Tänkte inte göra detta till nått stort projekt då denna "container" bara kommer agera som vinterpulka. Snygga till den lite samt några diskreta uppgraderingar sådär.
Tänkte jag skulle lägga upp lite info/bilder vad som kommer göras med vinterpulkan, inget märkvärdigt, men lite småpyssel som gör den lite roligare/finare att köra.
Har aldrig gillat krom på bilar, så idag gjorde jag en liten test att lacka några kromade detaljer mattsvarta. Började lite smått idag med listerna runt bakrutan.
Före.
Efter.
Kommer fortsätta med resten av listerna runt bilen så snart tillfälle ges.
Passade även på att ta bort de fula gummiskydden som satt runt torkararmarna till vindrutan.
Vad lackar du de silvriga listerna med samt hur gör du? Maskera å pensla?
Blev fräsch efter poleringen!
Precis, ruggade upp ytan med lite vanligt slip papper, maskerade och målade med Hagmans Body. Efter dom två första strykningarna så syndes penseldragen, men de fixades genom att slipa igen med ett finare slip papper och stryka 2 gånger till försiktigt så vart ytan slät och fin. Hagmans Body är snabbtorkande och blir stenhårt efter torkning.
Ja det vart lite skillnad efter rekonden vill jag lova
Precis, ruggade upp ytan med lite vanligt slip papper, maskerade och målade med Hagmans Body. Efter dom två första strykningarna så syndes penseldragen, men de fixades genom att slipa igen med ett finare slip papper och stryka 2 gånger till försiktigt så vart ytan slät och fin. Hagmans Body är snabbtorkande och blir stenhårt efter torkning.
Kommer nog göra likadant på volvon, mina lister är så tråkiga...! Du vill inte länka produkten? Pren lagd!
Kommer nog göra likadant på volvon, mina lister är så tråkiga...! Du vill inte länka produkten? Pren lagd!
Idag efter ha tankat bilen full så reagerade jag över nått som aldrig funkat i bilen förut, bensinmätare.. Visserligen visa den fel då den bara visade halv tank, men den har varit som stendöd förut. Den far lite fram o tillbaka mellan tom o full när jag tar kraftigare svängar. Som alla andra 740 ägare med liknande problem med mätaren vill jag få detta att funka som de ska, är så trött att behöva köra på trippen Så nu till min fråga, vad ska man behöva laga/byta för att få den fungera o visa korrekt i framtiden?
Fick lite gjort på vinterpulkan igen. Började med att montera min V90 torkare jag fick hem idag.
Före.
Efter.
Sen var de några besiktnings punkter som vart åtgärdade.
Det första var upprullningsdonet bilbälte förarsidan som bara hängde. Åkte till lokalen skroten och fick tag i en bättre begagnad. Vart som nytt
Det andra var infästet till länkarm vänster fram som var rostskadat. Lite ny plåt o underredsmassa gjorde susen. Nu ska inte besiktningsgubbarna kunna knacka massa hål.