Kan det vara fel på Wastegate i bilen om jag tappar kraft vid acceleration på 4:ans växel. typ när jag når 100km/h på 4:an så tappar den kraft (tappar trycket,laddtryck) och måste växla till 5:an för att den ska fortsätta.
Kraften på turbon känns svagare men funkar fint på 2 o 3 växel. Vad kan vara fel ?
Kolla felminne, garanterat fel på elektriska by-pass ventil på turbohuset. 2 skruvar och ett kontakthus, väldigt vanligt på dessa och felet du beskriver
*** Riktiga bilar har bakhjulsdrift, framhjulsdrift är enbart på gräsklipparn ***
Kolla felminne, garanterat fel på elektriska by-pass ventil på turbohuset. 2 skruvar och ett kontakthus, väldigt vanligt på dessa och felet du beskriver
Hej tack för svar, Undrar hur mycket sånt kostar o laga ? Kan man laga hemma ? Någon bild på hur den ser ut ?
Kolla felminne, garanterat fel på elektriska by-pass ventil på turbohuset. 2 skruvar och ett kontakthus, väldigt vanligt på dessa och felet du beskriver
Hej tack för svar, Undrar hur mycket sånt kostar o laga ? Kan man laga hemma ? Någon bild på hur den ser ut ?
kostar runt 700kr om jag inte minns fel, kan kolla på jobb imorgon när jag är tillbaka. Då kan du få artnr samt priset och om det går skall jag ordna en sprängskiss på delen
//Valle
*** Riktiga bilar har bakhjulsdrift, framhjulsdrift är enbart på gräsklipparn ***
Kolla felminne, garanterat fel på elektriska by-pass ventil på turbohuset. 2 skruvar och ett kontakthus, väldigt vanligt på dessa och felet du beskriver
Hej tack för svar, Undrar hur mycket sånt kostar o laga ? Kan man laga hemma ? Någon bild på hur den ser ut ?
kostar runt 700kr om jag inte minns fel, kan kolla på jobb imorgon när jag är tillbaka. Då kan du få artnr samt priset och om det går skall jag ordna en sprängskiss på delen
//Valle
Väldigt snällt av dig att kolla upp detta helt suveränt Tack så mycket! Kan samtidigt kolla upp felkod med VCDS och återkomma ikväll efter mitt jobb.
Hej tack för svar, Undrar hur mycket sånt kostar o laga ? Kan man laga hemma ? Någon bild på hur den ser ut ?
kostar runt 700kr om jag inte minns fel, kan kolla på jobb imorgon när jag är tillbaka. Då kan du få artnr samt priset och om det går skall jag ordna en sprängskiss på delen
//Valle
Väldigt snällt av dig att kolla upp detta helt suveränt Tack så mycket! Kan samtidigt kolla upp felkod med VCDS och återkomma ikväll efter mitt jobb.
Här nedan kan du se var den sitter. VW artnr 03C145710E och kostar 481kr
*** Riktiga bilar har bakhjulsdrift, framhjulsdrift är enbart på gräsklipparn ***
kostar runt 700kr om jag inte minns fel, kan kolla på jobb imorgon när jag är tillbaka. Då kan du få artnr samt priset och om det går skall jag ordna en sprängskiss på delen
//Valle
Väldigt snällt av dig att kolla upp detta helt suveränt Tack så mycket! Kan samtidigt kolla upp felkod med VCDS och återkomma ikväll efter mitt jobb.
Här nedan kan du se var den sitter. VW artnr 03C145710E och kostar 481kr
Grymt tack! Tror du det är svårt och byta ut den själv ? Måste man ha special verktyg osv ?
Det kan väl också vara en N75 eller ? Sökte på vw golf N75. Problem för en annan som har "1.4 TSI boost/power delivery problems" Och "N75 valve replacement fixes boost problem"
Hur vet man vad felet är exakt så man inte byter en sak och det inte är felet ?
Men ska prova kolla på det du visa på bilden och återkommer.
Grymt tack! Tror du det är svårt och byta ut den själv ? Måste man ha special verktyg osv ?
Det kan väl också vara en N75 eller ? Sökte på vw golf N75. Problem för en annan som har "1.4 TSI boost/power delivery problems" Och "N75 valve replacement fixes boost problem"
Hur vet man vad felet är exakt så man inte byter en sak och det inte är felet ?
Men ska prova kolla på det du visa på bilden och återkommer.
N75 är sdc-koden och täcker det felet som du nämner ovan, skall bytas utan specialverktyg tack själv bra med forum ibland eller hur??
*** Riktiga bilar har bakhjulsdrift, framhjulsdrift är enbart på gräsklipparn ***
Grymt tack! Tror du det är svårt och byta ut den själv ? Måste man ha special verktyg osv ?
Det kan väl också vara en N75 eller ? Sökte på vw golf N75. Problem för en annan som har "1.4 TSI boost/power delivery problems" Och "N75 valve replacement fixes boost problem"
Hur vet man vad felet är exakt så man inte byter en sak och det inte är felet ?
Men ska prova kolla på det du visa på bilden och återkommer.
N75 är sdc-koden och täcker det felet som du nämner ovan, skall bytas utan specialverktyg tack själv bra med forum ibland eller hur??
Jahaa låter grymt, tack för info o ja bra me forum
DV:n (Diverter Valve:en) är ganska känd för att fela.. Symtomen du har pekar åt det hållet... Själv har jag också bytt min till en nyare revision D. dock i förebyggande syfte då... Med tanke på årsmodellen så har du en av de sämre revisionerna på din också.
Man kan ju tycka att den borde ge någon form av fel kod i VCDS...
Den sitter fast med 3 insekts skruvar. Den skall gå att komma åt under ifrån bakom motorn vid passagerare sidan, har jag för mig. Den sitter väll inte direkt jätte bra till men den går att komma åt.
DV:n (Diverter Valve:en) är ganska känd för att fela.. Symtomen du har pekar åt det hållet... Själv har jag också bytt min till en nyare revision D. dock i förebyggande syfte då... Med tanke på årsmodellen så har du en av de sämre revisionerna på din också.
Man kan ju tycka att den borde ge någon form av fel kod i VCDS...
Den sitter fast med 3 insekts skruvar. Den skall gå att komma åt under ifrån bakom motorn vid passagerare sidan, har jag för mig. Den sitter väll inte direkt jätte bra till men den går att komma åt.
Hej o tack för info. Är det någon skillnad på Bokstäverna D, G osv (06H 145 710 D ) ? Vilken ska man ha, för på sommaren kör jag ecu tune. Så ventilen inte bråkar då me.
Hej o tack för info. Är det någon skillnad på Bokstäverna D, G osv ? Vilken ska man ha, för på sommaren kör jag ecu tune. Så ventilen inte bråkar då me.
Tjena np!
Ja de senare revisionerna är bättre byggda satt säga, håller längre och för mer kraft. Men valle22 verkar ha bra insider info vad gäller VAG där.. Dock så tro jag att du ska ha den som heter D men i deras sytem på VAG så säger den att E är den senaste till den årsmodellen. Men D ska även den passa utmärkt.
Annars för att vara hundra säker så ring en VAG verkstad och prata med reservdelar. Ge dem ditt regnummer på bilen och även det artikelnummet som valle22 fixade fram, för att de ska veta vilken del det gäller sedan kan du be dem jämföra E och D modellen. Det de kommer haka upp sig på är att D inte är listan som att passa din årsmodell fast än den gör det
Hej o tack för info. Är det någon skillnad på Bokstäverna D, G osv ? Vilken ska man ha, för på sommaren kör jag ecu tune. Så ventilen inte bråkar då me.
Tjena np!
Ja de senare revisionerna är bättre byggda satt säga, håller längre och för mer kraft. Men valle22 verkar ha bra insider info vad gäller VAG där.. Dock så tro jag att du ska ha den som heter D men i deras sytem på VAG så säger den att E är den senaste till den årsmodellen. Men D ska även den passa utmärkt.
Annars för att vara hundra säker så ring en VAG verkstad och prata med reservdelar. Ge dem ditt regnummer på bilen och även det artikelnummet som valle22 fixade fram, för att de ska veta vilken del det gäller sedan kan du be dem jämföra E och D modellen. Det de kommer haka upp sig på är att D inte är listan som att passa din årsmodell fast än den gör det
/mvh soyd
Grymt tack härliga informationer från er ska kolla på detta.
Hej o tack för info. Är det någon skillnad på Bokstäverna D, G osv ? Vilken ska man ha, för på sommaren kör jag ecu tune. Så ventilen inte bråkar då me.
Tjena np!
Ja de senare revisionerna är bättre byggda satt säga, håller längre och för mer kraft. Men valle22 verkar ha bra insider info vad gäller VAG där.. Dock så tro jag att du ska ha den som heter D men i deras sytem på VAG så säger den att E är den senaste till den årsmodellen. Men D ska även den passa utmärkt.
Annars för att vara hundra säker så ring en VAG verkstad och prata med reservdelar. Ge dem ditt regnummer på bilen och även det artikelnummet som valle22 fixade fram, för att de ska veta vilken del det gäller sedan kan du be dem jämföra E och D modellen. Det de kommer haka upp sig på är att D inte är listan som att passa din årsmodell fast än den gör det
/mvh soyd
Grymt tack härliga informationer från er ska kolla på detta.
Pm:a ditt regnr så ska du exakt artnr. Som sagt så är det sista boksaven som ofta styr "uppdateringen" på delen
*** Riktiga bilar har bakhjulsdrift, framhjulsdrift är enbart på gräsklipparn ***
Om jag måste byta då den är kass då bilen är seg på tryck så vill jag helst ha en bättre än den som finns som original om någon vet vart man kan köpa ? och vad det kan kosta ?