Jag ser heller inga problem att bygga en 500Hkr+ Volvo 240 för 10.000 kr. Ett lik köper man för 2-3000kr, sedan ligger allt som behövs i vårat garage - och då är det väl gratis.....eller....
Försök koppla in hjärnan innan ni svarar. Skilj på busbilsbygge och seriöst bygge man kan lita på i alla väder.
Kostnad för ett seriöst 240-bygge, mit alles, på 400Hkr (inte uppskattade, utan mappade och bromsade hästar) hamnar på 200kkr om man defineirar kostnad efter vad grejorna och arbetet kostar om man köper rubbet men monterar och typ svetsar själv.
Jag kan inte sitta här och rekommendera folk att bygga dödsfällor och bara säkerheten i en Volvo 240 på 400Hkr kostar en bra slant.
Sedan är det en annan sak vad man BETALAR och vad man drar in på (lack, inredning, instrument, hållbarhet, säkerhet).
Att komma med "vi byggde för 10.000...he...he" är bara hjärndött om man inte berättar under vilka randvillkor detta gällde. Leta bara reda på vad en skottsäker diff till en dana 1031 axel kostar (.....SF-diff (nej inte ZF) kostar ca 18.000 kr...hmmmm)
Kolla med någon som byggt en seriös Supra IV med lack, bur, bling, ny turbo, rör, avgas, etc (inkl vad inköp av fordonet kostade) så kommer 200kkr att framstå som ett kap.
Kolla min 940 här på Garaget, med inköp och alles så skulle jag ha lagt ner 500kkr om jag skulle räkna allt som inköp av nya prylar (nu kostade det inte så mycket genom att jag fick spons på en del, lyckades komma över en del beggat etc). Tänk på att man som jag gjorde inte lyckas vid första försöket heller utan att första motorbygget inte räckte utan måste säljas efter ett år med rejäl förlust.
Kolla lite på Mats gamla bygge:
http://www.tfd.chalmers.se/~expe/ivar242.htmlHur mycket värderar man hans kunskap till i ett sådant bygge?
/Göran
fiXarn skrev:
villka j*vla dröm priser? 200k för att trima en b230 till 400hk, kolla på björn busbil film 2, den har nästan 700hk och han har då inte hosta upp 200 000sek!!