Syftet med detta projekt ska bli att uppnå 500Hk ! Sen vad som sker på vägen dit brukar vara allt möjligt.. både krångel och enorm glädje ! Hoppas ni väljer att följa mig på min väg dit ! Välkomna !
Smart lösning, nöden har ingen lag! Finns det någon estimering på vad kraften kommer landa kring?
Spekulationer finns de väl men försöker att inte vara för optimistisk ! Man kan ju hoppas på prick 500 iallafall !
klebbe skrev:
Tufft. Lycka till!
Tackar !
mhylander skrev:
Jävlar vad snö det är i thn då.. Ser fram emot resultatet
Ja de va en viss skillnad när emot hemmatrakterna 9mil bort. När vi körde förbi macken/restaurangen Tre älgar var de rena snöstormen
Larsa74 skrev:
Lycka till. Hoppas du hamnar en bra bit över 500hk. Tips på nya sommrardäck Michelin Cup 2. 50% längre livslängd. Mycket bättre fäste när det e e blött
Så vi linda in bilen med några lager plast haha.. klockrent var de för när vi kom upp var de rätt gott med skit stänkt på fronten men de va bara att dra av plasten och voíla: Ren !
Lite updates här innan dom ens börjat riva motorn och de är goda nyheter haha !
Fick lite bilder idag från bänkningar gjorda idag innan dom börjat riva motorn och de va glada nyheter !
399WHP !! 23WHP mer än när vi bänkade den sist så troligen hade förra ägaren i 95-okt istället för 98-okt och självklart gjorde de kalla vädret lite med !
Så 399WHP = 447HP ! Känns jäkligt bra att börja med innan dom ens öppnat motorn !
Fick lite bilder idag.. har tagit lite tid att påbörja då de bara haft en mekaniker ett tag som samtidigt ska ta hand om alla "vardagsbilar" med oljebyten och allt va de innebär
Och idag fick jag paket från JW Racing !
Gasdämpare till huven och ett stycke dimbakljus-glas som ser likadant ut som på andra sidan där backlyset sitter.. ser mer "jämt" ut bakifrån på de sättet !
Smarrigt! Lite off topic men ändå inte, när man kommer in med bilen för ex steg 1, hur lång tid brukar det ta att fixa? Förmodar att det är tidsbokning som gäller också. Planerar lite inför framtida bilköp.
Smarrigt! Lite off topic men ändå inte, när man kommer in med bilen för ex steg 1, hur lång tid brukar det ta att fixa? Förmodar att det är tidsbokning som gäller också. Planerar lite inför framtida bilköp.
Ja du de är en bra fråga men får jag gissa och de är steg 1 du ska välja som oftast bara är mjukvara så tror jag att du kan komma när som. De är ju en "operation" som bara tar ett par minuter