Hej.
Kul bygge :-)
Kul att se någon som gör nåt roligt med en Manta, som gammal Opel nörd blir man glad av det och lite sugen ;-)
Ett par kommentarer bara i all väl mening ser att du 2.0 vev ihop med 2.2 kolvar och stakar, det är ett "billigt" sätt att sänka kompet på en sådan motor, problemet är att det blir lite väl lågt komp om man inte planar block och topp.. kompet landar på runt 6:1 har jag för mig ( jag kan minnas fel, det var länge sedan jag skruvade med dessa motorer ) då blir den seg innan laddtrycket kommer... ställa kammen lite kan hjälpa lite.. sen att den vitrykte tycker jag låter mer som att du har "blåst" topp packningen.. är turbon slut så brukar den mest blå ryka..
Sen ang spridarna, jag såg att du använder 2.4 spridare, dom är för små, dom flödar i princip lika mycket som orginal 2.0... sätt ett par tillskott spridare i tryckröret så kan du ladda mer än 0,3-0,4. hur står tändningen? har du något som backar tändningen vid laddtryck?
Mvh Kjelle