan men det funkade inte.Idag när jag testade så ville den tända till med sen hoppade startmotorn ur och sen luktar det bensin och larm dioden i fram rutan blinkade när jag försökte starta sen när jag låser den så blinkar inte dioden..låser jag den med dosan så blinkar inte blinkersen heller bara när jag låser upp.Undra vad det kan vara för fel

Sök