Har lite beslutångest över vad jag ska köra för låda till 1 sqx8. Antingen ifall jag ska vara slö och köpa http://www.pmshopen.se/gladen-sqx-08-vb/753-0 eller ifall jag ska bygga en sluten låda på 10-11L Jag lyssnar mest på rock, hårdrock, country, punk och lite reggea. Jag vill att det ska vara hård snärtbas och fortfarande kunna spela lite djupbas. Basen kommer drivas att 1 http://nmiab.se/slutsteg/1-kanal/audison-sr-1dk.html . Vad säger ni som har erfarenhet av sqx8?
Jag spelar min i 11,2 litet sluten låda och den spelar väldigt bra till nästan all musik den går inte skitdjupt men rock/trance funkar den prima till Förövrigt skitnöjd med basen Driver med sr1dk
Hade hoppats på att du skulle svara:-) Jag såg i en annan tråd att du hade även provat basreflex. Hur stor var den lådan och tyckte du att det försvann mycket av snärtbasen?
Aha oj byggde den efter gladens rekommendationer tror det var runt 17-18liter dock spela jag i olika bilar, en sedan och en kombi men har för mig att den spela riktigt bra i portad med Prova den även i ex experiment låda på 25l med lite olika rör och ner åt 30hz avstämning och då spela den djupt Lättast är å bygga en av var och prova sig fram
Skit nöjd över denna bas också, har byggt en sluten låda på 11l till den (rekommenderad inre mått) och slängde den i reservhjulet, jävlar vad bra den spelar för att vara en så liten bas.
Ähhh vafan jag bygger en sluten låda :-) Har tagit vinkeln på lutningen av baksätet och räknat iordning en låda, den hamnar på 11,4L. Tack för era svar :-)
Nu börjar jag fan få beslutsångest, jag funderar på ifall jag ska köpa en Sqx10 istället. Lådan blir ju ändå jäkligt liten:-) Tror ni man tappar mycket av snärtbasen då? Tänkte sånnafall göra en sluten låda på 22L.
Kapar tråden lite. Vad föreslår ni för monoblock till en resp. två SQX 10? Jag har en idag som jag kör på ett bryggat SPL 150.4 (dvs ca 350W). Funderingen är inför framtida uppgraderingar.
Jag vet att ett audison sr1dk driver en gladen sqx8 utan att ens anstränga sig och låter jävligt bra så ett sånt till 2st sqx10 kan inte bli dåligt välljudande steg tycker jag
Jag vet att ett audison sr1dk driver en gladen sqx8 utan att ens anstränga sig och låter jävligt bra så ett sånt till 2st sqx10 kan inte bli dåligt välljudande steg tycker jag
Ja, jag har kikat på det steget, tack för input om det! Ett annat alternativ jag har är Hertz HDP 1.
Jag tar gärna emot fler förslag.
Edit: För att inte bara kapa tråden så kan jag berätta för TS att jag är väldigt nöjd med min SQX 10. Jag köpte varianten i färdig låda (SQX 10-VB). Jag är dock ingen bilstereoveteran så jag kanske är för lättimponerad.
Ja, jag har kikat på det steget, tack för input om det! Ett annat alternativ jag har är Hertz HDP 1.
Jag tar gärna emot fler förslag.
Edit: För att inte bara kapa tråden så kan jag berätta för TS att jag är väldigt nöjd med min SQX 10. Jag köpte varianten i färdig låda (SQX 10-VB). Jag är dock ingen bilstereoveteran så jag kanske är för lättimponerad.
Eftersom sr1dk kostar 2500 just nu så är det mycket prisvärt.
Kapar tråden lite. Vad föreslår ni för monoblock till en resp. två SQX 10? Jag har en idag som jag kör på ett bryggat SPL 150.4 (dvs ca 350W). Funderingen är inför framtida uppgraderingar.
Varför strula till det med ett 4-kanalssteg när det finns monosteg som är avsedda för bas? Bättre du köper anpassade prylar direkt!