har en saab 9-5 aero 02 ägt i 2 år ,efter 1 år blev lite ändringar utvändigt och invändigt , ett år senare har jag börjat renovera och trimma bilen kommer på lite egna ideer och får ibland lite tips ))) hoppas att få några läsare... Visa mer
Antar att det inte är tryckpumpen där nere? Jag byggde sådär med en tryckpump och det gick inte att svänga om man hade mindre än halvtank All soppa försvann
Antar att det inte är tryckpumpen där nere? Jag byggde sådär med en tryckpump och det gick inte att svänga om man hade mindre än halvtank All soppa försvann
jaha då ska ja sätta tillbaka den ) tack för att du sa det )
Men om jag monterar en catch tack 4 l i skuffen, blir det bättre då?)
Hur mycket effekt siktar du på? Ska du ändå "bara" köra med 255lph pumpen så kan du lika gärna köra med originalarmaturen utan att böka med catchtank å annat skrot i bakluckan..
Hur mycket effekt siktar du på? Ska du ändå "bara" köra med 255lph pumpen så kan du lika gärna köra med originalarmaturen utan att böka med catchtank å annat skrot i bakluckan..
Tänkte köra 255 i tanken och en eller två bosch 004pumpar;))
Ska du köra med en pump i tanken och en eller två in line pumpar så måste du ju ha en catchtank.
Ska du köra med en pump i tanken och en eller två in line pumpar så måste du ju ha en catchtank.
Vad säger besiktning att sitter catchtank i skuffen?
Grymt! Kör på bara du verkar ha bra flyt på mekandet!
sitter nu och funderar på beställa bur till bilen men vetefan , massa som skriver på olika forum att det går inte besikta bilen längre med bur så sitter och funderar om jag ska ha svetsad bur eller ska så man kan ta ut bur varje besiktning )))
Grymt! Kör på bara du verkar ha bra flyt på mekandet!
sitter nu och funderar på beställa bur till bilen men vetefan , massa som skriver på olika forum att det går inte besikta bilen längre med bur så sitter och funderar om jag ska ha svetsad bur eller ska så man kan ta ut bur varje besiktning )))
Du får pm'a gidlund, han verkar ha gått igenom precis det du söker svar på med bur osv..
Jag röstar på svetsad bur om man kan regga den med det.
här lite mer bilder på motor med turbo och insuget
blev jätte bra mycket plats )
insuget satt oxå jätte bra nu efter man provat montera insuget när motor sitter i bilen :)och allt passade som var planerat och uträknad ,så planade vi insugs fläns från 10mm-9 )